kolarz16 Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Witajcie jak w temacie planuje zmienić koła w moim treku bo oryginalne nie kręcą tak jak powinny do tego są mega ciężkie i sztywność mają na minusie :/ nawet w serwisie zaprzyjaźniony pan serwisant mówił że już nie wycentruje tych kół bo już obręcz się zgięła . z racji że lekko u mnie nie mają dodatkowo maratony mtb też im dają w kość.Myślałem o takim zestawie : waże 75 więc nie jest dużo. Piasta : novatec D042SB albo lżejszy odpowiednik D812SB Obręcz DT swiss XR 331 albo DT swiss E 512czy może lepiej kupić gotowe koła ?
Dokumosa Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Gotowe koła na E512+DT370 kupisz za ~1kPLN (DT Swiss E1900 Spline, 29 ważą nieco poniżej 2kg komplet). E512 nie jest lekką obręczą w połączeniu z ciężką piastą N04x wylądujesz z masą jak w fabrycznych bontragerach. Lekko to nie mają koła w HT enduro z "kierowcą" ważącym 120kg . XR331 vs E512 to nieco dziwne zestawienie. Pierwsze to w miarę lekkie obręcze do XC, drugie - siermiężne enduraki. Przy Twojej masie i jeździe XC poszedłbym w X1900 Spline (to chyba właśnie XR331 + 370 w cenie ~900zł) względnie w M1900 Spline (M442 + 370, cena ~950zł). Kupując komplet fabryczny w zestawie masz adaptery z osi 12/15 na 10/9, opaski pod bezdętkę, szybkozamykacze, adaptery CL=>ISO,
kolarz16 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Napisano 7 Sierpnia 2017 bardziej kierowałem się ceną nie doczytałem do czego służą owe obręcze :/ czyli te XR331 będą się nadawać to moich celów ? jednak chyba wolałbym wybrać piasty od razu pod cienkie mocowanie bez adapterów z 12/15 na mniejsze a dt swissy piasty chyba wszystkie są pod szerokie osie
dawid Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisz ile chcesz wydac na kolo, bo poki co to faktycznie rozrzut w wyborze masz niezly Piasty lepiej wybrac konwertowalne z qr na sztywna os, bo w przyszlosci moze sie to przydac, a w niczym nie przeszkadza
kolarz16 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Napisano 7 Sierpnia 2017 myślałem 500 zł może to nie dużo ale nie mogę sobie pozwolić na więcej a musze koniecznie zmienić
Dokumosa Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Jeśli chodzi o jedno koło i w dodatku tylne to nieco trzeba dołożyć do X/M/E1900. Pomiędzy 500 a 650zł da się to kupić.
dawid Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 za 500zł już można zrobić fajne koło proponowałbym taką konfigurację Piasta DT 370 straight pull 28h Obręcze DT 453d 29er 28hSzprychy Pillar PSR TB2016 W 500zł się zmieścisz, waga koła wyniesie około 910gramów Jak byś był zainteresowany to możesz napisać do mnie na priv, bo mogę takie koło wykonać
kolarz16 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 a 28h nie traci się na sztywności w porównaniu do 32otw i jaka tam jest szerokośc tej obręczy w sensie jaką oponkę da się upchać
dawid Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Nieco się traci na sztywności przy 28h, ale ta obręcz bez problemu sobie radzi przy 28szprychach Szerokość wew to chyba 20mm, opony 2.2cala spokojnie wejdą
kolarz16 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 okej odezwę się na priv żeby już tu nie tworzyć postów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.