prof.tarantoga Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Witam Po doświadczeniach z góralem szukałem roweru który zapewni mi wygodną pozycję podczas jazdy. Padło na model Tourer firmy Giant - jest bardzo wygodny i był w dobrej cenie. https://www.giant-bicycles.com/pl/tourer-cs-2-2014 Rower ma jednak pewien mankament - jeżdżę mniej więcej 40% asfalt i 60% las. I na tych leśnych ścieżkach, takich słabo utwardzonych rower zachowuje się fatalnie jazda na nim to męczarnia. Chodzi mi po głowie sprzedaż roweru i zakup jakiegoś crossa to najprostsze rozwiązanie ale z drugiej strony nie chciałbym rezygnowac z wygody jaką daje Giant gdy jedzie się po przyzwoitym terenie. Można w nim coś zmieni żeby poprawi jego zachowanie na gorszych , piaszczystych drogach ? Wymiana opon przyniesie jakąś poprawę, jeżeli tak to jakie zastosowac? Od razu napiszę że przerzutka planetarna jest ok, bardzo mi pasuje. Wie wymienia czy próbowac coś robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 A w czym ci cross "poprawi" zachowanie roweru na piachu ?? opony będzie miał bardzo podobne... Czego tak naprawdę ci brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prof.tarantoga Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 A w czym ci cross "poprawi" zachowanie roweru na piachu ?? opony będzie miał bardzo podobne... Czego tak naprawdę ci brak ? Myślałem że nieco niższa rama w crosie będzie miała wpływ na stabilnośc roweru. Ten jak pisałem jest bardzo niestabilny na słabo związnym podłożu, byle piasek i się kładzie. Żona przejezdża ten sam piach na crossie bez najmniejszego problemu a opony ma tej samej szerokości. Wysokośc ramy może miec na to wpływ? (wyżej położony środek ciężkości) Poza tym jest mało zwrotny ominięcie kałuży na leśnej drodze to za każdym razem wyzwanie Czy można jakoś w nim te własciwości porpawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarad Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 (edytowane) Zacząłbym od opon (jakie są w rowerze żony?), bardziej terenowych, z agresywnym bieżnikiem np. https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,schwalbe-opona-smart-sam-performance-28-2017-schwalbe,651299.html Kosztem jest większy opór i zużycie takich opon na asfalcie. Inna sprawa, że na piach nie ma mądrych, każdy amator turysta unika, niezależnie czy pod nim "góral" czy "cross". Jeździłem crossem na Schwalbe Road Cruiser, na suchy teren wystarczą, groźnie robi się na błocie. Na piachu - zdążyć z miękki (lekkim) przełożeniem i ... jakoś to będzie - przejadę, albo utknę, jak większość towarzystwa Edytowane 3 Sierpnia 2017 przez yarad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prof.tarantoga Napisano 6 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Dzięki za radę, już trochę ochłonęłem. Pokombinuje z oponami i pozostanę przy tej ramie bo widzę że znowu mnie znosi ku mniej wygodnym rowerom a przecież zakładałem że będe sobie leciutko i przyjemnie trekował po okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.