goobie Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Hej, proszę o poradę w sprawie budżetowej szosy. Chodzi o wypady za miasto 80-120 km (normalnie jeżdżę na MTB ale korci mnie...). Mam do wyboru: Merida Scultura 100http://www.rowerymerida.pl/p…/scultura-100-rower-merida.html Kross Vento 2.0https://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-2-0 Uwaga: każdy z nich mogę kupić nowy po grzecznościowej cenie ok 2000 zł. Który polecacie? Spotkałem opinie w necie że Vento to nieciekawy rower ale porównując te dwa ma lepszy osprzęt i koła. W Meridach te koła są zawsze kiepskie, suport na kwadrat reż do wymiany, za to pewnie lepsza rama... Co myślicie? Będę wdzięczny za opinie... p.s. wiem, że jest jeszcze Btwin 520 ale w praktyce go nie ma na stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Rowery tej samej klasy. Ja bym brał Meridę, bo lżejsza oraz ze względów wizualnych, jakoś zdecydowanie bardziej mi się podoba niż ten Kross, ale to żaden argument, ponieważ jest to kwestia gustu. Vento faktycznie ma pełnego Clarisa, natomiast Scultura choć z tyłu ma Sorę, to korba i kaseta z poza grupy. Z drugiej strony dobrze mieć kompletny osprzęt z jednej grupy. Ciężka decyzja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 fsa nie jest takie złe. Merida ma taper, Kross nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goobie Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Dziękuję za opinie! Zdecydowałem się na Meridę - głównie ze względu na ramę: taperowana główka, niska waga, rama bardzo przyzwoita z fajną geometrią i wizualnie też bardziej mi się podoba. Myślę że przy okazyjnej cenie zakupu, ta rama to dobry materiał pod rozbudowę. FSA faktycznie nie takie straszne. Jedzie. A na wiosnę myślę, że wstawię korby Tiagra ew. Sora na HT i będzie git. Wada jaką widzę po pierwszych 250 km, to stukający pancerz tylnego hamulca wewnątrz ramy (w górnej rurze). Coś będę musiał z tym zrobić bo uszy bolą, ale pewnie jest jakiś patent Poza tym bardzo przyjemny początek szosowania. Nigdy nie myślałem, że rowery szosowe są wygodne, a tu niespodzianka - na razie nie chce mi się wsiadać na MTB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 i super moja szosa tez więcej powietrza wdycha niz 29 (Sora 3000 bedzie ciut lżejsza niz Tagra 4700- minusem bedzie pozostanie przy mniejszej ilości biegów-'9') tez rozważam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goobie Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 minusem bedzie pozostanie przy mniejszej ilości biegów-'9' No to może Sora, na razie i tak 8 biegów mam - musiałbym zmienić klamki chyba i kasetę oczywiście, więc poczekam, aż ją zajadę. A korbe wezmę Sora skoro lżejsza - jeszcze nie analizowałem, więc dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Na Tiagrze miałbyś podejscie na 10 biegów. (4700) chyba ze dasz radę starszych szukać pod 9. Ale wg mnie nowa r3000 jest naprawdę fajna. Sztywna i lekka. No i masz rację, przy tym możesz mieć pod 8/9. (na przyszłość) Tiagra to by był układ 9/10, podobno łańcuch całkiem ładnie chodzi pod 9tkę. U mnie aktualnie własnie 9taka sora więc skłaniam się ku tym dwóm korbom. Poprzednia Tiagra miała takie charakterystyczne 'pełne zabudowane' blaty z przodu. Warto inwestować w HtII, chyba ze ma się octalinki z grup wyższych niż po 50 złotych (słyszałam pozytywne opinie o race face octalinkach np) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.