xanadu Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Cześć Wyobraźmy sobie, że mamy podjazd o długości 1 km i przewyższeniu równym 100 m. Średnie nachylenie tego podjazdu wynosi oczywiście 10%. Podjazd nie jest jednak jednorodny. Ma fragmenty bardziej strome i mniej strome. I moje pytanie dotyczy właśnie tego, w jak sposób oblicza się maksymalne nachylenie podjazdu, a konkretnie jaki dystans przyjmuje się do takiego obliczenia? Jak długi musi być ten najbardziej stromy (najstromszy - jak zwykł mówić Bartosz Huzarski) fragment, aby w ogóle go uwzględnić? Bezsensem byłoby uznanie jakiegoś 5-metrowego odcinka, na którym był "garb" o wysokości np. 1 metra, za fragment o nachyleniu 20%. Ale jeśli na podjeździe był fragment o długości 100 metrów, na którym wzrost wysokości wyniósł 20 metrów, to jest to coś konkretnego. Pozdrawiam... Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Krzywe oblicza sie całkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Oficjalnie to chyba minimum 50m. Ale dla zwiększenia dramatyzmu można i mniej. Do Odrodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Krzywe oblicza sie całkami Całkami to sie oblicza pola figury pod wykrecem krzywej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 A całki krzywoliniowe? Jeżeli mnie pamięć nie myli, to liczyliśmy długości krzywych przy pomocy całek. Nawiązując do tematu, ktoś wie z jakiego dystansu Garmin liczy nachylenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.