Ariven76 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Witam, podczas jazdy, gdy chciałem zrobić dłuższą trasę i zablokowac amortyzator, pokrętło do blokowania (ala blokowania, bo wiadomo, że całkowicie nie blokuje) ruszało się tylko mniej więcej w zakresie 30 stopni, później było ciężej, ale myślałem, że piach się dostał. Przekręciłem i ku mojemu zdziwieniu mogłem obracać to dookoła, tak jakby to było poprostu do kręcenia...I druga sprawa - tłumienie odbicia (czyli to na środku), wcześniej było mniej więcej 13 obrotów (tych pyknięć), a teraz jest max 5, czyli od maxymalnie sprezystego po lekko tłumiony, później zachowuje się tak jak śruba, czyli po 5 obrocie po prostu jest tak ciężko, że nie da się tego przekręcić. Film: https://www.youtube.com/watch?v=4knuh543bEMJakieś pomysły?Amortyzator: Fox Float 32 29" RL, model 2012/2013. https://zapodaj.net/b1f10861dd9d9.jpg.html PS. Nie, nie nauczyłem się jeszcze wstawiać obrazków na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Rozbierz amorek i sprawdź. Serwis prosty, tylko oleje kup. Coś w tłumiku się zepsuło. Ewentualnie zdejmij pokrętło tłumienia i zobacz ,czy pokrętło blokady jest na swoim miejscu. Pokrętło blokady jest "na wcisk" na trzpieniu tłumika. Obawiam się jednak ,że bez rozebrania tłumika się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariven76 Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Nigdy nie rozbierałem amortyzatorów, nawet nie wiem jak to się robi, jedynie z dziadkiem wymieniałem uszczelniacze w amortyzatorach z przodu w motocyklu, ale to raczej mało ma z tym wspólnego.Spróbuję rozebrać na razie samo pokrętło.Dodam, że regulacja tłumienia działa jak śruba, czyli mniej więcej koło 5 obrotu przestaje się kręcić, a blokada ciężej się obkręca, czyli tak jakby tłumienie dociskało blokadę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Nigdy nie rozbierałem amortyzatorów, nawet nie wiem jak to się robi Do poczytania. Twój może się różnić sposobem mocowania pokrętła blokady. http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Forks/FLOAT/FLOAT_RL.htm A tu serwis tłumika http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/07_32mm_RL_RLC_Cartridge_Service.htm zacznij od inspekcji wizualnej i wymiany oleju w tłumiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariven76 Napisano 5 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 A jest jakiś sposób, żeby sprawdzić co się stało nie rozbierając całego amortyzatora?A jak już będę musiał - jaki olej do niego lać?Mam ze 150-200ml takiego ipone, został mi z moto. Ale nie mam pojęcia czy się nada czy kupić coś od foxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 Nie da się zbadać wnętrznosci bez rozbierania. Watpię aby ten olej się nadał do tłumika. Najlepiej poszukać oryginału lub zamiennika ze zbliżonymi parametrami lepkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ariven76 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 Dobra - szczerze mówiąc nawet nie chcę grzebać bo jeszcze coś zje#ie i bedzie kupa.Zrobili by mi to gdybym odesłał do wicha?PS. Amorek był u nich na pełnym serwisie jakoś w marcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.