aufentroip Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Witam Mam piastę Octane One Pro 12x142 (łożyska maszynowe) i kasete Sunrace 10rz 11-42T Ostatnio zauważyłem problem w swoim rowerze, jak ścisnę koło zaciskiem to mam problem z dość dużym oporem piasty,koła,bębenka czy czegos w tych okolicach. Dodam że jak nie kręcę pedałami to piasta ładnie cyka i bardzo dobrze się kręci tylko jak zaczynam pedałować to nagle czuje duży opór. Nie wiem czy to przez to ale będąc w górach poluzowała mi się kaseta i podjechałem do serwisu gdzie serwisant bardzo mocno dokrecil mi kasete żeby się nie ruszała, kaseta nie jest chyba też dokońca jakby załozona na bębenek bo wystaje troche bębenka (patrz zdj.). Może tak mocne dokręcenie powoduje jakieś problemy, dziwne tylko jest to że jeździłem tak przez 1 tydz i nic sie nie działo. Same korby, suport, łancuch (ma 2 tygodnie), kółeczka przerzutki kręcą się bardzo ładnie i nie sądzę zeby to w nich był problem. Wiem że jest parę podobnych tematów na forach ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania, z góry dziękuje za pomoc.
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Jeszcze w życiu nie widziałem, żeby rozbierać piastę z założoną kasetą! Technicy-Magicy! Kasety raczej nie da się za mocno przykręcić...prędzej zerwałby się gwint. Nie wspominając o problemach z odkręceniem (czego doświadczyłem w poprzednim rowerze). Może za mocno skręcona piasta? Na "sucho" (w sensie koło w górze i ręką) możesz swobodnie kręcić, czy ciężko chodzi?
aufentroip Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 kaseta sama schodzi z bębenkiem tak jest od nowości. Jak mam w ręce to moge normalnie kręcić. Nigdy nie skręcałem tej piasty więc chyba nie jest za mocno skręcona, tam chyba nawet nie ma co skręcać .
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Jeśli Ci bębenek schodzi razem z kasetą, to pomyślałbym o wymianie piasty... Myślę, że i problem z kręceniem się wtedy rozwiąże.
aufentroip Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 Nie no serio ta piasta tak ma, zresztą nie jedyna.
jahoo84 Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Kolego TheJW chyba mało w życiu widziałeś.... wszstkie piasty dt z systemem star ratchet są rozbieralne gołymi rękoma tzn. bębenek jest ścigany razem z kasetą bo w ten sposob łatwiej to zrobić i to nie jest powód żeby piaste wymieniać!
aufentroip Napisano 31 Lipca 2017 Autor Napisano 31 Lipca 2017 A ma ktoś pomysł co może być w tym nie tak?
Gość Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Raczej to mało możliwe że koło bez napędu kręci się ładnie ale z napędem już słabo Jesteś pewny że to nie korba stawia opór? Nagraj może filmik, zawsze to łatwiej stwierdzić gdzie leży problem.
TheJW Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 Kolego TheJW chyba mało w życiu widziałeś.... wszstkie piasty dt z systemem star ratchet są rozbieralne gołymi rękoma tzn. bębenek jest ścigany razem z kasetą bo w ten sposob łatwiej to zrobić i to nie jest powód żeby piaste wymieniać! Człowiek uczy się całe życie. Poza tym moja wypowiedź miała formę żartu.
aufentroip Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Napisano 2 Sierpnia 2017 Hmmm napchałem do bebenka i na tą ośkę która jest w bębenku sporo smaru i jak na razie koło się dobrze kręci tylko że nie mam dźwięku piasty będe musiał zabrać ten smar z zapadek. Nie wiem czy problem nie wróci ale na razie jest ok, dzieki za pomoc.
Kowal1986 Napisano 5 Sierpnia 2017 Napisano 5 Sierpnia 2017 Lepiej zbierz nadmiar smaru z zapadek, bo jak zapadki zaczną się obślizgywać to je uszkodzisz i piasta będzie do naprawy/wymiany.
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2017 wszstkie piasty dt z systemem star ratchet A to ci wygląda na ratcheta ? Konstrukcji piast jest wiele, i na wiele sposobów sie je kontruje, klinuje, betonuje itp. Czasami na pierwszy rzut oka oś ma wypaść a po biciu młotem nie ruszy ... bez PDFa lub wprawnego oka Natomiast jeżeli po zaciśnięciu piasty w ramie koło - piasta obraca się słabo jest ewidentnie źle złożona. Po chłopsku mogę skrócić tak: Jest oś i przechodzi przez wszystkie 4 łożyska (4 bo piasty 2 łożyskowe mają inną konstrukcję) żeby to miało rację bytu i nie rozpadło się przy pierwszym zakręcie, miedzy dolnymi szalami łożysk muszą być tuleje dystansowe, by siła ściskająca, kontrująca, i działająca z zewnątrz opierała sie czysto na stali : szala-tuleja-szala. Jak tego nie będzie czyli braknie tuleji cała siła opierać się będzie na kulkach w łożysku a nie muszę tłumaczyć co to znaczy dla jego żywotności. Dodatkowo piasty z takimi zapadkami, ja sie osobiście nie spotkałem by bębenek ot tak spadał z piasty ... ale może, nie wiem. W każdym razie rozebrać piastę należy, dokumentując gdzie jaka podkładka, uszczelka była i w jaką stronę. Następnie lub nawet uprzednio znaleźć PDF serwisowy i sprawdzić czy jest jak ma być.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.