Skocz do zawartości

[tłoczki BR-M8000] problem z nierównym wysunięciem tłoczków


Zhan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z hamulcami M8000 polegający na nierównym wysuwaniu tłoczków w zacisku. Efekt jest taki, że aby uniknąć tarcia klocków o tarczę muszę zacisk tak mocno przesunąć w stronę piasty, że tarcza zaczyna szorować o sam zacisk. Zdjąłem zacisk i widać, że z jednej strony tłoczek wysuwa się ze dwa razy mocniej niż z drugiej. Na razie walczę z przednim hamulcem ale z tego co widzę tył posiada podobną przypadłość. Hamulce prawie nowe, zrobiłem może z 1000km. Co prawda ponad połowa w Pirenejach gdzie na zjazdach hamulce dostały mocno w kość ale klocki (żywiczne Shimano) i tarcze (RT76 203mm) nie wykazują nadmiernego zużycia. Hamulce są na gwarancji jeszcze i nie wiem czy reklamować czy próbować coś na własną rękę robić.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Można spróbować wymusić ruch tego leniwego tłoczka. W magurach blokuje się ( np łyżką do opon)  prawidłowo pracujący tłoczek i naciskając klamkę wymusza się pracę tego "leniwego" tłoczka. Nie wiem ,czy to zda egzamin w XT ze względu na ceramiczne tłoczki.

Tu jest opisane

https://www.pinkbike.com/news/tech-spotlight-brake-caliper-piston-service-assessment-2014.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zablokuję ten żwawszy tłoczek to ten leniwy też się wysuwa mocno. Ogólnie wyczyściłem wszystko alkoholem izopropylowym i jakby jest ciut lepiej, w sensie trochę lepiej odbijają tłoczki i robi się większa szczelina między tarczą a klockiem. Czym można nasmarować te tłoczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zablokuję ten żwawszy tłoczek to ten leniwy też się wysuwa mocno. Ogólnie wyczyściłem wszystko alkoholem izopropylowym i jakby jest ciut lepiej, w sensie trochę lepiej odbijają tłoczki i robi się większa szczelina między tarczą a klockiem. Czym można nasmarować te tłoczki?

 

Smar silikonowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

czy to zda egzamin w XT ze względu na ceramiczne tłoczki.

Ja używam imbusa 5mm z kulką, nigdy nie uszkodziłem ceramicznego tłoka. W ten sposób. Używam klucza, bo łyżki często nie dają rady ... z racji ze tłoki trzeba naprawdę mocno prosić by wróciły na swe miejsce.

 

Shimano zaleca proceduje w kiepskich modelach, by przy wymianie klocków wypchnąć tłoki, wyczyścić i nasmarować chociażby olejem, na którym pracują. Zabieg ten pomaga oczywiście, choć jak można zaobserwować w starych rocznikach nie jest on w ogóle do niczego potrzebny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pęknięty tłoczek od środka. Miałem tak u siebie. Okruchy ceramiki blokowały tłoczek. Ogólnie m8000 to niezłe padliny, co chwile mam z nimi problem.

1. Pęknięty tłoczek

2. Cieknąca membrana w klamce

3. Wytarta, pęknięta bieżnia w klamce  po której porusza się taki walec.

4. Na kilkuminutowym zjeździe drastycznie spada siła hamowania i klamki robią się miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...