Skocz do zawartości

[korbra] wymiana na inną


lakowa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

Mam sprawę a mianowicie niecałe 3 lata temu kupiłem rower w Auchan i polatałem nim już trochę ma ponad 4k przebiegu no po tym czasie przy zmianie biegu zablokował mi się łańcuch i skrzywil zęby (wyprostowałem ale ponownie się to stało ) no i że nie mam dużo kasy chce zrobić ubgrade przy okazji na więcej zębów z przodu gdyż te aktualne przełożenia (3 tarcza przód 40 tyl siódmy bieg 14 ) są beznadziejne mąż na tarasie to 35 przy kadencji ok 100 a v Max na prostym oscyluje w granicach 45 przy kadencji 120

Ogólnie chciałbym alby ten v Max byłby ok 55 aby przy wyprzedzaniu nie mieć wrażenia że mi biegów brakuje znalazłem taka korbe http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6019383319 napiszcie co o niej sądzicie i czy się nadaje więcej nie chce wydawać i mam jeszcze pytanko jak sprawdzić bo nw czy w moim rowerze jest mocowanie na kwadrat wiem że jest 6 kąta śruba. no i tyle czekam na odp

Napisano

Jesli obecnie największy blat to 40T,to może byc problem ze zmieszczeniem blatu 48T.Może ocierać o tylne widełki.Na 99% to kwadrat.Tej korby bym nie polecał.Jesli coś taniego,to raczej Shimano,cena ok.60 zł.Do tego zapewne nowy suport o odpowiedniej długości,którą dobiera sie pod konkretny model korby.Dodatkowo przy zmianie wielkosci blatów konieczna może być wymiana przedniej przerzutki

Napisano

no to słabo więcej jak 60zl nie chce inwestować bo się nie opłaca rower warty z 300zl a muszę jeszcze opony kupić komplet to ok 100zl plus jeszcze suport i przerzutka to wyjdzie więcej niż rower warty. A jaka jest najtańsza droga to wymiany zniszczonej korby i zwiększenia v Maxa dodam że nie zamierzam robić kolejnych 4k tylko co najwyżej 1k na wyjazdy gdzieś w bardziej nie równa drogi poza miasto gdyż aktualnie po mieście latam kolarą bo tam blat 50t 28-12(chyba) to idzie pośmigać na odcinkach wyprzedzać i biegów nie brakuje jak w tym mtb. A ostatnio mnie nabrało gdzieś pojechać bo bardziej dziurawych drogach a szosa to się do tego nie nadaje.

Napisano

Zmiana wolnobiegu na taki z najmniejszą koronką 13T zamiast obecnej 14T doda kilka km/h.Do tego ewentualnie korba z blatem 42/44 powinna się zmieścic w ramie.

Ale koszty sie kumulują.Jak nowa korba to i łańcuch,oraz wolnobieg.Do tego suport tak jak pisałem,chyba że stary będzie miał długośc taką jak potrzebuje nowa korba.Przednia przerzutka może zostać przy nowej korbie 42/44 pod warunkiem że różnice między ilością zębów miedzy blatami bedzie taka sama jak w starej.W innym przypadku może być problem z regulacją.

Napisano

no gdyby to byl bardziej wraty rower markowy to by można by inwestować a w tego nie a 55 to czasami jak ulica jak deszcz pada to szosa słabo to lecę mtb a to ciężko jak biegów brakuje. teraz 55 to chyba by kadencja z 200byla co jest niemożliwe

Napisano

Najpierw zacznij pisać po polsku. A potem ustaw poprawną wartość wielkości koła w liczniku. Zresztą co ty chcesz wyprzedzać? Osobówki czy tiry?

Napisano

oszczędza się czas i siły jak jest zapas mocy. w miasto jak lecę to szosą jestem w 20 min mtb w 30 lub więcej

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...