Skocz do zawartości

[szosa] prosze o pomoc w wyborze


Waldek74

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam nowy rower. Z kabonowym widelcem, aluminiową ramą i korbą ze zintegrowaną osią (np shimano sora, tiagra). Raczej też kompaktowa korba 34/50. Może warto coś, co ma fabrycznie opony 25c. Jeszcze lepsze by były 28c. Mile widziana geometria endurance. Rozmiar ramy to 54-56cm. Jak przekrok dobrze zmierzony to znaczy że prawdopodobnie lepsza by była 54. Coś na poziomie Romet Huragan 3, Kross Vento 3.0.

 

Z szybkiego rzutu oko na allegro jest coś takiego:

http://allegro.pl/romet-huragan-3-54cm-tiagra-rower-szosowy-w-wa-i6878938619.html

http://allegro.pl/rower-fuji-######f-1-3-i6910687061.html#thumb/8

http://allegro.pl/rower-szosowy-kross-vento-3-0-53cm-shimano-sora-gd-i6897436515.html

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warte poczytanie odnośnie geometrii serii huragan:

http://szosa.org/topic/18330-romet-huragan-3-2016/

lub nowszą 'edycję'

https://roweroweporady.pl/f/topic/1960-vento-30-vs-vento-40-vs-huragan-3/

 

osobiście proponowalabym 

https://www.olx.pl/oferta/giant-defy2-disc-2016-tarcza-tiagra-rozm-m-l-na-gwarancji-CID767-IDnDowa.html#6f8959ce5b;promoted

sprawdzona geometria endurance plus do twojej wagi tarcze.

Gdyby sie udalo upowolać np Boreas'a (super gravel) to byłbyś bardzo usatysfakcjonowany.

 

Lub to:

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-canyon-endurance-al-5-0-2016-CID767-IDnAUpq.html#e9cbaa7670

Przekrok mamy taki sam a jestem ciut niższa, siedziało mi się fajnie, ma mostek bodajże100 więc delikatna korekta by nie zepsuła geometrii w razie czego. (o cm) dobre kąty miedzy długimi dystansami a żwawością. No i dobre ramy. Cena pewnie do zbicia w granicy budżetu.

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-canyon-roadlite-al-6-0-sl-mavic-aksium-2x10-apex-CID767-IDnjfj0.html#c94cf7f052

Jeśli kupisz jakiś tani rower to tak jak przedmówca zaznaczył wrażliwe punkty- one dadzą o sobie szybko znać. Trzaski, skrzypienie i mułowatość np na kołach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
80cm to dość krótka noga jak na 178 więc masz długi tułów.

 

Zawsze gdy czytam taki pochopnie wyciągany wniosek chce mi się zapytać: czy ty trzymasz kierownicę w zębach? :))) To raz. A dwa - nie masz pojęcia o geometrii TCR i doradzasz człowiekowi rower o 2 rozmiary za duży. On wyda spora kase, a ty nie poniesiesz żadnej odpowiedzialności. 

 

zastanawiam sie nad tym rowerem (link ponizej) tyle ze rama 55 , a wg wszelkich tabel powinienem miec 54

 

http://allegro.pl/giant-tcr-grupa-nowa-ultegra-jak-nowy-okazja-i6892242678.html?reco_id=09dfedec-7e60-11e7-8d30-246e96320fe8

 

Ten rower jest dla ciebie o wiele za duży. Po raz kolejny - i chyba ostatni na tym forum - tłumaczę że ważna jest długość GÓRNEJ RURY W POZIOMIE, a nie jakiś tam "rozmiar". To jest giantowskie L, inaczej 55.5 a w TCR oznacza to długość górnej rury równą... 585mm!!! Nie wierzysz? To patrz:

 

https://www.giant-bicycles.com/int/tcr-0-cd-20-2012

 

Mniejszy jest rozmiar M/L a i ten byłby dla ciebie za duży. Dla osoby o wzroście 178cm odpowiedni jest Giant TCR o rozmiarze M (w starszych modelach górna rura ma 555mm, w nowszych rocznikach 550mm) - a to i tak jeśli lubisz sportową geometrię.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten giant wygląda zachęcająco, nawet bardzo. Rozmiar 55,5cm może się sprawdzić. 80cm to dość krótka noga jak na 178 więc masz długi tułów. Z takimi proporcjami może się okazać że rowerek będzie pasował bardzo dobrze. 

 

nie wydaje mi sie zebym mial jakos specjalnie "dlugi"tulow"caly czas zdawalo mi sie ze jestem raczej normalny :w00t:

Zawsze gdy czytam taki pochopnie wyciągany wniosek chce mi się zapytać: czy ty trzymasz kierownicę w zębach? :))) To raz. A dwa - nie masz pojęcia o geometrii TCR i doradzasz człowiekowi rower o 2 rozmiary za duży. On wyda spora kase, a ty nie poniesiesz żadnej odpowiedzialności. 

 

 

Ten rower jest dla ciebie o wiele za duży. Po raz kolejny - i chyba ostatni na tym forum - tłumaczę że ważna jest długość GÓRNEJ RURY W POZIOMIE, a nie jakiś tam "rozmiar". To jest giantowskie L, inaczej 55.5 a w TCR oznacza to długość górnej rury równą... 585mm!!! Nie wierzysz? To patrz:

 

https://www.giant-bicycles.com/int/tcr-0-cd-20-2012

 

Mniejszy jest rozmiar M/L a i ten byłby dla ciebie za duży. Dla osoby o wzroście 178cm odpowiedni jest Giant TCR o rozmiarze M (w starszych modelach górna rura ma 555mm, w nowszych rocznikach 550mm) - a to i tak jeśli lubisz sportową geometrię.

 

czyli mam szukac roweru o dlugosci rury w poziomie raczej w granicach 535-555 w TCR rozm.M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, mam też 80~81 nogę na 175 wzrostu a nigdy mi kalkulator nie podał tak dużej ramy. 52, 53 (-tu w niektórych modelach) czyli często pogranicze S/M lub M. 

Dwa i umnie- ze ważna bedzie kierownica. jej stack i reach żebyś dobrze się poczuł. (celować w coś kompaktowego) czyli pomacać przy ułożeniu się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokładnie, mam też 80~81 nogę na 175 wzrostu a nigdy mi kalkulator nie podał tak dużej ramy. 52, 53 (-tu w niektórych modelach) 

 

I znów to samo, jakieś magiczne "rozmiary" 52, 53... musisz sprecyzowac czy piszesz o górnej rurze.

 

A przy 175cm i 81 przekroku celujesz akurat idealnie w środek TTh=545.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczna to taka w której rura górna jest poprowadzona horyzontalnie, rama ze slopingiem to taka w której rura górna opada w kierunku rury podsiodłowej. W istocie nie ma to żadnego znaczenia, bo rozmiar roweru szosowego określa się przez długość horyzontalną (wirtualną) rury górnej, licząc od osi główki ramy do wirtualnej osi rury podsiodłowej.

 

 

 

I znów to samo, jakieś magiczne "rozmiary" 52, 53... musisz sprecyzowac czy piszesz o górnej rurze.

Nie ciskaj się tak, rozmiar wszystkich ram szosowych (po za kilkoma dziwacznymi wyjątkami) określa długość horyzontalna rury górnej, więc taki skrót myślowy jest normalny.

 

Edit.

Teraz zauważyłem odpowiedź @lederfox34 "52 czy 53 dotyczą 'standardowo' podawanych rur podsiodłowych wymiarów."

Nie, w rowerach szosowych rozmiar ramy to standardowo długość wirtualna rury górnej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał Waza. W ramie slopingowej stojąc - trzymając rower miedzy nogami, prześwit pomiędzy kroczem a górną rurą jest większy. Krótsza rura podsiodłowa w ramie slopingowej (rura od środka suportu do zacisku trzymającego sztycę) oznacza dłuższą sztycę, niż w rowerze z klasyczną geometrią. Także zastosowanie np. karbonowej sztycy w ramie slopingowej - da większą poprawę komfortu niż w ramie z klasyczną geometrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odniosę się do tych wymiarów. Jeżdzę na ramie 52 w szosie (Tt53) Wyliczona zgodnie z kalkulatorem itp itd. Wymierzone jest 52 cm w pionie rurrki pod siodłem. Jezdziłam na mtb 26 18 rama i zgodnie z info producenta stało 445mm rurki w pionie pod siodłem. Rama cross Autora 20 i rurka w pionie 51cm. Wszystko to dedykowane pod wymiar nogi. 

Tym się też kieruję i to się po prostu zgadza z moimi predyspozycjami, następnie patrzę na tth. i okreslam jej względność co do wysokości główki ramy, jak mi 'bedzie' na dwóch kółkach. 

 a porad odnośnie doboru ram wg . podobnej metody jest sporo: 

https://roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej/

 

http://wrower.pl/porady/jaki-rozmiar-ramy-do-roweru,5788.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MTB rozmiar ramy to rzeczywista długość rury podsiodłowej (chociaż ostatnio Trek w tej sprawie miesza z rozmiarem wirtualnym), a w szosie rozmiar ramy to horyzontalna długość rury górnej. Taka jest terminologia, zrozumiała dla wszystkich zajmujących się rowerami. Jeżeli używasz własnej terminologii to możesz wprowadzać innych w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie wprowadzam w błąd- z cytowanych linków- akapit dotyczy także rowerów szosowych,

"...W przypadku rowerów szosowych długość nogi pomnóż przez 0,26 by otrzymać wynik w calach (choć w szosowych zazwyczaj nie stosuje się calowej miary) lub przez 0,66 by otrzymać wynik w centymetrach.

Czym jest liczba jaką otrzymasz? Jest to teoretycznie wyliczona długość pionowej rury ramy, mierzona od środka suportu (czyli środka korby), aż do samego końca rurki. Większość producentów podaje ten wymiar jako rozmiar ramy, ..." nie używam własnej terminologii. To 'wiedza ogólna' potwierdzana chociażby wcześniej podawanymi linkami. W momencie składania roweru szosowego mechanicy również w ten sposób się wyrażali. Dodam ze w wielu serwisach w rożnych częściach Polski. 

Fakt jest jednak taki ze osoby krążące wokół tematów szosowych wiedzą ze inna wartością będzie Tth. (pozycja na rowerze)

Więc jesli ktoś jest wprowadzany w błąd to przez mnóstwo forów czy blogów internetowych :)

aczkolwiek jest o przedmiocie rozmowy szczegółowy dodatek który także czytałam:http://narower.com/wzrost-rozmiar-ramy-roweru-jak-dobrac-rame/

 

 

a żebyśmy wiedzieli o jakiej 'rurze' dyskutujemy dorzucam foto ramy która mnie niedawno interesowała z Rozmiar (na ramie i odnośnie ramy) 52. St c-t 52. Tt 545.

post-177337-0-95396400-1502551797_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wprowadziłaś w błąd ;) Bo napisałaś że twoja szosówka ma rozmiar 52, dla mnie jest to oczywiste że rower szosowy w tym rozmiarze ma TTh 520mm, później dopisałaś że jednak 545mm.

W MTB przekrok jest istotną wartością, więc w początkach kolarstwa górskiego długością rury podsiodłowej zaczęto określać rozmiar ramy MTB i tak zostało do dziś.

Zupełnie inaczej jest na szosie, która notabene ma nieporównanie dłuższą historię. W rowerze szosowym znacznie ważniejsze jest niż w MTB właściwe dobranie geometrii ramy do proporcji własnego ciała, i znacznie trudniej jest potem skorygować (mostkiem, sztycą z offsetem lub bez, szerokością kierownicy) ewentualne większe niedopasowanie rozmiaru. Dlatego najważniejszym parametrem w szosówce jest długość rury górnej, następnie zależnie od proporcji ciała i stylu jazdy, wysokość główki ramy, stack i reach oraz oczywiście kąty główki ramy i podsiodłówki. Wiedza jaką rower ma długość rury podsiodłowej ma tylko taką wartość że mówi nam czy przy naszej długości nóg w ogóle zmieści się sztyca i siodło, albo wręcz przeciwnie, że sztyca będzie musiała być tak wysunięta że zagrozi kominowi podsiodłówki. Więc ten wymiar nie jest rozmiarem roweru szosowego.

Moim zdaniem w przypadku wyboru roweru szosowego bardzo wskazany jest bikefitting u dobrego specjalisty. Jednak wiem, że ktoś kto kupuje pierwszą szosę za 2-3k raczej nie wyda 0,5k na bikefitting. W takim przypadku Autorowi wątku zalecał bym skorzystanie z dobrego kalkulatora, ja polecam ten do którego link dał @@gocu. Najlepiej wrzucić potem wyniki na forum i na pewno znajdzie się ktoś kto ma orientację w rowerach w wymaganym przedziale cenowym. Na koniec mądrość życiowa Małego Jasia, najlepszy osprzęt w rowerze nie odda ci tego, co zabierze niedopasowana rama :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba polecałbym usiąść tyłkiem i zobaczyć co i jak, sprzedawca raczej sam.potrafi polecić co i jak bo zazwyczaj ma większe doświadczenie niż my. W razie czego w każdym momencie możesz do niego podjechać i wszystko zmienić nawet jeski przejedziesz już dużo kilometrow :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiarem ramy szosowej jest długość rury górnej.

W przypadku ramy szosowej slopingowej rozmiarem ramy jest wirtualna długość rury górnej (pozioma linia od środka główki ramy do środka sztycy).

Czyli wymiar C jest rozmiarem ramy roweru szosowego.

giant-onroad-geo.jpg

Przy wzroście 178cm odpowiednia długość rury górnej to 550-560mm

Oprócz długości rury górnej liczy się wielkość reach (wymiar L). Dla 178cm wzrostu reach jest w granicach 379-395mm. Im większy reach tym geometria bardziej sportowa. Im mniejszy tym bardziej endurance. Przy tym samym wymiarze rury górnej, reach może być różny. Wynika to z kątów ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dlugosc gornej rury nie jest rozmiarem. Juz drugi raz czytam takie stwierdzenie na tym forum w ostatnich dniach.

U kilku producentow rozmiar czasami pokrywa sie dosc blisko z dlugoscia gornej rury ale i to pomijajac skrajne rozmiary, gzie juz ta zbieznosc sie rozjezdza.

Niektorzy rozmiarowke odnosza do podsiodlowki a inni do wartosci "stack".

Tu nie ma zadnej scislej reguly.

Zalecalbym traktowac rozmiar jako tylko cyferke, a dokladnie przyjzec sie danym wymiarom i je porownywac.

Dla mnie np najistotniejszymi parametrami sa stack i reach. Ale przypuszczam, ze dla kogos poczatkujacego, nie majacego punktu odniesienia, juz nie mowiac o bike fittingu te wartosci moga niewiele mowic.

W takiej sytuacji, choc nie jest to idealne, warto skupic sie nadlugosci gornej rury i dlugosci glowki ramy. Potem mozna popatrzec na podsiodlowke, tak aby starczylo sztycy, jak ktos bardziej sklania sie do mniejszych ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę coś z ostatnich dni, 

zainteresowałam się ramą koba pro sl ze scandium, więc pytam sprzedawce handlującego produktami i rowerami Koba o dokładne wymiary oferowanej 

ramy (jak sam zasugerował) rozmiar 53

odpowiedz to 53 podsiodłówka

54 c-c górna rura

główka ramy 130

 

bazę kół sama poszukałam. 

 

przyjrzałam się bmc koleżanki, ma tam rysunek geometrii na rurze podsiodłowej gdzie figuruje zaznaczony rozmiar 48(właśnie na rurze podsiodłowej)  i nad obrazkiem tez napis 48. 

Oczywiście ze szukając ramy dla siebie jako kobieta szczególnie zwracała uwagę (zresztą ja też) na reach. (bo nogę mogę mieć jak kolega o wzroście 178cm sama mając 175, więc te kilka centymetrów różnicy na korpusie i zakresie rąk to będzie dla mnie dużo) tutaj nie ukrywam że przeglądając geo rożnych ram wiem czego powinnam szukać w długości rury górnej (zakresy dla mnie- 540, 545, 548 w zależności od wysokości główki ramy itd.) aczkolwiek nie są to 'rozmiary' ram którymi powinnam się zainteresować)

 

 

Niektorzy rozmiarowke odnosza do podsiodlowki a inni do wartosci "stack". Tu nie ma zadnej scislej reguly. Zalecalbym traktowac rozmiar jako tylko cyferke, a dokladnie przyjzec sie danym wymiarom i je porownywac.

 

 

 

W takiej sytuacji, choc nie jest to idealne, warto skupic sie nadlugosci gornej rury i dlugosci glowki ramy. Potem mozna popatrzec na podsiodlowke, tak aby starczylo sztycy, jak ktos bardziej sklania sie do mniejszych ram.

 

Dokładnie, często od razu można przyporządkować rower/ ramę dzieki temu do endurance, sport, 'mieszaniec' tudzież inne nazwy. 

Wydaje mi się ze czytanie geometrii czy porównywanie jest jak najwłaściwsze. W szosie jak dla mnie najważniejszy bedzie reach. W mtb obie te wartości chociaż jak dobrze opisał to forumowy kolega blogu Enduro1 zależy co przeważy -czy pedałujemy więcej na stojąco czy siedząco. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...