gk83 Napisano 28 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2017 Siema Przymierzam się do wymiany mojego starego amortyzatora (skok 120 mm) w hardtailu, a w zasadzie, to jestem do tego zmuszony. Środek sezonu, a rower uziemiony. Interesuje mnie tylko i wyłącznie sprzęt na gwarancji. Używki odpadają. Szukam czegoś w przedziale 120-150mm pod koła 26'', przy czym raczej wolałbym 130, max 140, żeby za bardzo nie popsuć geometrii. Większy skok jedynie w przypadku, gdy można go zmniejszyć w jakikolwiek sposób, gdyby się okazało, że na tym się nie da jeździć (jakaś regulacja na zewnątrz amora lub wewnątrz w trakcie serwisu). Moja rama przyjmuje tylko 1 1/8 cala i raczej wątpię, żeby się znalazły jakieś stery, które pozwolą na montaż amora typu tapered (stery są zewnętrzne). Do tego miałbym wątpliwości co do trwałości tego rozwiązania, gdzie ciężar lądowałby poza główką ramy. Zastanawiam się jeszcze, czy nie brać pod uwagę amortyzatorów pod koła 27.5, przy czym max skok to 130mm. Wydaje mi się, że powinno to jakoś działać, ale proszę o opinie na temat takiego podejścia. Rower mam do wszystkiego - asfalt na codzień (dojazd do pracy + pare/parenaście/paredziesiąt km po okolicy, gdy wracam), jazda po schodach, okoliczne lasy, parki. Gdy tylko mam wolny weekend to jura Krk-Cz lub Beskidy, ale tutaj zdecydowanie żadziej (rodzina itp, ale pracuję nad tym i chcę częściej jeździć w góry). Raczej nie mam zamiaru latać w powietrzu, ale zakładam, że jakieś małe skoki i dropy zawsze się trafią. Dlaczego więcej niż 120? Bo zawsze w górach czuję, że odrobiny mi brakuje i chciałbym dodać te 10-20 mm. Na pewno nie będę się nigdy ścigał. Z racji tego, że rower jest do wszystkiego, to chciałbym, żeby amor miał blokadę skoku, którą od zawsze wykorzystuję na podjazdach asfaltowych (lub coś na wzór starego ETA w marcokach, o ile coś takiego obecnie istnieje). Do tego dochodzi moja waga - bez niczego z 95 kilo, z plecakiem i wszystkim innym na pewno ponad 100. Z racji tej wagi wolałbym, żeby amor mógł przyjąć tarcze 203mm. Obecnie mam 180 + dość dobre hamulce (slx) i wstępnie będę eksperymentował z metalicznymi klockami, bo podczas ostatnich zjazdów w szczyrku czułem, że wolałbym coś mocniejszego. Poza tym boję się, że zwykły amor do XC, pod tarcze 180 szybko złapie luzy przy moim ciężarze w trudniejszym terenie. No i raczej musi być oś sztywna - 15 lub 20mm, chyba że mnie przekonacie, że któryś z amortyzatorów na 9mm jest naprawdę sztywny (przy swoim czuję, że troche mu tego brakuje). Nie ma znaczenia czy to będzie 15, czy 20mm, bo i tak liczę się z wymianą piasty (nie uwzględniam jej w budżecie na amortyzator). Budżet - pierwotnie zakładałem ok 1500zł, ale z tego co widzę, to chyba jednak rozszerzę go do ok 2000 z małym hakiem. Tyle słowem wstępu. Trochę się rozejrzałem i ogólnie widzę, że ciężko będzie. Takie coś na szybko wyszukałem, co w ostatnich latach widywano w sklepach. Niektóre można jeszcze kupić, innych musiałbym szukać jako leżaki magazynowe. Traktujcie tą listę bardzo orientacyjnie Rock Shox: zawsze chciałem mieć, ale nie było mnie stać 1. Revelation, 140mm trochę długi, ale ma wszystko, co potrzebuję. Mój faworyt na chwilę obecną. W zasadzie ma wszystko co potrzebuję, tylko gdzie kupić. Do tego, o ile się nie mylę, można mu serwisowo zmienić skok, więc jeśli 140 mm będzie za dużo, to zawsze trochę można uciąć. 2. Rock ShoxReba RL 26" Solo Air 120 Też ciekawe, chociaż mam wrażenie, że za drogi. Do tego też nie mam pojęcia, czy gdzieś go dostanę http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/amortyzatory/amortyzator-rock-shox-reba-rl-26-solo-air-120-czarny-2016-38824.html DT Swiss: Nie znam w ogóle amortyzatorów tej firmy. 3. DT Swiss OPM 27,5" 140mm O.D.L Ten jest pod koła 27.5. Zakładam, że mógłbym do tego włożyć koła 26'', ale coś czuję, że będzie za wysoko i dziwnie http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/amortyzatory/amortyzator-dt-swiss-opm-27-5-140mm-o-d-l-remote-1-1-8-15mm-60-taniej-47689.html Manitou: mam, chwaliłem sobie, ale nie był bez wad. Chętnie spróbowałbym czegoś innego. 4. Minute MRD / expert / pro Nie ogarniam czym się różnią poszczególne wersję (przyznaję, że nie miałem za dużo czasu, żeby o tym czytać). Czy on nie ma przypadkiem sprężyny + powietrze? Szczerze mówiąc nie chcę się za bardzo bawić w dobieranie sprężyn - chcę spróbować samego powietrza. No i czy gdzieś go dostanę? http://www.bikestacja.pl/pl/amortyzator-manitou-minute-mrd-26-3796.html 5. Marvel Expert Opinia podobna, jak dla Minute, tylko ten jest pod lżejsze zastosowania. http://www.bikestacja.pl/pl/amortyzator-manitou-marvel-expert-26-18727.html 6. Manitou Cirrus też chyba sprężyna + powietrze, więc raczej wolałbym coś innego Magura: podobnie jak DT Swiss - nic o nich nie wiem. 7. Magura Thor T150mm Do tego gdzie kupić http://www.bikestacja.pl/pl/amortyzator-magura-thor-t150mm-bialy-2012-7727.html Suntour: Trochę nie jestem przekonany, ale wypadłem z obiegu na wiele lat. Kiedyś były opinie, żeby kijem tego nie ruszać . Obecnie widzę, że jest dużo lepiej. 8. Axon RL-RC trochę boję się tego, że max skok to 120 i max tarcza 180 w połączeniu z moją masą, to za dużo na to w cięższym terenie. Pewnie na codzień by styknął, ale dwóch rowerów nie złożę. Mam obawy, że szybko to złapie luzy http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/26-cali_amortyzator-suntour-axon-rl-rc-26-15qlc-czarny-polysk-2017/1078 9. Epixon TR j.w. Czy nie złapie to szybko luzów? Do tego brakuje mi tu blokady skoku, bez której nie wiem, jak zniosę kilkadziesiąt km po asfaltach z podjazdami. http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/epixon-tr/26-cali_amortyzator-epixon-tr-rl-rc-26-o-15mm-czarny-mat-2017/725 10. Durolux pójście w skrajność. Amor trzeba by zmniejszyć do minimalnego skoku 130mm. Zaletą byłoby to, że gdybym zmienił kiedyś rower na full, to miałbym alternatywny amor. Podobnie jak w powyższym - brakuje mi blokady skoku. Ma za to chyba regulację wszystkiego poza tym i wydaje się ciekawą propozycją. Nie jest to przypadkiem prawie to samo co Auron, tylko z większym zakresem skoków i szerszymi lagami i możliwością wsadzenia w ramę 1 1/8 i 26 cali koło? http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/durolux/26-cali_amortyzator-suntour-durolux-rc2-26-czarny-polysk-ahead-2017/40 To tyle Przepraszam, za tak długi post. Mam nadzieję, że ktoś dotrwał do końca i jest w stanie mi coś doradzić. Pozdrawiam G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 DT Swiss mają dosyć progresywną charakterystykę i nigdy nie były super czułe. Sa sztywne, dobrze wykonane, ale wymagają drogiego oleju do serwisu. Moje doświadczenia z DT Swiss są tylko negatywne . Minute- wersja MRD już nie jest produkowana ( jak wszystkie wersje Minuty ). Wersja Pro od Experta różni się rodzajem sprężyny powietrznej oraz wykonaniem ( cieniowane golenie w pro vs proste w Expercie). Fajne amorki, dużo możliwości ustawień tłumika, prosty serwis. Cirrus jest pod ostre jeżdżenie , twarde nastawy tłumika. Magura - wersje z tłumikiem DLO2 są średnie, w porównaniu do Manitou mają mniejszą czułość na małe nierówności. Trwałe, w miarę sztywne. Nowe modele mają smarowanie stałe, smar chyba nie jest dostępny w Polsce.Amorki takie sobie, be szału,ale mają lepszą pracę niż DT Swiss. Te amorki pod Twoją wagą mogą mieć problemy ze sztywnością, tak jak Reba, która zdecydowanie nie jest pod Twoją wagę. Z Suntourów weź pod uwagę Aurona zamiast Duroluxa- choćby ze względu na wagę tego drugiego. Wątpię też,abyś potrzebował tylu regulacji ( z całym szacunkiem dla Ciebie ). Poczytaj o X-Fusion Sweep RL2- warty zastanowienia. Ze względu na wagę szukałbym czegoś z goleniami 34mm z osią QR15 ( Auron, X-Fusion Sweep ,Manitou Mattoc) i nie brałbym pod uwagę typowych amorków do XC ( Reba ). Aha- Bikestacja to nie jest zbyt dobry kierunek na zakupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Dzięki bardzo za szybką i rzeczową odpowiedź. Nie wiem, gdzie chcę kupić - po prostu w bikestacji było najwięcej przykładów, które udało mi się wyszukać . Tak czy inaczej dzięki za podpowiedź - poczytam sobie co z nimi nie tak. Ogólnie jest problem, bo wiele takich amortyzatorów już nie jest produkowanych i jest problem z dostępnością, a w używanego nie chcę się pchać. Co do liczby regulacji - zgadzam się w 100%. Używałem do tej pory regulacji kompresji aż do blokady i powrotu i było ok. Do tego - wiadomo jak w powietrznych - łatwo sag ustawie i gra gitara. Co do Aurona i X Fusion - nie widzę, żeby była wersja pod 1 1/8 i na koło 26'', więc niestety odpada. Do tego Auron chyba nie ma blokady. Manitou Mattoc - widzę, że to ma 160mm. To mojego hardtaila zabije No i pewnie będzie problem z kupieniem http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/all-mountain-enduro/prod/mattoc-expert A co sądzisz o tym RS Revelation? Golenie co prawda 32, ale z szerszymi chyba będzie ciężko coś wyszukać. Do tego ma sztywną oś i udało mi się wyhaczyć go za ok 2 tys zł w zagranicznym sklepie. Będzie to wystarczająco sztywne, czy też złapie mega luzy po 1-2 sezonach? Mój obecny amor z goleniami 30 złapał luzy po wielu latach, chociaż muszę przyznać, że gdy go kupowałem to ważyłem ok 80 kg Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Do Amorka 27,5 bez problemu włożysz koło 26"- główną różnicą między amorkami 26" i 27,5 to wysokość korony i wyprzedzenie osi. Straszy Rev jest całkiem OK, choć nie miałem z nim dłuższej styczności. Pod Twoją wagą amorki z goleniami 32" wyciągnięte do 140 mogą być zbyt wiotkie ( piszę to na własnym przykładzie, a ważę podobnie ), z 120 mm skoku może być całkiem OK. Obawiam się jednak,ze kupno dobrego amorka z prostą sterówką będzie nieco utrudnione- pomijając Suntoura praktycznie nie ma ich na rynku. Pogadaj może z userem Activia, który swego czasu wymieniał rury sterowe z taperred na prostą. Jeśli dalej ma taką opcję, to wtedy masz większe możliwości wyboru.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Każdy wideł od Sr Suntour ustawisz na dowolny skok, to nie jest tak że Durolux ma 130mm minimalny. Nie ma co się tych widelców obawiać, to zupełnie co innego niż było kiedyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2017 Co do Aurona to występuje w wersji RL-RC czyli Blokada na kierownicy; Kompresja; Regulacja tłumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 30 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 @durnykot co to znaczy "starszy rev"? To co wyszukałem to jest rocznik 2015. @ACTIVIA: da rade tego aurona przerobić na ramę 1 1/8? A może były/są takie wersje? Patrząc na to: http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/all-mountain-enduro/prod/suntour-auron-rc2 wychodzi, że były (no chyba, że sklep korzystał z Twoich usług) Jak to się ma do gwarancji? Ponadto jak się ma RL-RC do RC2 Trochę dzisiaj jeszcze szukałem i potwierdzam, to co pisał @durnykot - ciężko coś znaleźć. Revelation był moim pierwszym typem, na który trafiłem. Później doczytałem o Suntourach, ale Aurona wykluczałem ze względu na sterówkę. Co z tym X-Fusion - da się to gdzieś kupić, czy też nie? Prawdopodobnie wybór jest pomiędzy którymś Suntourem (pewnie Auron, jeśli moża zmienić sterówkę i gwarancja pozostaje) lub Revelation sprowadzonym zza granicy lub jakimś Manitou, o ile ktoś mi powie, gdzie takiego dostanę. Mi się nie udało go nigdzie znaleźć, więc póki co nie biorę go pod uwagę. . Plusy Aurona (+ to co wyczytałem o serwisie u Activii)- blisko do człowieka, który się na tym zna, więc nie muszę w razie czego podsyłać amora do serwisu, który zrobi swoje "na odwal się" - zakładam, że serwis zerowy i gwarancyjne w cenie, jak w przypadku chyba wszystkich amorów kupionych w Polsce - z tego co czytałem, to prosty w serwisie, więc pewnie po gwarancji sam będę w nim grzebał w miarę możliwości - mogę w środku ustawić skok, jaki chcę - tańszy Minusy Aurona: - jeśli zmieniamy sterówkę, to co z gwarancją - jak wytrwa wymieniona sterówka? Nie ukrywam, że amor nie chcę kupić na 1-2 sezony. Poprzedni mój zakup był na góra 5 lat, a przejeździłem z moim widłem kilkanaście!!! Tak więc oczekuję, że nie rozsypie mi się to zaraz po zakończeniu gwarancji, jak współczesne lodówki, czy telefony (tak, wiem, pewnie naiwny jestem) - trzeba dokupić pompkę, więc koszt rośnie o chyba ok 100zł (wstępnie spojrzałem na ceny, ale nie zagłębiałem się) Plusy RS-a - marka, którą zawsze chciałem mieć (tak, wiem, głupie to) - w zestawie pomka - z tego co widzę, to można zmienić skok na 130/120 (ale... patrz minusy) Minusy RS-a - golenie 32 vs 34 w suntourze - bujanie się z gwarancją, wysyłanie za granicę, jeśli coś jest nie tak - wszystkie serwisy robię sam lub płacę komuś za to, bo Harfa i okoliczne serwisy pewnie tego nie uznają (pytałem się już w Harfie jak to wygląda no i .... eh nie ma to jak unia europejska i Polska ) - chyba trudniejszy serwis i zmiana skoku, gdyby 140 było za dużo - droższy Patrząc na powyższe i myśląc zdroworozsądkowo wybór jest oczywisty - Suntour, ale mam obawy co do wymiany sterówki.Może bezzasadne, ale się na tym nie znam. PS. Przepraszam za tak długie posty. Mam nadzieję, że wykażecie się wyrozumiałością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 30 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Z Activia jak się dogadasz co do sterówki i z GW myślę że nie będzie problemu, amora to nie uszkodzi, i starą chyba jak coś by mógł włożyć nawet później, ale to jest dodatkowy koszt rzędu 300 czy 500zł taka wymiana sterówki. Zapytaj też czy za np 500zł nie może załatwić całych górnych goleni z prostą sterówka, nawet jak tak wyjdzie drożej to jest to dużo lepsza opcja. Co do blokady, to faktycznie ją używasz? Nie po to się kupuje wideł, żeby na blokadzie jeździć, jak coś tam zabuja czasami to przecież tragedii nie ma, no chyba że chcesz na końcówce maratonu coś dam zyskać, inaczej jest zbędna. Pod 26 i prosta rura jest coś takiego:https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-sektor-gold-rl-dpc-150-15mm-maxlelite-107665/wg_id-5225 i https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-reba-rl-26-solo-air-120-531699/wg_id-822 Ale kompletnie nie opłacany zakup wg mnie, tym bardziej Reba i nie wiem jak z ewentualnym obniżeniem Sektora, chyba trzeba kupić krótszą sprężynę powietrzną, a to dodatkowe 200zł. Lub pytać o:http://rowerowy.com/mtb/czesci/amortyzatory/dirt-street/prod/manitou-circus-expert Ale to wideł na sprężynie stalowej. I jeszcze taki Lis, ale też bym go nie chciał. (masz w nim 2 skoki do ustawiania 120 i 150mm i jako że ma już 5 lat na starcie z 120zł na serwis doliczasz) http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/fox-suspension-32-talas-rl-fit-1-5-forks-2012/rp-prod94945 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Daj linka do tego Reva z prostą rurą z 2015 roku. Auron ma skok między 120 a 160 z interwałem co 10 mm jeśli się nie mylę. Poza tym jeśli Twoja rama jest pod 100 mm , to założenie czegoś powyżej 120 mm jest średnim pomysłem , dosyć mocno zmieni się prowadzenie roweru. 20 mm to jakieś 0,7 stopnia. Z X-Fusion obecnie w Polsce są tylko Velvety ( pod Twój skok), które można ustawiać od 100 do 140 mm,ale tylko z rurą tappered. Wiem,że to pytanie nie na miejscu,ale nie myślałeś o wymianie ramy na taką ,która jest zaprojektowana pod 120 i więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 30 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Poza tym jeśli Twoja rama jest pod 100 mm , to założenie czegoś powyżej 120 mm jest średnim pomysłem , Jeśli ta rama jest pod amor 100mm to zaczął bym inwestycję od zmiany ramy... Tym bardziej że nie musi ona kosztować majątku https://www.rowertour.com/p/58187/dartmoor-primal-rama-27.5-26-czarno-niebieska. Druga sprawa jest taka że patrząc na Twoją wagę wnioskuję że nie jesteś niskiego wzrostu, a wtedy kurczowe trzymanie się 26 er mija się z celem. Wymiana amora to +/- 2000 plus przednie koło +/- 500, dojdą stery, tarcza do tego inne pierdoły i kręcimy w okolicach 3000zł. Pytanie czy warto ładować tyle kasy w ten rower, jeśli za 4-5 tys można kupić sensownego nowego sztywnego Traila/Enduro http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-red-devil-2017 http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-275-2017 http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet-2017 http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet-2016-2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Aurona można nawet ustawić na 50mm. To wszystko zależy od długości popychacza oraz z dopasowaniem podkładek i sprężyn negatywnych Co do rury sterowej to robimy je z niedużą dopłatą. Sporo osobom już robiłem Aurony z prostą sterówką Co do modeli: RC2 - Brak blokady skoku + regulacja tłumienia odbicia oraz regulacja szybkiej i wolnej kompresji RL-RC - Blokada skoku na kierownicy + regulacja tłumienia odbicia oraz regulacja kompresji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 30 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 No więc po kolei: RS, którego wyszukałem: https://www.evanscycles.com/en-pl/rockshox-revelation-rct3-solo-air-140mm-26-fork-EV200445 Rama, moja na pewno przyjmie więcej niż 120mm skoku - author a gang. Widywałem ludzi jeżdżących na Pike-ach na niej. Tak więc opcja wymiany ramy odpada. Zresztą, jeśli już bym wymieniał, to raczej marzy mi się full, a to już byłby taki koszt, że musiałbym kupować nowy rower i sprzedawać stare graty. Ale w daleką przyszłość nie wybiegajmy... Kupowanie nowego hardtaila enduro nie ma dla mnie sensu ze względu na brak jego uniwersalności, której potrzebuje. To aż za bardzo sugeruje kupno drugiej szosówki. Co do używania blokady - tak jak napisałem, roweru używam do wszystkiego. Od asfaltu po góry. Wiadomo, że uniwersalnych maszyn nie ma i powinienem mieć 2 rowery, niestety nie mam obecnie warunków do tego. Już i tak mam w planie przemeblowanie mieszkania, żeby móc kupić mojej żonie rower, a to spowoduje, że będzie mega ciasno. W ciągu 2-3 lat mamy zamiar kupić większe mieszkanie, ale nie wiem, czy będzie mnie wtedy stać na drugi rower, więc nie chcę wybiegać w przyszłość. Tak więc na chwilę obecną szukam kompromisu. A blokadę wykorzystuję na podjazdach asfaltowych. W górach tylko utwardzam trochę i bujanie mi nie przeszkadza. Amor mógłby nie mieć blokady, ale musiałbym mieć możliwość dość konkretnego jego utwardzenia w trakcie jazdy, żeby ograniczyć bujanie do minimum. Jeszcze tak zastanawiam się co do dlugości skoku - obecnego amora nie raz dobiłem, ale nie bywało tak na początku. Podejrzewam, że to wynika z tego, że po prostu przytyło mi się, a leciałem na standardowej sprężynie. Stąd też myślałem o większym skoku. Myślę, że przy powietrznym problem odpadnie i 120, max 130 mi powinno wystarczyć, bo po prostu sobie napompuje go tyle ile trzeba będzie. coraz bardziej przekonuję się do Aurona i w kombinacji 120/130mm. Odezwę się do Activii i zobaczymy co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 30 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Też jeżdżę po asfalcie sporo i mam Aurona 120mm i blokada jest zbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 30 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2017 Cenna podpowiedź. Jak wygląda bujanie, gdy podjeżdżasz na stojąco? Uważasz, że warto poświęcić regulację skoku, dla podwójnej regulacji kompresji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 31 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 No jak będziesz jechał na stojąco to buja. Nie ma opcji żeby było inaczej, ale nie walczysz o podium, tylko jeździsz dla siebie przecież? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 31 Lipca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Uważasz, że warto poświęcić regulację skoku, dla podwójnej regulacji kompresji? IMO lepiej mieć wpływ na regulację wolnej i szybkiej kompresji niż blokadę skoku. Ale to moja opinia- mimo posiadania blokady nie użyłem jej ani razu. Bardziej bym się skłaniał do możliwości obniżenia amorka na podjazdach niż blokady ( Talas,DPC,DPA ). Teoretycznie można mocno skręcić tłumienie wolnej kompresji ,która zmniejszy bujanie ,ale nie będzie to jednoznaczne z blokadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2017 Dzięki za opinię. Przemyślę jeszcze to. Może faktycznie zaryzykuję wersję bez blokady. Chociaż cytując Ciebie: "Wątpię też,abyś potrzebował tylu regulacji"... może coś w tym jest W każdym razie jestem po wstępnych rozmowach z Activia. Muszę sobie wszystko przemyśleć i podjąć decyzję. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Generalnie jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Blokada jest dla mnie kompletnie zbędna, a regulacja kompresji się przydaje w trudnym technicznym terenie, pod warunkiem ,że ma się świadomość co do czego i kiedy. Natomiast jeśli mam wybierać, to wolę regulacje kompresji niż blokadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 1 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Zaczynam powoli rozważać taką opcję. Możecie opisać na ile buja przy max skręconej wolnej kompresji? Ogólnie blokadę wykorzystuję w zasadzie tylko na asfalcie, albo bardzo ubitej ziemi (to jednak bardzo, bardzo rzadko, bo jednak w terenie nie chce mi się sięgać do amora) , więc może bym po prostu podkręcił kompresję i na wycieczki asfaltowe dopompował go? Co o tym myślicie? Tak sobie przypominam sprzed wielu lat, gdy miałem jakiegoś lichego RST na sprężynie, regulacje tam prawie nic nie robiły, a ja robiłem duużo km i dawałem radę. Co prawda inna rama była i mniejszy skok, ja byłem młodszy kilkanaście lat i kilogramów, ale jakoś dało się przeżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2017 Jak ustawisz SAG prawidłowe to jadać siłowo na stojąco buja połową skoku. Kompresja nie działa jak w PIKE, że skręcisz na full i pracuje mega tępo, ona ma dość mały zakres jak chodzi o różnicę w pracy. I generalnie nie po to się kupuje amortyzator żeby jeździć na blokadzie, a po mieście jadać na siedząca nie jest odczuwalne bujanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2017 Co do pracy to zbadałem temat na róznych olejach. Kompresja bardzo działa przy oleju 15W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gk83 Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Przemyślałem temat, pojeździłem ostatnio parę km bez blokady i tłumienia i postanowiłem, że biorę Aurona z tłumikiem RC2 ustawionego na 130mm. Najwyżej będę miał przechlapane na dłuższych, asfaltowych podjazdach. Wielkie dzięki wszystkim za zaangażowanie i pomoc. I dla Activii za rzeczowe przekazanie co i jak przez tel. Właśnie złożyłem u niego zamówienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2017 Skąd jesteś, że się braku tej blokady tak obawiasz? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Raczej bym się braku blokady obawiał na krótszych asfaltowych podjazdach, na dłuższych to już się mieli na siedząco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Brak blokady wymusza krecenie na siedząco z wyższą kadencja, wyższa kadencja wydłuża żywot napędu. Wniosek? Brak blokady powoduje oszczędności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.