Skocz do zawartości

[rama treking/szosa]- odchudzenie stalowego trekkinga


krisek96

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam rower Wheeler który jest na załaczonym zdjeciu jest to starszy model ciezkiego trekinga ze stalową ramą.

Koła:28

21 biegów 

aktualnie opony posiadam 28x1.25 schwalbe marathon plus

Resztę będe sprawdzał jak będzie potrzeba.

Pytanie brzmi czy mogę zostawiając cały osprzęt wymienić samą ramę na lżejszą?

Nie wiem czy to ma sens ale chciałbym aby rower służył do  rodzajów jazdy.

1.Turystyka jak dotąd

2.Przygotowanie do triathlonu oraz udział w nim dla początkującego aby na razie za dużo nie inwestować

 

Wiadomo na Triathlonie nie będe jeżdził z bagażnikiem ani sakwami itp. Wiec chiałbym żeby wygladął on dobrze także bez bagaznika.

Nie zalezy mi na zadnym baranku ani kołąch aerodynamicznych tylko chcę go dużo odchudzić i ,,uszosowic'' ,,usportowic' post-180876-0-13265900-1501936448_thumb.jpg

 

Napisano

Zdejmij cały szpej ....załóż sztywny wideł i wystarczy. Poczujesz różnicę. Na zmianie ramy zyskasz około 500 gram. Przy każdej modernizacji zwróć uwagę na masę części i będzie dobrze . Opony zmień na lżejsze- koniecznie. 

Napisano

czyli wymiana ramy jest nieopłacalna jezeli chodzi o wagę?

Jeszcze rozwazam zakup 2 roweru typowo pod szose.

Nie chodzi mi o wyscigi jakies rowery za 20000 które waza po 4 5 kg tylko delikatny rower do lzejszej jazdy szosą bo w tym rowerze naprawdę czuć masę :D

Rama stalowa

lemondka 

rogi

koło z pradnica w piescie

ładowarka usb

2 chwytaki na bidony

błotniki

bagaznik

torba na kierownice 

torba na ramę.

Tez chodzi o wyglad jak to wszystko sciagne to wygląda biednie i łyso :D

Napisano

właśnie stać to za dużo powiedziane :D

pozatym przyzwyczjony jestem do układu kierownicy i chciałbym miec 1 rower w którym mam opcje przykrecic bagaznik i osprzet i wyjechac na wyprawe a takze zdjąc wszystko i pojechac na jakis trening podm triatlon.

Ale skoro prpponujesz to może mógłbyś doradzić czy warto dla początkującego kupować szosówke za ok 2000.

I czy ew.warto pożniej np. zmienić w takim sprzecie koło i kierownice i wyruszyc w świat?

  • Mod Team
Napisano

Według mnie to raczej szkoda zachodu z ciągłym zmienianiem kierownic itp., więc albo dostosujesz ( z bólem, bo przecież zbrzydnie :icon_wink: ) obecny rower, albo jakaś tania szosa jako drugi rower.

Docelowym rozwiązaniem mógłby być jakiś rower typu endurance lub lepiej gravel z myślą o turystyce - wtedy masz nieco bardziej komfortową pozycję i mieszczą się grubsze opony w razie potrzeby :

https://roweroweporady.pl/rowery-typu-gravel-o-co-w-nich-chodzi/

PS

Zaskakująco ładny ten Boreas.

Napisano

a ew. czy istnieje szosówka bez baranka? Lub czy mógłbym na stałe zamocować swoją kierownice? o ile bedzie w miare pasowac? I taki rower z możliwością zamontowania gadzetów ze starewgo roweru na nową szosówkę przed wyprawą jakąś dłuższą ( zapewne łączniez siodełkiem)  bo teraz jak zaczeła się praca to często na dłuższe wyprawy nie jeżdzę to raz przed wyprawą mogę czasu poświecić na montaż akcesoriów :) zrobić jakby cross kolarke z bagażnikiem  :D 

Napisano

Dobra to zadam ostatnie pytanie.

Jaki byście polecili rower do takich wymogów.

Częsta jazda po szosie.-treningi do triathlonu, dojazd do pracy oraz zawody triathlon owe.

Oraz okazjonalnie dłuższe wyprawy maks 2 tygodnie i do tego potrzeba możliwości zamontowania bagażnika pod sakwy.

Jedyne co mnie zastanawia to czy nie jest ciężko uciagnac na baranka na wyprawie, chyba że można tam dołożyć jakies rogi czy coś.

Zastanawiałem się nad rowerem przelajowym.

Jeśli możecie to poleccie mi coś dla początkującego do 2 tys. Ew.3000.

Z góry dziękuję

Napisano

Rama nie jest najcięższym elementem roweru. Dużo cięższe są np. Koła. Amor jeśli masz też może być cięższy od ramy.

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Rama nie jest najcięższym elementem roweru. Dużo cięższe są np. Koła. Amor jeśli masz też może być cięższy od ramy.
Wrzucając porządne opony i sztywny widelec zamiast tego uginacza już masz 2kg mniej.
Napisano

A jakiego dokładnie tribana masz na myśli, jest duża różnica między modelami?

Czy jest różnica miedzi triban em szosowym a fitness? Bo jak już wspominałem nie wiem jak się ma dłuższą jazda na wyprawie do baranka wiec rozważam prosta kierownicę i rogi. Chyba ze to nie problem :)

Napisano

Triban 520/540 mają takie same ramy z możliwością zamontowania bagaznikow. Ja bym jednak polecał wersję z barankiem. Jak nie podejdzie to przerobka na prostą kierownicę jest tańsza niz zabawa w drugą stronę.

Napisano

Słyszałem oponie ze rowery markowe z decarhlonu właśnie b Twin są nie za dobre czy te Tribany są w miarę dobre ? Czy niezbyt. Tak w ogóle. Shimano Sora to dobra grupa osprzętu?

Napisano

Dobra do wyboru mam mniej więcej takie rowery, moglibyście spojrzeć i doradzić co było by najlepsze? Zależy mi na możliwośći także jazdy w terenie i ew. Jazdy na wyprawę co wiąże się z założeniem bagażnika i sakw. Może mało pasujące do szosy a jednak coś mnie kusi.

 

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6916817199

 

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6902112537

 

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6918145954

Ten bicisport najmniej do mnie przemawia ale chciałbym zobaczyć i poznac zdanie bardziej doświadczonych co o nich sądzicie. Ew. Jestem sklonny zostawić wheelera na wyprawy i kupić szose do jazdy na codzień ale też szkoda żeby się kurzy wolałbym 1 rower i nim czasami dalej pojechać ale wheelerem ciężko się jezdzi szybko :D

Napisano

Podsumujmy. Poszukujesz roweru, którym pojedziesz na wyprawę, więc musi mieć mocowanie bagażnika, będzie dobry do treningu triathlonu, poradzi sobie w terenie, będzie się sprawdzał w dojazdach do pracy i nie będzie miał baranka. Czyli szukasz lekką ręką trzech, jak nie czterech przeciwstawnych sobie rowerów. Trekkinga, roweru triathlonowego, MTB i może jeszcze jakiegoś mieszczucha.

Napisano

Ten Accent CX-ONE najbliższy oczekiwaniom. Nada się jako terenowo-wyprawowy.....a po zmianie opon na szosowe na okazyjne zawody triatlonowe. Taki wszystkomający ;-) 

Ja osobiście jestem zwolennikiem kilku rowerów, każdy do zadań mu przeznaczonych. 

Napisano

to już chyba wybrałem :) Tylko jeszcze zastanawiam się czy przyzwyczaję się do pozycji bo po wyglądzieułożeniakierownicy troszkę bardzo się różni od mojej dotychczasowej :D trekking i wyprawy (prosta kierownica,rogi,lemondka)

Mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć na temat accenta? Czy warto ? Plusy minusy, podobieństwo do szosy czy bardzo przełajówka rózni się od szosy, czy tylko tym że moge włożyć szersze opony z bieznikiem?

Chyba że może ktoś polecić coś innego w podobnej  cenie:) 

  • Mod Team
Napisano

Bierz pod uwagę geometrię roweru i pozycję podczas jazdy, bo może się okazać, że duże pochylenie Ci nie odpowiada, więc w takim przypadku musiałbyś od razu kombinować ( nie wykluczając wymiany kierownicy z baranka na prostą i do tego z rogami itp. ).

Jednak wybór modelu z nieco bardziej komfortową geometrią ( jak np. endurance lub niektóre rowery typu gravel ) może być bezpieczniejszy pod tym względem.

 

Napisano

No powoli się gubię. Mam na oku tego http://allegro.pl/show_item.php?item=6916817199&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

ale sie boję że pochylenie będzie za bardzo ,,sportowe'' a na wycieczke tak nie bede jechał długo, co innego na triathlonielub treningu.

Moglibyscie polecic cos optymalnego? 


jeszcze zastanawiam sie nad szosą i pozostawieniem trekinga na wyprawy. 

Comyslicie o tym ? http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/szosowe/cube/39971/peloton_pro

Uzywany za 2300 zł

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...