Goblin_Janusz Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Obecnie mam Evado 7.0 (wg specyfikacji 13,7 kg) z amortyzatorem SR Sunotur NCX-E (niepowietrznym), opony Mondial 28 x 1,6 na 90 psi, ale chciałbym jeździć szybciej (na 100km miałem średnią jakieś 23,5)W znaczącej mierze jeżdżę po asfalcie i ścieżkach rowerowych z kostki takiej jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=SqYdxUcAqA0Zdałem sobie sprawę, że właściwie przez całe odcinki amortyzator mam zablokowany - komfort dla mnie przy takim ustawieniu jest dla mnie w porządku.Typowe odcinki to np.50 km z czego 45 - asfalt 5 - piasek100 km z czego 40 - kostka, 45 - asfalt, 5 - piasekW związku z tym zastanawiam się czy amortyzator jest mi w ogóle potrzebny, czy nie lepiej byłby widelec karbonowy i cieńsze opony - takie jak w gravelu. Nie miałem jednak nigdy takiego zestawu i nie wiem jakby się zachowywał - szczególnie na ścieżce z takiej kostki i dodatkowo z inną kierownicą.Czy może wystarczy założyć węższe opony i chwyty z rogami ?Czy mógłby mi ktoś coś doradzić w tej sprawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Różnica w stosunku do Twojego roweru to geometria, sztywny widelec i baranek( i szosowe manetki). Gravele potrafią mieć gumki powyżej 40mm, więc tyle ile masz obecnie. Nie wiem czy zmiana amora na sztywny(obniży główkę) + dłuższego mostka z giętą kierą nie da czegoś podobnego do gravela, trza by porównać geo, obstawiam, że gravel będzie dłuższy. Generalnie jak masz zyskać to głównie na pozycji bardziej aero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Będziesz jeździł szybciej, bo rower będzie lżejszy, ale nie napalaj się na średnią, jeśli nie chcesz się rozczarować. Kiedyś na starym mtb o wadze 13kg miałem średnie ponad 30km/h na 120km trasie. Teraz moja treningówka mtb waży poniżej 11kg, a średnie nie uległy zwiększeniu na porównywalnych dystansach. Szybszy jestem na dyst. krótszych i na górkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.