bols86 Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 (edytowane) Cześć, po 10 latach przerwy od DH wracam z łezką w oku do dwóch kółek. Panowie, szukam czegoś do 3500 zł, może być używka - będzie jeżdżone trochę po lesie no może większość i trochę po asfalcie. Myślałem o ROCKRIDER z Decathlonu ale chyba wychodzę z założenia że w jego cenie można znaleźć coś ciekawsze na rynku wtórnym, mam do kupienia taki oto sprzęt za kwotę 3400 zł, nowy ale bez gwarancji - http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2016-gorskie/sport-hardtail/trail/trail-1-275-29 pytanie czy warto?, czy ten Canondale oprócz marki jest czegoś wart?. Edytowane 3 Sierpnia 2017 przez bols86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Cena chyba w normie ... ale do DH ?? To jest rower do spokojnego XC - to włąśnie jeździsz. Nowy ale bez gwarancji ... co to znaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bols86 Napisano 4 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Nie, nie chodziło mi bardziej o Cross Country - wydaje mi się że jestem już za stary na DH, 30 lat mi pykło . Ale, może są tu moi rówieśnicy?. Chodzi mi bardziej o taką normalną jazdę, ten Canondale się nada?, niektórzy twierdzą że w tej cenie można mieć już rower w całości na SLX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Deore, SLX, co za różnica ... nada się bardzo. Może manetki SLX lub XT warto zapodać z Rapidfire. Masz dobry amor, 32mm - zupełnie się nada. Tylną przerzutkę nmasz na XT : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrN Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Możesz napisać, dlaczego bez gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Prosta rura sterowa w rowerze za 6K to nieporozumienie. Przy tej cenie po prostu musi być stożkowa. Na karierę zawodniczą w DH jest już ciut późno, ale rekreacja to zupełnie co innego. Na Twoim miejscu szukałby raczej czegoś o skoku zawieszenia 150-160mm, co pozwoli i na normalną jazdę, i na stopniowy powrót do zjazdu, jeśli dalej Cię on kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bols86 Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Sorki Panowie ale trochę mnie nie było, dzięki wielkie za czynny udział w temacie, za namowa mojego kolegi kupiłem na OLX rocznego Specialized Camber 29 cali z bodajże 2015 roku ale kupionego w 2016 za kwotę 4650 zł nie wiem czy nie przepłaciłem bo widzę ze teraz wskoczył na Allegro jakiś za 4100 zł ale od handlarza i cholera wie co tam było robione, sprzedający nie ma zbyt dużego pojęcia. Ogólnie to wydaje mi się ze model ten to niezły kompromis między cross a DH, cholera wie może jeszcze wrócę do tego . Mniejsza o to, sprzęt jest całkiem zacny, tyle ze poprzedni właściciel wyrzucił przednia przerzutkę wraz z tarcza zastępując to przełożeniem 1x11 - póki co sprawdza się dobrze. Hmmm wiem ze to nie czas i miejsce ale powiedzcie mi proszę czy serwisujecie amortyzatory samodzielnie czy oddajecie to w ręce specjalistów?. O tyle o ile radzę sobie ze ściąganiem kasety, suportu itp. to wydaje mi się ze rozbiórka elementów amortyzujących może mnie przerosnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Rock Shox udostępnia całą niezbędną dokumentację. W wypadku Foxa przód da się zrobić samemu, natomiast gorzej może być z tyłem (napompowanie tłumika wymaga specjalnej końcówki, trudnej do dostania). Narzędzia to ok. 2000 zł (klucze dynamometryczne kosztują 500-600 zł/szt.), ale inwestycja zwraca się po ok. 500h jazdy i obniża koszty eksploatacji o ok. 50%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Chyba podałeś cenę zestawu wiecznych kluczy dla serwisu rowerowego, a nie domowego użytkownika. Już widzę te jedyne autoryzowane klucze z logo Foxa Nie strasz ludzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 No i zwrot 2 000 po 2 przegldach : DDDDDDDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bols86 Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Hmmm to już sam nie wiem co robić, a jak Wy serwisujecie tylne dampery?, hmmm nie no nie popadajmy w paranoje nie mam zamiary wydawać 2000 zł na klucze heh, to tak jakbym do zmiany opon w samochodzie miał do tego zakupić maszynę z wyważarką, niektóre rzeczy po prostu warto zostawić fachowcom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Chyba podałeś cenę zestawu wiecznych kluczy dla serwisu rowerowego, a nie domowego użytkownika. Już widzę te jedyne autoryzowane klucze z logo Foxa Nie strasz ludzi... http://www.kingtony.com.pl/klucz_dynamometryczny_mini_211mm_14''_3-15_nm_z_przyciskiem_16508.html Znajdź mi tańszy klucz 3-15Nm z podziałką co 0,1Nm. Większość sprzętu za 200-500zł oferuje 0,4Nm, więc jak potrzebujesz np. 6,1Nm, to masz problem. No i zwrot 2 000 po 2 przegldach : DDDDDDDDRobocizna za jeden przegląd amortyzatora to ok. 150-200zł x 2 amortyzatory x 2 przeglądy po 100 lub 125 godz. Hmmm to już sam nie wiem co robić, a jak Wy serwisujecie tylne dampery?, hmmm nie no nie popadajmy w paranoje nie mam zamiary wydawać 2000 zł na klucze heh, to tak jakbym do zmiany opon w samochodzie miał do tego zakupić maszynę z wyważarką, niektóre rzeczy po prostu warto zostawić fachowcom.W ciągu kilku lat za samą robociznę możesz zapłacić dużo więcej niż za zestaw do samodzielnego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 (edytowane) 0,1 nm ? Rozbawiłeś mnie , i to mocno. Sorry , ale to nie zegarmistrzostwo A tu cennik serwisowy w jednym z bardziej popularnych serwisów alternatywnych http://www.[reklama-bez-zgody].pl/cennik-serwis-amortyzatorow/ Edytowane 16 Sierpnia 2017 przez marcin_ostrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Nie milimetry (mm), tylko niutonometry (Nm). Alternatywny, czyli bez autoryzacji/nadzoru... Żeby była jasność, z autoryzowanymi serwisami też się zdarzają cyrki (użytkownik Beskid dostał z Harfy uszkodzonego Monarcha). Zasadniczo są trzy opcje, jeśli chodzi o serwis zawieszenia: 1) W autoryzowanym serwisie i w reżimie producenta: + duża pewność, że usługę wykonano poprawnie, a zawieszenie będzie dobrze działać i nie zapsuje się w najmniej odpowiednim momencie; - ceny rzędu 700-1000 zł/przegląd x 2-3; 2) W autoryzowanym serwisie, ale tylko raz w roku, niezależnie od ilości godzin na szlaku: + znacznie mniejsze koszty eksploatacji; - ryzyko gorszej pracy zawieszenia lub/i awarii; 3) W reżimie producenta, ale samodzielnie (o ile nie mamy 2 lewych rąk): + pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie z dokumentacją serwisową; + koszty mniejsze nawet niż w drugim wariancie; + rower wyłączony z jazdy na maksymalnie parę godzin; - koszt narzędzi, które zwracają się przez 2-3 sezony; - niektórych amortyzatorów nie da się odpowietrzyć w domu; - nie każdy producent pozwala na samodzlny serwiss bez utraty gwarancj; W polskich warunkach płacowych opcja nr. 3 jest zdecydowanie najlepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.