xanadu Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Cześć Wyobraźmy sobie, że mamy podjazd o długości 1 km i przewyższeniu równym 100 m. Średnie nachylenie tego podjazdu wynosi oczywiście 10%. Podjazd nie jest jednak jednorodny. Ma fragmenty bardziej strome i mniej strome. I moje pytanie dotyczy właśnie tego, w jak sposób oblicza się maksymalne nachylenie podjazdu, a konkretnie jaki dystans przyjmuje się do takiego obliczenia? Jak długi musi być ten najbardziej stromy (najstromszy - jak zwykł mówić Bartosz Huzarski) fragment, aby w ogóle go uwzględnić? Bezsensem byłoby uznanie jakiegoś 5-metrowego odcinka, na którym był "garb" o wysokości np. 1 metra, za fragment o nachyleniu 20%. Ale jeśli na podjeździe był fragment o długości 100 metrów, na którym wzrost wysokości wyniósł 20 metrów, to jest to coś konkretnego. Pozdrawiam... Piotr
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2017 Krzywe oblicza sie całkami
fw66 Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Oficjalnie to chyba minimum 50m. Ale dla zwiększenia dramatyzmu można i mniej. Do Odrodzenia
Gość Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Krzywe oblicza sie całkami Całkami to sie oblicza pola figury pod wykrecem krzywej....
zekker Napisano 10 Sierpnia 2017 Napisano 10 Sierpnia 2017 A całki krzywoliniowe? Jeżeli mnie pamięć nie myli, to liczyliśmy długości krzywych przy pomocy całek. Nawiązując do tematu, ktoś wie z jakiego dystansu Garmin liczy nachylenie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.