Zhan Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Witam, Mam problem z hamulcami M8000 polegający na nierównym wysuwaniu tłoczków w zacisku. Efekt jest taki, że aby uniknąć tarcia klocków o tarczę muszę zacisk tak mocno przesunąć w stronę piasty, że tarcza zaczyna szorować o sam zacisk. Zdjąłem zacisk i widać, że z jednej strony tłoczek wysuwa się ze dwa razy mocniej niż z drugiej. Na razie walczę z przednim hamulcem ale z tego co widzę tył posiada podobną przypadłość. Hamulce prawie nowe, zrobiłem może z 1000km. Co prawda ponad połowa w Pirenejach gdzie na zjazdach hamulce dostały mocno w kość ale klocki (żywiczne Shimano) i tarcze (RT76 203mm) nie wykazują nadmiernego zużycia. Hamulce są na gwarancji jeszcze i nie wiem czy reklamować czy próbować coś na własną rękę robić. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m_oner Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Zacznij od wyczyszczenia tłoczków Jak to nie pomoże sprawdź czy tarcza jest na pewno prosta. Możesz też spróbować zalać układ na nowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zhan Napisano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Tarcza nie jest idealnie prosta ale ma bicie rzędu 0,2 może 0,3mm. Za to tłoczki wysuwają się tak, że jeden wychodzi na jakieś 1,5mm a drugi na jakieś 3mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Można spróbować wymusić ruch tego leniwego tłoczka. W magurach blokuje się ( np łyżką do opon) prawidłowo pracujący tłoczek i naciskając klamkę wymusza się pracę tego "leniwego" tłoczka. Nie wiem ,czy to zda egzamin w XT ze względu na ceramiczne tłoczki. Tu jest opisane https://www.pinkbike.com/news/tech-spotlight-brake-caliper-piston-service-assessment-2014.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Wyczyść i przesmaruj jak kolega wyżej sugeruje ale obawiam się, że ten typ może dziedziczyć tą chorobę po BR-M785. Czyszczenie i smarowanie pomagało... na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zhan Napisano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Jak zablokuję ten żwawszy tłoczek to ten leniwy też się wysuwa mocno. Ogólnie wyczyściłem wszystko alkoholem izopropylowym i jakby jest ciut lepiej, w sensie trochę lepiej odbijają tłoczki i robi się większa szczelina między tarczą a klockiem. Czym można nasmarować te tłoczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Ja czyscilem zmywaczem do hamulców samochodowych i delikatnie nasmarowalem olejem silikonowy. Przejechałem z 2000km i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no1 Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Jak miałem taki objaw co prawda w hamulcu tektro, ale żadne czyszczenie nie pomogło. Zwykle odpowietrzanie naprawiło problem leniwego tłoczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m_oner Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Jak zablokuję ten żwawszy tłoczek to ten leniwy też się wysuwa mocno. Ogólnie wyczyściłem wszystko alkoholem izopropylowym i jakby jest ciut lepiej, w sensie trochę lepiej odbijają tłoczki i robi się większa szczelina między tarczą a klockiem. Czym można nasmarować te tłoczki? Smar silikonowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Odpowietrzałeś hamulce po tych Pirenejach? Jeśli nie ,to luźno sugeruję aby to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 2 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 czy to zda egzamin w XT ze względu na ceramiczne tłoczki. Ja używam imbusa 5mm z kulką, nigdy nie uszkodziłem ceramicznego tłoka. W ten sposób. Używam klucza, bo łyżki często nie dają rady ... z racji ze tłoki trzeba naprawdę mocno prosić by wróciły na swe miejsce. Shimano zaleca proceduje w kiepskich modelach, by przy wymianie klocków wypchnąć tłoki, wyczyścić i nasmarować chociażby olejem, na którym pracują. Zabieg ten pomaga oczywiście, choć jak można zaobserwować w starych rocznikach nie jest on w ogóle do niczego potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Obstawiam pęknięty tłoczek od środka. Miałem tak u siebie. Okruchy ceramiki blokowały tłoczek. Ogólnie m8000 to niezłe padliny, co chwile mam z nimi problem. 1. Pęknięty tłoczek 2. Cieknąca membrana w klamce 3. Wytarta, pęknięta bieżnia w klamce po której porusza się taki walec. 4. Na kilkuminutowym zjeździe drastycznie spada siła hamowania i klamki robią się miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmad Napisano 18 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2021 Jak zakończyła się sprawa z tymi hamulcami? Mam identyczny problem w nowych deore M6100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.