pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Cześć, Mam 27 lat, 177 cm, 63 kg, prowadzę mocno sportowy tryb życia. Obecnie mam crossa, którym jeżdżę sobie na wycieczki po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, ale nabrałem ochotę na kolarkę (zawsze to było moje marzenie). Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF. Ponieważ jestem zmuszony wziąć rower na raty, odpada mi zakup "okazjonalny" na OLX czy też allegro. Dobrze sobie to wszystko wymyśliłem Panie i Panowie? pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Doskonale Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Ultra 900AF to byłby fajny rower gdyby nie to kretyńskie mocowanie tylego hamulca. nawet szosówka - niby higieniczniejsza niż MTB - zbiera w tym miejscu bardzo dużo brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.htmlPozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Warthog Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Nie wiem jak to się ma do nowych modeli ale w lutym chyba kupowałem Ultra 700 AF za 3000. Szczerze polecam. Osprzęt 105 oprócz korby. Do wymiany poszły opony siodełko i potem sztyca. Rower ma już 6k jakieś nakręconei nadal jestem zadowolony a to moja 1 szosa. Hampel tylny ma mocowany z dołu i wcale się tam jakoś syfu nie zbiera dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html Pozdrower Troszkę już drogawo jak dla mnie.. Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka A co powiecie o takim cacku? http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html Pozdrower Ja nie widzę nic interesującego w tym rowerze. Raczej jako rower gadżet. Cenowo zbliża się do rowerów karbonowych. Tarcze dokładają wagę, a tarczówki w normalnym szosowaniu są tak potrzebne jak dachówka na psiej budzie. P.S. Naprawdę warto wiązać się ratami z rowerem na aluminiowej ramie? Czy w wieku 27 lat trudno jest zaoszczędzić kwotę w okolicy 2000 i zakupić używkę. Jest tego naprawdę sporo na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Haha, dzięki bardzo za życiowe rady jak powinien dysponować własnymi oszczędnościami Niezwykle merytoryczne. Dzięki za uwagi odnośnie hamulców i ramy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Ja tego z tarczami nie pojmuję, bez sensu ma cenę.. IMVHO jednak Graal to Triban 540 oraz Ultra 920AF. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF. Nikt o tym nie wspomniał. Te rowery znacząco różnią się geometrią. Triban 540 ma geometrię endurance. Ultra 900AF ma po prostu klasyczną geometrię roweru szosowego. 540 ma ramę slopingową, 900AF nie. Stack/reach w triban 540 to 575mm/378mm = 1,521 (rozmiar M) Stack/reach w ultra 900AF to 556mm/383mm = 1,452 (rozmiar M) Rowery z dużym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają długie nogi w porównaniu do wzrostu. Rowery z małym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają krótkie nogi w porównaniu do wzrostu . Im większa liczba wychodzi z dzielenia stack/reach tym bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. Im mniejsza tym geometria bardziej sportowa. Swoją drogą Ultra 900AF to chyba obecnie najlepsza oferta w tym segmencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 A czy na pierwszą szosę, to nie powinienem właśnie w te typu endurance celować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Ultra 900AF to po prostu klasyczna rama szosowa. Nie jest to radykalna, bezkompromisowa wyścigówka. Triban 540 jest bardziej endurance. Napisałeś że prowadzisz mocno sportowy tryb życia, pewnie jesteś w miarę porozciągany. Na Ultra 900AF średnie prędkości powinny być ciut większe, myślę że będziesz z niego zadowolony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axis Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Ja bym celował w używkę dobrej klasy. Tu przykład, chociaż może być trochę za duży: http://allegro.pl/full-carbon-giant-tcr-team-dura-ace-57-5roz-i6901346482.html kupowałem u nich szosę dla żony, zero problemów, rower w świetnym stanie. Na raty też można brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 No oferta bardzo fajna, ale ramy nie dla mnie. Muszę przyznać, że ten Ultra 920AF robi dość mocne wrażenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 w tej cenie wolałbym nowy karbon na nowej tiagrze niż tego amelinowego btwina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 A masz coś konkretnego do polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Przejdź się po sklepach rowerowych, wyprzedaże już się zaczynają, a nóż trafisz coś fajnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Nie wiadomo dlaczego polski Dec nie ma w ofercie, ale w brytyjskim jest Triban 560 na karbonowej ramie i nowej Tiagrze, za 800 funtów... Zwyczajnie po chamsku traktują nas jak barany do strzyżenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 4 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 To by było idealne rozwiązanie dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Rzuć okiem na rower Eastway Emitter R4 na stronie wiggle (nie mogę z pracy dawać linków na to forum, nie wiadomo dlaczego). Za cenę 989 E masz rower na karbonowej ramie, nowej tiagrze i kołach Mavic Aksium. Nieco dziwna rozmiarówka, bo dla mnie (180cm) rozmiar 54 będzie za krótki (górna rura 536mm), a rozmiar 56 ciut za długi (górna rura 562mm) Chociaż, gdy wziąć głównie reach pod uwagę, to raczej ten niby za krótki byłby właśnie dobry (reach 393mm), a ten większy za duży (reach 397). Niemniej Wiggle w oparciu o długość nogi pisze, że dla mnie rozmiar jednak 56 (a może i 58!), zgłupieć można od tego W Bikeradar rower ten ma oceny 4,5/5 O ile czegoś nie przeoczyłem (angielski mocno tak sobie), to wysyłka do Polski będzie za free. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Już miałem rower zamówiony, a tu nagle sklep zmienił zdanie. I znowu szukamy... http://allegro.pl/full-carbon-bianchi-928-rc-ultegra-54roz-i6920330453.html - może warto zaszaleć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pchelasso Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Już miałem rower zamówiony, a tu nagle sklep zmienił zdanie. I znowu szukamy... http://allegro.pl/full-carbon-bianchi-928-rc-ultegra-54roz-i6920330453.html - może warto zaszaleć? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6924502574 A może by tak gravel ? Troszkę zaczynam wariować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozda Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Kupowanie Ultegry sprzed 10 lat (no i ramy w tym wieku) to jest proszenie się o kłopoty. Skoro masz 3700 PLN do wydania to kup nową Sorę na karbonowej ramie: http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPSORA/planet-x-pro-carbon-shimano-sora-r3000-road-bike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Mam to samo. Mam górala 26" i szosówkę, oba mocno stare sprzęty i zachciało mi się szukać czegoś nowego. W szosie mnie wkurza, że nie ma tej swobody wjazdu bele gdzie, gravel to rozwiązuje, ale to w porównaniu do szosówek ciężki kloc, a i tak 90% czasu bym jeździł asfaltem.Górale nowe tak poszły do przodu że kosmos i chętnie bym kupił jakiegoś zabawowego fulla, tylko problem jest taki że o ile na asfalt łatwo wyskoczyć na godzinę-dwie, o tyle na MTB już imho nie jest tak prosto, a potem jeszcze czyszczenie roweru - średni deal wywalić 10 000 na rower, żeby nim pojeździć z 5 razy do roku . Na razie się wstrzymałem z zakupami, ale szczerze jako jedyny rower bym nadal brał gravela z lekko bardziej sportową geo niż niektóre(np specialized sequoia ma dość sportową geo pomimo gravela w nazwie). W teren wjedziesz, jak trzeba będzie do komplet kół, które są szybsze na asfalcie sobie złożysz i tyle. Jak Cię google maps wprowadzi na jakieś ścieżki słabej jakości przy dłuższej wycieczce to nie będziesz się mordował jak na szosówce ( przezyłem to niedawno jak pojechałem z google maps 170km i mnie wyprowadzało na jakieś rzeczy pod MTB). Gravel to bardzo uniwersalny sprzęt, do tego tani i prosty w eksploatacji, bo nie ma amortyzatorów. Jak się nie nastawiasz przesadnie na zawody, czy pobijanie kumpli na stravie, to gravel jest ideolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Po co się pchać w takiego aluminiowego używanego speca na tiagrze jak za 3500-4000 są nowe na 105 a czasem nawet z elementami ultegry. I to nie jakieś niszowi producenci tylko Cannondale, Focus, Sensa. http://allegro.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-sport-ultegra-11s-nowy-i6727878354.html http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad-8-105-11s-54-cm-i6923158084.html http://allegro.pl/rower-focus-cayo-al-54-cm-shimano-105-i6921762422.html Wszystkie w rozmiarze 54cm i nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.