Nastar Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Witam ponownie. Jak zapewne część z was wie, stary projekt (Accent Peak) przedwcześnie zakończył u mnie działalność z powodu kradzieży :-( R.I.P W związku z tym, że życie nie znosi próżni, pod koniec maja powstał jego następca, nowy projekt, tym razem na karbonowej ramie. Padło na Meridę. Wagowo wyszło nawet lepiej niż się spodziewałem. W trakcie składania starałem się wypośrodkować całość na zasadzie koszt - waga. Efekty możecie ocenić poniżej. Wszelkie komentarze mile widziane :-) Gripy: Ritchey WCS Truegrip 130mm + korki 2kpl. - 43g Gwiazdka: waga wliczona w stery Hamulec przedni: Shimano XT BL-M875 + klocki Jagwire półmetal. - 270g + 23g = 293g Hamulec tylny: Shimano XT BL-M875 + klocki Jagwire półmetal. - 280g + 23g = 303g Kaseta: Sunrace MX3 10s (11-42) - 394g Kierownica: Ritchey WCS Carbon 660mm, prosta, "chińczyk" - 155g Koło przednie: 755g -Mleko: No Tubes 60ml -Nyple: DT Squrorx 28szt. -Obręcz: DT XM401 -Opaska: Stan's rim tape 25mm -Piasta: DT Swiss 350 28h 6-bolt -Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt. -Zaworek: Stan's Opona przednia: Schwalbe Rocket Ron 2.25 Lite Skin - 475g Koło tylne:880g -Mleko: No Tubes 60ml -Nyple: DT Squrorx 28szt. -Obręcz: DT XM401 -Opaska: Stan's rim tape 25mm -Piasta: DT Swiss 350 135mm 6-bolt, straightpull -Szprychy: Pillar PSR 2016 28szt. -Zaworek: Stan's Opona tylna: Schwalbe Rocket Ron 2.25 Lite Skin - 528g Korby: Shimano FC-M675 + Argon TransAlp 36T Narrow Wide - 617g + 45g = 662g Koszyk na bidon: Bontrager RXXXL Carbon + śrubki - 17g Łańcuch: KMC X10.93 - 258g Manetka: Shimano XT SL-M780 = 117g Mostek: Boplight Race 31,8x90mm / 6st. - 122g Pancerze: Clarks (180cm) - 50g Linka: Jagwire - 15g Pedały: Shimano PD-M8000 XT - 340g Podkładki pod mostek: No name carbon 1x20mm, 1x15mm - 20g Przerzutka tylna: Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow + - 274g Rama: Merida Big.Seven Team rozm. M (17'') + zacisk sztycy + osłona widelca - 1175g Siodło: Evo Expert Carbon 143x270mm - 172g Stery: FSA TH MR122 1-1/8 36*x45* / TH MR019 1.5 36*x45* - 112g Suport: Accent BB-EX1 - 101g Redukcja alu na BSA: Merida - 46g Sztyca: Procraft PRC 27.2/350mm - 163g Top Cap: waga wliczona w stery Tarcza hamulcowa przód: Avid HS-1, 180mm - 132g + 14g śrubki = 146g Tarcza hamulcowa tył: Avid HS-1, 160mm - 99g + 14g śrubki = 113g Widelec: Rock Shox Reba RL SA 100mm, Maxle Lite 15mm - 1570g Zacisk koła przód (oś): DT Swiss 15mm Maxle - 70g Zacisk koła tył (oś): Formula XQR-12-MA 12mm - 75g Inne: - Adapter hamulca przód Shimano 180mm + śrubki+ podkładki - 36g Razem (waga faktyczna) : 9600 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Czyżbyś zakupił ramę na Alle? Sam się zastanawiałem nad tym, ale nie ukrywam, że geometria roczników 2017 poszła sporo do przodu. Co do samego roweru, jest bardzo ok. Tylko dwie rzeczy mi się nie podobają. Podróba Ritcheya oraz czerwone naklejki DT na kołach. Plus za mocne koła. Poza tym na pewno ta Merida leci jak strzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin86Poznan Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ładnie wyszło. Nie podobają mi się kanciate chwyty ale to rzecz indywidualna. Jaki koszty wyszedł za całość? Wszystkie części nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Czyżbyś zakupił ramę na Alle? Sam się zastanawiałem nad tym, ale nie ukrywam, że geometria roczników 2017 poszła sporo do przodu. Tak, rama z Allegro. Leżak magazynowy. Co masz dokładnie na myśli pisząc o tej geometrii ? Tylko dwie rzeczy mi się nie podobają. Podróba Ritcheya oraz czerwone naklejki DT na kołach. Co do podróby kiery to już wcześniej testowałem podobne rozwiązanie i było ok. Co do wyglądu to osobiście nie widzę różnicy z poprzednim ori Ritcheyem a zależało mi na wadze trochę bo ta jest lepsza względem oryginału. Cena oczywiście też ;-) Trochę zgodzę się co do kół. Delikatnie dekomponują całość kolorystycznie ale to mój drugi identyczny zestaw i na pierwszym jeździło mi się świetnie więc poszedłem na ten drobny, wizualny kompromis. Nie podobają mi się kanciate chwyty ale to rzecz indywidualna. Zakup całkowicie przmyślany. Wybrałem je nie tyle przez ich "kanciatość" a dla sprężystej twardości pianki. Są akurat - nie za miękkie, nie za twarde. Szkoda tylko, że ten kolor tak szybko się brudzi... Wszystkie części nowe? Oprócz siodełka (300km przebiegu) oraz hamulców - reszta to nowe części. Koszt na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Sporo sobie liczą za te naklejki, ale są i zielone http://www.bkstickers.com/pt-pt/produto/dt-swiss-xm-401-stickers-kit/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 A to ciekawe ! :-) Pomyślimy...;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Cześć fajnie że opublikowałeś projekt, czekałem na niego żeby skorzystać z okazji i zadać kilka pytań aby dokończyc swój Peak 27.5 (jednak) Merida świetnie prezentuje się, można pogratulować, zresztą tak jak poprzedni, dlatego wzoruje się tak na marginesie mam 2 pary tych chwytów i to święta prawda że brudzą się szybko porównując z poprzednim napędem zmieniłeś kasetę z XT na Sunrace a jednocześnie odszedłeś od dwu zębatek na rzecz jednej 36 - czemu zmieniłeś konfigurację i co dzięki temu zmieniło się - jesli wolno spytać i czy np: w górach testowałeś już ten zestaw pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Dzięki za dobre słowo ! A co do Twoich pytań w kwestii konfiguracji to zwróć uwagę, że kaseta Sunrace oraz napęd 1x10 wskoczyły jeszcze do poprzedniego Accenta tylko nie mogłem się doprosić adminów o aktualizację wątku z wykazem części. Tutaj masz dokładnie tego posta: https://www.forumrowerowe.org/topic/210314-10660-accent-peak-650b-by-nastar/?p=1915335 Obecny zestaw ma tylko ciut większą kasetę (11-42 vs. 11-40) i był już testowany w Bieszczadach. Jak dla mnie, gdzie liczy się prostota napędu, lekkość całego zestawu i dopasowanie do mojej kondycji jak również terenu gdzie najwięcej jeżdżę (Pomorze Zachodnie) taka konfiguracja jest idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 racja, było już w Peaku ale jestem tak zalatany, że wyleciało mi z głowy, choć coś tam z tyłu czaszki mi świtało, że gdzieś już to widziałem wspominasz o prostocie i lekkosci napędu- też to lubię, odpada przednia zmieniarka i manetka, kierownica prawie czysta, po prostu coś pięknego czy RD-M8000 wybrałeś ze względu na sprzegło i tak z ciekawości czy odczuwasz dużą różnicę w pracy obecnej manetki a XTR SL-M980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 17 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Sprzęgło w ogóle mnie nie interesowało. Nie używam go. Po prostu ta przerzutka była dostępna nowa i dobrze współgra z 10-rzędową kasetą 11-42. Jeżeli chodzi o pracę manetki to nie zauważam żadnych istotnych różnic. XT nawet bardziej mi się podoba z tą srebrną dźwignią :-) Z punktu widzenia amatora takiego jak ja, obie działają tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzordaneiro Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 I jak sprawuje się ta podróbka Ritcheya ? Sam myślę o chińskiej kierze, ale mam jeszcze małe obawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Sprawuje się wyśmienicie. Nie ma ze mną jakoś szczególnie ciężko bo lubię miękkie nastawy amora i nie latam codziennie w górach ale zarówno trwałość, sztywność jak i wygląd nie budzą żadnych zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 będzie wspaniała do pierwszego złamania, nie ryzykowałbym jeśli ktoś jeździ w bardziej wymagającym terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 będzie wspaniała do pierwszego złamania, To ogólna cecha każdej kierownicy ;-) Temat podróbek z Chin był już wałkowany na tym forum wielokrotnie i nie chciałbym aby mój wątek też się w taki zamienił. Każdy ma prawo montować sobie w rowerze to co chce. Kolega zapytał więc mu opisałem swoje własne odczucia a te są pozytywne. P.S. Skoro przetrwała wakacje z rowerem w Bieszczadach więc z papieru nie jest :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 wracając do wątku, Twój rower bardzo mi się podoba, napęd nie jest uniwersalny ale najważniejsze, że skrojony pod Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2017 Uniwersalność napędu to też ciekawe określenie. Dla mnie taka konfiguracja jest ok ale przyznam, że nie wiem co może kryć się pod określeniem "napęd uniwersalny" i co tę uniwersalność powinno/może zapewniać ? Jak Ty to rozumiesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Cześć po długiej przerwie, chciałem spytać jak sprawuje się kaseta MX3 , tzn. przebieg/zużycie oraz intryguje mnie ten zacisk tyl (oś): Formula XQR-12-MA jako że sam będę poszukiwał takiego a większość w tym standardzie które widać na znanym portalu aukcyjnym to DT/NT a ta formula mniej znana, gdzie go nabyłeś? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Cześć. Przepraszam, za tak długą przerwę. Trochę się działo u mnie. Bardzo mało jeździłem rowerem. Przebieg obecnego setupu to tylko 700km więc nie zrobił żadnego wrażenia na kasecie. Śmiga jak nowa. A co do tylnej osi - dostałem ją razem z ramą. Sprawuje się bez zarzutu. Zarówno sztywność jak i to co bardzo lubię czyli powtarzalność montażu koła względem zacisku hamulca. Miałem tam w okolicach montażu nakrętki osi ostatnio mały problem z pękaniem ramy ale zakończyło się szczęśliwie. Szczegóły tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.