dreq02 Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Witam wszystkich. Chciałbym się was poradzić w sprawnie kupna roweru. Takich tematów jest tysiące i pewnie macie dość. Ale ja przez założeniem tematu pojeździłem po sklepach, poczytałem także nie zapytam co to jest np manetka. Ale ogólnie jestem laikiem w stosunku do was. Jeździłem rowerem stalowym 26 cali. Jakiś no name, rama Y. Właściwie ze względu na ciężar i bardzo szerokie koła - to mało, przejechanie kilkunastu km było trudne. Teraz dla aktywności fizycznej i jakiegoś hobby chciałbym trochę nabić km więcej niż przedtem. teraz każda wartość będzie większa niż na poprzednim. O mnie: 186 cm wzrostu, waga 85 kg. Typy jazd: dużo asfaltu (jakieś 70%) chociaż staram sie omijać ale nie zawsze się da i lasy, szutry itp. (wygląd to mtb, górski) Poszukuje roweru o parametrach które wydaje mi się, że będą odpowiednie dla mnie: - koszt około 1750 zł +/- (szalony jestem ) - rozmiar koła 29 - rama 19 - 21 (najlepsza opcja 20 ale nie często spotykane) - opony wolałbym nie za cienkie (chociaż wiem, że asfaltem łatwiej by było) - hamulce hydrauliczne (szału nie będzie chyba?) - na korbach, suportach i manetkach nie za bardzo się znam) - przerzutki to alivio (bo lepszych nie będzie). Acery w ostateczności. Chociaż przy mojej jeździe nie zauważę różnicy nawet - miejsce na dwa bidony (zawsze lepiej niż jeden) - wygląd (wiem, nie bijcie, ale jakiś % też musi tego być): czarny z zielony akcentami oraz zgięta rama przy łączeniu ram przy widelcu jak na drugim zdjęciu. Poniżej zdjęcia jakie mi się podobają (ale cenowo już pewnie nie, to merrida). Piszę ten temat gdyż właśnie nie znam samych nazw modeli. Nie musi to być rower z nowego roku modelowego. Wolałbym kupić w moim mieście Kielcach - lub w ostateczności net.
Seventy Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Zobacz Northtec Viking na znanym serwisie aukcyjnym jest za 1700zł Ogólnie rowery na 29 są teraz dość drogie i lepszą opcją na kołach 27,5 byłby kross hexagon r8 w cenie 1800zł na Shimano Deore i altusie. zdj 1 northec zdj 2 kross Pozdrawiam
dreq02 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Napisano 7 Sierpnia 2017 ogólnie rowery dość sporo podrożały przez ostatnie lata. Nie śledziłem dokładnie ale jakieś 4-5 lat temu w markecie można było kupić rower za 1200 zł na dobrym doposażeniu (coś wtedy między acerą a alivio). Tak z ciekawości byłem na giełdzie rowerowej i o ile kiedyś rowery za 1000 zł były wypasione tak już taniej nie ma i są takie same (może z 150 zł tańsze) jak w sklepach cenowo. 29 z racji aby dobrze się jechało na równej asfaltowej powierzchni. 27,5 na mnie za małe będzie. W sumie rower kupuje już na kilka(naście) lat przy moich przebiegach. Stąd już wolę to 29. Pytanie dlaczego ten rozmiar jest drogi i czy proponowany viking to dobra marka? (nie musi to być pokroju gianta bo i tak go nie wykorzystam). Totalna amatorka rekreacyjna (raczej) Jest znalazłem w tej cenie i na jednej aukcji jest dostępna rama 21 Nigdy na marki nie patrzę, a jak jest z tą firmą? No i ogólnie w tym budżecie to alivio się pojawia. Ale dzięki a np taki: http://allegro.pl/rock-machine-manhattan-90-29-promocja-i6823543007.html osprzęt bardzo podobny.
funshy Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Cross nie wchodzi w grę ? Bo przy 70% asfaltu chyba by się nadał.
dreq02 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Napisano 7 Sierpnia 2017 nie mówię nie. Ogólnie sporo widzę kross b2. A dlaczego kross byłby lepszy? no i nie wiem czemu uparłem się na kolorystykę czerń i zieleń. Bo ogólnie osprzęt i tak będzie bardzo podobny a różnica może być w wadze, producencie i wyglądzie. Tylko jeszcze myślę nad oponami, podobają mi się szersze ale wiem, że to do jazdy niezbyt super opcja. I tu mam też zgrzyt.
KBS Napisano 7 Sierpnia 2017 Napisano 7 Sierpnia 2017 Chodziło nie o markę "kross" a typ roweru "cross". Rower crossowy ma węższe opony, a co za tym idzie mniejsze opory toczenia na asfalcie i utwardzonych drogach leśnych.
dreq02 Napisano 7 Sierpnia 2017 Autor Napisano 7 Sierpnia 2017 ok, ma węższe opony ale czy coś jeszcze? Nie patrzyłem w tej kategorii. Też nie chce cienkich jak w szosowych by źle to nie wyglądało. Myślałem o mtb ale mniej agresywnym bieżniku w oponie. No i w mtb większy wybór niż w crossach. ewentualnie czy na obręcz z mtb można założyć cienką oponę jak w crossie i na odwrót??
KBS Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Generalnie najtańsze mtb i crossowe rowery nie będą się specjalnie różnic (popatrz na stronę unibike i poszukaj roznic :-P). Rower mtb powinien przyjac węższą oponę. W przypadku crossa możesz wybrać opony o różnym biezniku (slick, semi slick, pełny bieżnik), a jak szeroka opona wejdzie to już zależy od konkretnego modelu. Na pewno miejsca będzie mniej niż w mtb ;-)
dreq02 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 czyli mtb z mniejszym agresywnym bieżnikiem. Wiem co szukać, jak ktoś ma jeszcze jakieś marki i modele to może napisać. W tych crossach te białe linie na oponach są dziwaczne.
KBS Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 W tej cenie unikalbym krossa ( jako producenta roweru)- jestem zarażonych ze względu na jakość wykonania i słabe niektóre elementy (wkład sportu, korba, piasty). Popatrz na ofertę unibike lub szeroko opisywanych na forum kands i lazaro.
dreq02 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 ok, dzięki dobrze wiedzieć. Chyba jednak typu cross będę szukał po przeanalizowaniu. Tylko bez tych białych pasków i z jak najszerszymi oponami jak na ten typ roweruc. Czyli chyba już nie typ mtb. Tylko na mtb coś tam wiedziałem czego szukać a w crossach już nie. Jakieś przykłady? dziękuje
Seventy Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Co do rowerów firmy northtec to mogę w pełni polecić. Aktualnie posiadam jeden rower tej polskiej marki, wcześniej miałem jeszcze jeden ale się z nim rozstałem ze względu na aktualne składanie nowego mtb. Rowery solidnie poskładane, można liczyć na fachową obsługę i dobór komponentów. Co do roweru crossowego to w zależności od obręczy można wstawić szerszą lub węższą oponę tak samo w mtb. Nie wiem czy ma sens kupowanie roweru na węższej oponie niż 2.1 ze względu na to, że w lesie na piasku czy błocie rower będzie mniej sterowny i będziemy tracić na prędkości. Jeżeli większość tras to asfalt i czasami leśne drogi (żadne dropy czy bardziej wymagające trasy) to zastanowiłbym się nad kupnem roweru ze sztywnym widelcem(trekking/cross). jeżeli trasy to leśne drogi strome zjazdy i piasek/błoto to mtb. pozdrawiam.
dreq02 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 czyli chyba cross bo większość to twarde / utwardzone drogi chociaż niedawno odkryłem wielkie lasy z licznymi ścieżkami / zjazdami itp. Ale za bardzo strome by się w to pchać (chociaż pewnie to na początku mi się wydaje). Jednak utwardzone będą zdecydowanie przeważać. Ale mtb się bardziej podobają. I tu mam zagwozdkę. Z drugiej strony nie jeżdźę tyle by kupować nowe obręcze i opony. Sztywny widelec to bez żadnej amortyzacji? Zobaczę co jest itp. Dzięki wielkie za pomoc. I tak muszę sam zadecydować. Ewentualnie mogę zapytać tylko o model i markę.
funshy Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Sam ostatnio szukałem MTB, gdyż nawet nie miałem pojęcia o rowerach typu cross. Koledzy z forum jednak nakierowali mnie, aby przy drogach z których korzystam (70/30 jak u Ciebie) celować raczej w crossa, więc w miarę zagłębiłem się w temat tego typu rowerów w tej cenie. Jakby nie patrzeć modeli od jakiegoś czasu jest kilka i specjalnie się nie zmieniają te godne polecenia. Osobiście oglądałem te: Spartacus 4.1 http://infinitibike.pl/glowna/109-spartacus-cross-40.html#/dla_kogo-meski/rozmiar_ramy-17/rozmiar_kol-28_/kolor-grafit_mat Eries Cross Disc https://allegro.pl/kategoria/rowery-i-akcesoria-rowery-16420?string=eries%20cross&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-x-colors-spo-1-2-0803&buyNew=1&hamulce=Tarczowe%20hydrauliczne&plec=m%C4%99%C5%BCczyzna Kands Avangarde https://allegro.pl/kategoria/rowery-crossowe-125055?string=kands%20avangarde&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-x-colors-spo-1-2-0803&buyNew=1&plec=m%C4%99%C5%BCczyzna Lazaro Elitary V3 http://allegro.pl/2017-lazaro-elitary-v3-hydraulika-blokada-alivio-i6747187538.html Romet Orkan 4 2016 - mój wybór padł na niego http://allegro.pl/rower-romet-orkan-4-21-hydraulika-shimano-alivio-i6907676430.html Romet Orkan 2017 http://allegro.pl/rower-romet-orkan-4-2017-rozm-19-w-wa-30-i6911521811.html Generalnie prócz Rometów cała reszta to praktycznie różnica koloru. Ja wybrałem Rometa, gdyż tak poleciły mi osoby, które pytałem. Z wymienionych czego nie wybierzesz to będziesz zadowolony, bo każdy czymś się wyróżnia na tle innego i ciężko wybrać najlepszy model.
dreq02 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 dziękiiiiiiiiii a dlaczego napisałeś, że oprócz rometów to reszta ta sama. Czyżby romety się bardzo różniły między sobą?
funshy Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Między sobą niekoniecznie. Różnice są po prostu większe między Rometem, a resztą niż w reszcie między sobą. Główne różnice z tego co kojarzę to były gorsze manetki i hamulec w Romecie 2016, ale lepszy amortyzator i obręcze. Romet 2017 ma chyba najgorsze hamulce ale przerzutkę tylną Deore, reszta była z tego co pamiętam ta sama co w 2016.
dreq02 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 dzieki, czyli romet odpada. Wolę lepsze hamulce niz sam amortyzator a przerzutki deore nawet nie wykorzystam. Alivio i tak jest u mnie ponad stan. Ale przyznam, że przejechałem się rowerem (już nie pamiętam modelu i marki) za 2300 na hydraulicznych to przyznam, że się rozczarowałem. Sądziłem, że to będzie lepiej hamować EDIT::::::::::::::::: a co sądzicie o takim? http://allegro.pl/rower-saveno-everest-3-0-21-sklep-zywiec-bielsko-i6904894782.html#thumb/3 mogło być 2 x alivio niż jedna lepsza druga słaba. I czemu crossy mają 28 cali a nie 29 ;/?
Seventy Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Obręcz 28 ma ten sam wymiar co 29 więc tu nie ma się co przejmować. rower co podałeś (Saveno) jest dobry jeśli nie robi tobie różnicy blokada skoku amortyzatora w manetce jaką posiada Romet ( przy włączonej blokadzie amortyzator jest sztywny i podczas podjazdów czy nawet płaskich nawierzchni zachowujemy więcej energii ) w Saveo jest blokada lecz na koronie i trzeba się do niej schylać podczas jazdy. Natomiast co do hamulców wszystkie modele będą działać podobnie z uwagi na to, że są to budżetowe konstrukcje Shimano do jazdy rekreacyjnej, a nie wyścigowej. Pozdrawiam
funshy Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 dzieki, czyli romet odpada. Wolę lepsze hamulce niz sam amortyzator a przerzutki deore nawet nie wykorzystam. Alivio i tak jest u mnie ponad stan. Ale przyznam, że przejechałem się rowerem (już nie pamiętam modelu i marki) za 2300 na hydraulicznych to przyznam, że się rozczarowałem. Sądziłem, że to będzie lepiej hamować EDIT::::::::::::::::: a co sądzicie o takim? http://allegro.pl/rower-saveno-everest-3-0-21-sklep-zywiec-bielsko-i6904894782.html#thumb/3 mogło być 2 x alivio niż jedna lepsza druga słaba. I czemu crossy mają 28 cali a nie 29 ;/? Te różnice są ciężkie do odczucia w każdym z tych rowerów. Może coś tańszego i podmiana części ?
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2017 Napisano 8 Sierpnia 2017 Odnośnie hamulców - wszystkie niskie modele shimano hamują tak samo i tak samo szybko padają (chociaż wyjątkiem może być br-m44x które są arcy-spieprzpne). Nieco lepsze hamulce to dopiero br-m615 tyle, że one kosztują 1/3 wspomnianego budżetu i takich w rowerach z tego przedziału cenowego nie uświadczysz. Jeśli gdzieś tam jest przerzutka deore to w porównaniu z chłamem alivio m4000 jest ona prawdziwą perełką. Roweru w takich pieniądzach nie warto kupować z myślą o ew. upgrade bo w nim masz wszystko totalnie budżetowe. Lepsze koła i amortyzator są droższe niż caly taki rower.
dreq02 Napisano 9 Sierpnia 2017 Autor Napisano 9 Sierpnia 2017 wiem, że można do roweru wkładać nawet i 10 tys zł a i tak coś się zawsze znajdzie. Napisałem na początku, że jestem laikiem aczkolwiek nie całkiem zielony i już trochę się przygotowałem przez założeniem tematu a blokada skoku na kierownicy to fajny pomysł. Niestety nie wiele jest rowerów z takim udogodnieniem. Bajer raczej rzadko używany na pewno będzie (ze względu na teren) ale lubię mieć bajery. Jeśli miałbym dopłacić za to 100 zł to dla mnie nie warto. A hamulce trudno - ważne by się nie psuły i nie zużywały szybko. No i by klocki nie kosztowały majątku bo na pewno trzeba je wymienić (a po ostatnio znalezionych fajnych terenach górskich do jazdy) może to być ciężko. dziękuje za rady, dziś jeszcze dwa sklepy i ostateczne decyzje będą. cross czy mtb i odnośnie modelu. Na pewno się odezwę.
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2017 Napisano 9 Sierpnia 2017 niezawodne i tanie w eksploatacji to v-brake
dreq02 Napisano 9 Sierpnia 2017 Autor Napisano 9 Sierpnia 2017 dziękuje za vbrake - wole słabszą tarczę niż męczyć się z tymi hamulcami. Dopóki obręcz ma te swoje rowki to hamulce działają. Później to tylko ślizganie sie. Wkład do tarczówek shimano to koszt około 30 zł. Czyli tyle co v-brake Wracając do tematu. cross - jednak za wąskie i nie przyszłościowe. Do 29 mtb mógłbym zawsze sobie inną oponę założyć, a w cross tego nie zrobię za bardzo. Więc mtb na 29 cali i ramie 19 (21 za duża, krok ląduje zaraz na ramie) tylko na oponach o małej kostce bieżnikowanej. Da się znaleźć takie opony i niektóre rowery są już fabrycznie w nie wyposażone. Jakieś propozycję 29 / 19 mtb? i to już ostatnie pytanie to mamy już dwóch zawodników: http://allegro.pl/rower-kands-comp-er-acera-29-hydraulika-i6797657897.html mniej mi się widzi, ale tańszy jest http://allegro.pl/rower-mtb-29viking-shi-hydraulika-upust-i6745450064.html jest kolor jaki chce, fajniejszy, tylko droższy, ma blolade skoku na kierownicy no i ma opony o bieżniku na którym by się dało jechać. A marka Viking? jaka jest waszym zdaniem? a tutaj ten sam: http://allegro.pl/rower-mtb-northtec-viking-29-kolekcja-2017-i6821211952.html ale pisze, że ma alivio. Te same rowery i ceny a inny osprzęt? ps. ten pierwszy viking nie ma jednak blokady skoku z kierownicy mimo, że na jednym ze zdjęć jest ;/
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2017 Napisano 9 Sierpnia 2017 Naprawdę wierzysz w to że w tarczówkach (szczególnie tanich shimano) będziesz zmieniał tylko klocki?
dreq02 Napisano 9 Sierpnia 2017 Autor Napisano 9 Sierpnia 2017 myślę, że tak jeśli to normalna jazda. To dołożę do roweru 5 tys zł, a potem kolejny raz i kolejny i tak w kółko. Do wszystkiego można dołożyć. Miałem v-brake i cały czas cię coś działo. Nawet 3 razy już cały układ wymieniałem a nie tylko klocki. W tej kwocie tarczówki są standardzie. Wiem, że nie będzie to jakaś rewelacja. A co mam innego zrobić? Zapytałem tylko o rowery, o hamulcach możemy pogadać kiedy indziej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.