krossb3 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Witam, Niby pierdoła, ale nie mogę sobie z tym poradzić.... Wentyl presta, pompowanie przy użyciu "redukcji" na wentyl samochodowy, koło napompowane, ale gdy próbuje odkręcić redukcje to ta wykręca mi cały wenty.... I Pipa jest... Raz mi wykręca ten wentyl raz nie... Jak sobie z tym poradzić, aby uniknąć tego wykręcenia się całego wentyla razem z redukcją? Dzięki za wsze uwagi i opinie!
byh81 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Dokręć wentyl mocniej a redukcję dokręcaj tylko żeby się powietrze nie wydostawało, jak kupiłeś dobrą to tam powinien być o-ring gumowy który przy lekkim dokręceniu powinien połączenie uszczelnić.
krossb3 Napisano 1 Sierpnia 2017 Autor Napisano 1 Sierpnia 2017 ....Jest o'ring w redukcji a sama redukcja nie jest mocno dokręcana na wentyl a mino to wykręca go.
kipcior Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Sprawę rozwiązuje klej, Kropelka czy coś na to prestowe badziewie i po problemie. Tylko nie zaklej dziury od powietrza, no i wentyl przestaje być wymienny.
marpok Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Kropelka czy coś na to prestowe badziewie i po problemie. A nie lepiej wysmarowac gwint w redukcji, np. LT-43, co by sie gwint nie zapiekal
kipcior Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Gwint się nie zapieka, po sklejeniu nie ma z tym problemu. Po prostu sam wentyl siedzi zbyt lekko. Mam to w dętkach Schwalbe.Można też kupić więcej przejściówek i po prostu jeździć z nimi. W końcu kosztują grosze, a powietrze na wkręconym nie schodzi.
byh81 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Jak nie miałem pompki na preste to używałem przejściówki w detkach schwalbe i nigdy się wentyl nie wykręcił, jednak miałem go solidnie przykręconego.
krossb3 Napisano 1 Sierpnia 2017 Autor Napisano 1 Sierpnia 2017 Teraz dochodzę do wniosku, że wspólnym mianownikiem w tym wszystkim są dętki schwalbe. Jak jeździłem chwile na jakieś tam gumie np. z dechatlonu to nie miałem z tym problemu...
kipcior Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Ale wentyl nie zawsze jest wymienny i wtedy problemu nie ma. Poza tym, że można go uszkodzić.
Gawel76 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Miałem to samo.Przyczyna za mocno wkręcona redukcja.
Piter233 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Kupić normalną pompkę. Mała, zapasowa to koszt ok 30-40 zł a problemów brak.
Gawel76 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 Kupić normalną pompkę. Mała, zapasowa to koszt ok 30-40 zł a problemów brak. Pompka tak,ale niektórzy korzystają też z kompresorów
steve69 Napisano 1 Sierpnia 2017 Napisano 1 Sierpnia 2017 "Genialna" rada. :-/ U siebie miałem taki sam problem z dętkami Continentala. Po którymś z kolei wykręceniu zaworka razem z redukcją wkurzyłem się tak, że nie patrząc już na nic kombinerkami dokręciłem zawór "na maksa". Po tej operacji redukcja schodzi już sama. -- Pozdrawiam.
Piter233 Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Ja akurat nie widzę sensu w używaniu wentyla presty pompując go kompresorem i poprzez redukcje. Pompujesz kompresorem? Używaj dętek z wentylem AV. Dużo nowych obręczy obsługuje oba typy wentyli przez wkręcenie okręgu zmniejszającego średnicę. Ewentualnie obręcz zawsze można rozwiercić. O wiele prościej, bez redukcji i innych zabaw. Sam jak używałem redukcji to więcej czasu poświęcałem na zabawę z redukcją niż faktyczne pompowanie. A jeszcze odnośnie kompresora, to nie obrażając nikogo to jakiś mityczny chyba jest że tyle ludzi z nich korzysta.
Gawel76 Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Wystarczy umiejętnie wkręcać redukcje i nie ma problemu.Jeżeli ktoś woli machać pompką stojąc koło kompresora jego sprawa
krossb3 Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Napisano 3 Sierpnia 2017 Jeżeli ktoś woli machać pompką stojąc koło kompresora jego sprawa Dzięki za złote rady!!! Co wg Ciebie oznacza umiejętnie wkręcać redukcję??? Bardzo mnie zastawania jak można nieumiejętnie wykonać ta czynność? Poza tym jeśli w Twojej okolicy w lasach/terenie lub na trasie między jedna wiocha a drugą są kompresory to tylko pogratulować okolicy!!! Ja piszę (może nie dosłownie) o sytuacji gdzie np przebijesz oponę lub musisz ja dopompować a pod ręką masz TYLKO małą pompkę z wejściem samochodowym a wentyl presta! PS. Wczoraj byłem w serwisie i przy okazji zapytałem o te wykręcające się wentyle. Podobno to częsty problem i są dwa rozwiązania : 1. Na maksa dokręcić wentyl - ale istnieje ryzyko jego zerwania bo są niby dość delikatnie i że nie jest powiedziane że prędzej czy później i tak się nie poluzuje lub bardziej skuteczna opcja 2. Odrobina kleju do gwintów rozwiązuje ten problem. Kapnęli mi troszkę na wentyl i dziś rano postanowiłem to zweryfikować. 5-6 razy nakręcałem i odkręcałem redukcję a wentyl nawet nie drgną! :-)
marpok Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 A jeszcze odnośnie kompresora, to nie obrażając nikogo to jakiś mityczny chyba jest że tyle ludzi z nich korzysta.Zabłysnąłeś teraz kolego, słyszałeś kiedyś o TLR? Sprobuj napompować oponę w tym systemie od zera zwykłą pompką, powodzenia życzę Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Piter233 Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 No to wracamy do punktu wyjścia, czyli po co używać presty skoro jest problematyczna? Zresztą, jak w bezdętce powietrze zejdzie ci do zera to znaczy że mleko nie jest w stanie zalepić dziury, prawda? A w takiej sytuacji nawet najlepszy kompresor nie pomoże.
Warthog Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 Sam problemu nie miałem, ale może warto przesmarować wentyl (gwint) klejem do gwintów?
marpok Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 Zresztą, jak w bezdętce powietrze zejdzie ci do zera to znaczy że mleko nie jest w stanie zalepić dziury, prawda? A w takiej sytuacji nawet najlepszy kompresor nie pomoże. I tu się mylisz, powietrze Ci moze zejść bo np. gdzies dobijesz i uklad sie rozszczelni, a wtedy tylko kompresor albo nabój. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.