Ariven76 Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Witam, podczas jazdy, gdy chciałem zrobić dłuższą trasę i zablokowac amortyzator, pokrętło do blokowania (ala blokowania, bo wiadomo, że całkowicie nie blokuje) ruszało się tylko mniej więcej w zakresie 30 stopni, później było ciężej, ale myślałem, że piach się dostał. Przekręciłem i ku mojemu zdziwieniu mogłem obracać to dookoła, tak jakby to było poprostu do kręcenia...I druga sprawa - tłumienie odbicia (czyli to na środku), wcześniej było mniej więcej 13 obrotów (tych pyknięć), a teraz jest max 5, czyli od maxymalnie sprezystego po lekko tłumiony, później zachowuje się tak jak śruba, czyli po 5 obrocie po prostu jest tak ciężko, że nie da się tego przekręcić. Film: https://www.youtube.com/watch?v=4knuh543bEMJakieś pomysły?Amortyzator: Fox Float 32 29" RL, model 2012/2013. https://zapodaj.net/b1f10861dd9d9.jpg.html PS. Nie, nie nauczyłem się jeszcze wstawiać obrazków na forum Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 2 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 2 Sierpnia 2017 Rozbierz amorek i sprawdź. Serwis prosty, tylko oleje kup. Coś w tłumiku się zepsuło. Ewentualnie zdejmij pokrętło tłumienia i zobacz ,czy pokrętło blokady jest na swoim miejscu. Pokrętło blokady jest "na wcisk" na trzpieniu tłumika. Obawiam się jednak ,że bez rozebrania tłumika się nie obejdzie. Cytuj
Ariven76 Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Napisano 3 Sierpnia 2017 Nigdy nie rozbierałem amortyzatorów, nawet nie wiem jak to się robi, jedynie z dziadkiem wymieniałem uszczelniacze w amortyzatorach z przodu w motocyklu, ale to raczej mało ma z tym wspólnego.Spróbuję rozebrać na razie samo pokrętło.Dodam, że regulacja tłumienia działa jak śruba, czyli mniej więcej koło 5 obrotu przestaje się kręcić, a blokada ciężej się obkręca, czyli tak jakby tłumienie dociskało blokadę... Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 3 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 3 Sierpnia 2017 Nigdy nie rozbierałem amortyzatorów, nawet nie wiem jak to się robi Do poczytania. Twój może się różnić sposobem mocowania pokrętła blokady. http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Forks/FLOAT/FLOAT_RL.htm A tu serwis tłumika http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/07_32mm_RL_RLC_Cartridge_Service.htm zacznij od inspekcji wizualnej i wymiany oleju w tłumiku. Cytuj
Ariven76 Napisano 5 Sierpnia 2017 Autor Napisano 5 Sierpnia 2017 A jest jakiś sposób, żeby sprawdzić co się stało nie rozbierając całego amortyzatora?A jak już będę musiał - jaki olej do niego lać?Mam ze 150-200ml takiego ipone, został mi z moto. Ale nie mam pojęcia czy się nada czy kupić coś od foxa. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 5 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2017 Nie da się zbadać wnętrznosci bez rozbierania. Watpię aby ten olej się nadał do tłumika. Najlepiej poszukać oryginału lub zamiennika ze zbliżonymi parametrami lepkości Cytuj
Ariven76 Napisano 8 Sierpnia 2017 Autor Napisano 8 Sierpnia 2017 Dobra - szczerze mówiąc nawet nie chcę grzebać bo jeszcze coś zje#ie i bedzie kupa.Zrobili by mi to gdybym odesłał do wicha?PS. Amorek był u nich na pełnym serwisie jakoś w marcu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.