Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa do 4k] na raty


pchelasso

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam 27 lat, 177 cm, 63 kg, prowadzę mocno sportowy tryb życia.

Obecnie mam crossa, którym jeżdżę sobie na wycieczki po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, ale nabrałem ochotę na kolarkę (zawsze to było moje marzenie).

 

Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF.

Ponieważ jestem zmuszony wziąć rower na raty, odpada mi zakup "okazjonalny" na OLX czy też allegro.

 

Dobrze sobie to wszystko wymyśliłem Panie i Panowie?

 

pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to się ma do nowych modeli ale w lutym chyba kupowałem Ultra 700 AF za 3000. Szczerze polecam. Osprzęt 105 oprócz korby. Do wymiany poszły opony siodełko i potem sztyca. Rower ma już 6k jakieś nakręconei nadal jestem zadowolony a to moja 1 szosa.

 

Hampel tylny ma mocowany z dołu i wcale się tam jakoś syfu nie zbiera dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już brać na raty to może tego łyknąć

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html

 

Pozdrower

Troszkę już drogawo jak dla mnie..

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

A co powiecie o takim cacku?

http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już brać na raty to może tego łyknąć 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html

 

Pozdrower

Ja nie widzę nic interesującego w tym rowerze. Raczej jako rower gadżet.

 

Cenowo zbliża się do rowerów karbonowych. 

 

Tarcze dokładają wagę, a tarczówki w normalnym szosowaniu są tak potrzebne jak dachówka na psiej budzie. 

 

P.S. 

Naprawdę warto wiązać się ratami z rowerem na aluminiowej ramie? Czy w wieku 27 lat trudno jest zaoszczędzić kwotę w okolicy 2000 i zakupić używkę. Jest tego naprawdę sporo na rynku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF.

Nikt o tym nie wspomniał. Te rowery znacząco różnią się geometrią. Triban 540 ma geometrię endurance. Ultra 900AF ma po prostu klasyczną geometrię roweru szosowego. 540 ma ramę slopingową, 900AF nie.

Stack/reach w triban 540 to 575mm/378mm = 1,521 (rozmiar M)

Stack/reach w ultra 900AF to 556mm/383mm = 1,452 (rozmiar M)

 

Rowery z dużym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają długie nogi w porównaniu do wzrostu.

Rowery z małym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają krótkie nogi w porównaniu do wzrostu  :).

 

Im większa liczba wychodzi z dzielenia stack/reach tym bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. Im mniejsza tym geometria bardziej sportowa.

geocomparechart.png

 

Swoją drogą Ultra 900AF to chyba obecnie najlepsza oferta w tym segmencie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultra 900AF to po prostu klasyczna rama szosowa. Nie jest to radykalna, bezkompromisowa wyścigówka. Triban 540 jest bardziej endurance. Napisałeś że prowadzisz mocno sportowy tryb życia, pewnie jesteś w miarę porozciągany. Na Ultra 900AF średnie prędkości powinny być ciut większe, myślę że będziesz z niego zadowolony :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć okiem na rower Eastway Emitter R4 na stronie wiggle (nie mogę z pracy dawać linków na to forum, nie wiadomo dlaczego). Za cenę 989 E masz rower na karbonowej ramie, nowej tiagrze i kołach Mavic Aksium. Nieco dziwna rozmiarówka, bo dla mnie (180cm) rozmiar 54 będzie za krótki (górna rura 536mm), a rozmiar 56 ciut za długi (górna rura 562mm)  :) Chociaż, gdy wziąć głównie reach pod uwagę, to raczej ten niby za krótki byłby właśnie dobry (reach 393mm), a ten większy za duży (reach 397). Niemniej Wiggle w oparciu o długość nogi pisze, że dla mnie rozmiar jednak 56 (a może i 58!), zgłupieć można od tego :)

W Bikeradar rower ten ma oceny 4,5/5

O ile czegoś nie przeoczyłem (angielski mocno tak sobie), to wysyłka do Polski będzie za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już miałem rower zamówiony, a tu nagle sklep zmienił zdanie. I znowu szukamy...

 

http://allegro.pl/full-carbon-bianchi-928-rc-ultegra-54roz-i6920330453.html - może warto zaszaleć?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6924502574

 

A może by tak gravel :) ?

Troszkę zaczynam wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Mam górala 26" i szosówkę, oba mocno stare sprzęty i zachciało mi się szukać czegoś nowego. W szosie mnie wkurza, że nie ma tej swobody wjazdu bele gdzie, gravel to rozwiązuje, ale to w porównaniu do szosówek ciężki kloc, a i tak 90% czasu bym jeździł asfaltem.Górale nowe tak poszły do przodu że kosmos i chętnie bym kupił jakiegoś zabawowego fulla, tylko problem jest taki że o ile na asfalt łatwo wyskoczyć na godzinę-dwie, o tyle na MTB już imho nie jest tak prosto,  a potem jeszcze czyszczenie roweru - średni deal wywalić 10 000 na rower, żeby nim pojeździć z 5 razy do roku  ;). Na razie się wstrzymałem z zakupami, ale szczerze jako jedyny rower bym nadal brał gravela z lekko bardziej sportową geo niż niektóre(np specialized sequoia ma dość sportową geo pomimo gravela w nazwie).  W teren wjedziesz, jak trzeba będzie do komplet kół, które są szybsze na asfalcie sobie złożysz i tyle. Jak Cię google maps wprowadzi na jakieś ścieżki słabej jakości przy dłuższej wycieczce to nie będziesz się mordował jak na szosówce ( przezyłem to niedawno jak pojechałem z google maps 170km i mnie wyprowadzało na jakieś rzeczy pod MTB). Gravel to bardzo uniwersalny sprzęt, do tego tani i prosty w eksploatacji, bo nie ma amortyzatorów. Jak się nie nastawiasz przesadnie na zawody, czy pobijanie kumpli na stravie, to gravel jest ideolo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się pchać w takiego aluminiowego używanego speca na tiagrze jak za 3500-4000 są nowe na 105 a czasem nawet z elementami ultegry. I to nie jakieś niszowi producenci tylko Cannondale, Focus, Sensa.

http://allegro.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-sport-ultegra-11s-nowy-i6727878354.html

http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad-8-105-11s-54-cm-i6923158084.html

http://allegro.pl/rower-focus-cayo-al-54-cm-shimano-105-i6921762422.html

Wszystkie w rozmiarze 54cm i nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...