MarcinKoszalin Napisano 28 Lipca 2017 Napisano 28 Lipca 2017 Witam, Serdecznie witam zapaleńców rowerowych i witam się ze wszystkimi. Z tego miejsca bardzo proszę was o pomoc. Zakupiłem rower Romet Rambler 4 z roku 2017 20 cali na kole 26. Do mojej jazdy raczej nie trafiłem z zakupem większość las podjazdy i zjazdy. Zestaw napędowy jaki jest mam zamiar wymienić na komplety napęd deore ( w późniejszym czasie zostanie wymieniony przedni amortyzator na powietrzny ). Proszę o nie komentowanie czy to dobry zakup czy nie tylko o pomoc ( na nowy sezon planuję zakup czegoś na kole 29 i można powiedzieć, że trochę się tym zajarałem ). Jestem zupełnie zielony co do części i składania tego, a ceny w serwisie ja mi powiedzieli rozbijają się o znaczne sumy ( mówię tutaj o cenie za samą korbę tego samego modelu o prawie 120 zł - toż to mam już kasetę za to ). Potrzebuję informacji jaką korbę mam kupić ( ilość zębów, model itp ) dużo zjazdów i podjazdów w lesie Jaki model przedniej przerzutki Jaki model kasety ( 10 rzędowa ) i łańcucha Jaki model tylnej przerzutki i ewentualnie co jeszcze Jak ktoś pomoże mi złożyć zestaw to będę bardzo wdzięczny P.S. tak jak wspomniałem później zostanie wymieniony amortyzator oraz piasty
Ychu Napisano 28 Lipca 2017 Napisano 28 Lipca 2017 Nie wiem co masz aktualnie w rowerze , jeśli wolnobieg to zmiana przynajmniej tylnego koła nieunikniona. Jaki budżet na napęd ? Nie wiem czy jest sens zmieniać cały napęd jeśli za rok chcesz przejść na większe koła , chyba że przelozysz sobie potem ten napęd do nowego roweru jeśli znów zamierzasz kupić coś tańszego i stopniowo modernizowac. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
MarcinKoszalin Napisano 28 Lipca 2017 Autor Napisano 28 Lipca 2017 jest kaseta ale 8 rzędowa. Zmieniam bo będę używał dwóch rowerów. W przypadku tego drugiego to zastanawiam się nad trzema modelami Trek x-caliber 9 Unibike expert oraz Romet Mustang 2 ( ale z tego co wiem to w 2018 wsadzili już amor ze sprężyną ), więc napęd już zostanie w tym rowerze. Nie ma budżetu ile wyjdzie tyle wyjdzie wiadomo najlepiej jak najmniej ...
Dokumosa Napisano 28 Lipca 2017 Napisano 28 Lipca 2017 Pod 26" to korba raczej dwie gen wstecz np. FC-M590 (300zł) Manetki SL-M610 (150zł) Przerzutka przód FD-M591-10 (jeśli będzie pasować pod wzgl. montażu i ciągu) (80zł) Przerzutka tył RD-M610 (shadow) (130zł), ew. RD-M615 (shdow+) (150zł) Kaseta CS-HG50-10/HG500 (100-130zł) Łańcuch KMC X10.73 (60zł)
borsooq Napisano 28 Lipca 2017 Napisano 28 Lipca 2017 To taki typek? http://www.sklep.romet.pl/rowery/RAMBLER_26_4,24944.html jeśli tak, to ja bym kasetę na 8s 12-34 zmienił, jeśli brakuje ci przełożenia na podjazdy i może korbę na Alivio 40/32/22 albo to, co podał Dokumosa (nie wiem, czy przerzutka to ogarnie). Bardziej na tym napędzie zmiększyć się nie da chyba. Nie wime, czy istnieją kasety 12-36 8s.
MarcinKoszalin Napisano 28 Lipca 2017 Autor Napisano 28 Lipca 2017 dokładnie ten model mam. Czyli taki zestaw będzie odpowiedni co podał Dokumosa. To wychodzi różnica pomiędzy tym zestawem a serwisem około 500 zł ( oczywiście dokładnie nie wiem jakie modele, ale prosiłem o deora i z tego co wiem był to 9 rzędowy )
Dokumosa Napisano 28 Lipca 2017 Napisano 28 Lipca 2017 Ja Ci podałem config w deorce 10rz. Przednia przerzuta ogarnie proponowaną korbę 44/32/22. Jakieś 100zł drożej jest szansa na zrobienie tego w SLXie (z wyjątkiem korby bo 40T do 26" to trochę maławo). (Łożyska suportu nie są wymienione osobno bo w komplecie z korbą - trzeba zwrócić na to uwagę jeśli będziesz kupował)
R10 Napisano 29 Lipca 2017 Napisano 29 Lipca 2017 mam zamiar wymienić na Nie idź tą drogą - wymiany tego, wymiany śmego, wymiany owego - bo to droga bez końca i na koniec dnia bardzo kosztowna... Kup od razu to, co potrzebne. I zastanów się, czy lepiej mieć trzy kiepskie rowery plus pół piwnicy zbędnych części, czy jeden dobry i miejsce na dźemy .
Piter233 Napisano 29 Lipca 2017 Napisano 29 Lipca 2017 Nie idź tą drogą - wymiany tego, wymiany śmego, wymiany owego - bo to droga bez końca i na koniec dnia bardzo kosztowna... Kup od razu to, co potrzebne. I zastanów się, czy lepiej mieć trzy kiepskie rowery plus pół piwnicy zbędnych części, czy jeden dobry i miejsce na dźemy . Podpisuje się rękami i nogami. Wydasz masę kasy i wyjdzie ci potworek. Część części będzie dobra, część nie. Do tego dochodzi bawienie się z różnymi standardami. Autor nic nie pisze o wymianie bo ma za twardo. Moim zdaniem lepiej sobie odpuścić i po prostu trenować - Bez obrazy, ale teraz i tak to rower ogranicza ciebie, a nie ty jego.
Arni220 Napisano 29 Lipca 2017 Napisano 29 Lipca 2017 Dokładnie, wymiana tych części wyniesie tyle, co sprzedaż tego roweru i zakup nowego. Jakieś 100zł drożej jest szansa na zrobienie tego w SLXie (z wyjątkiem korby bo 40T do 26" to trochę maławo). Z tym się nie zgadzam. W 29" blat 36z jest jak najbardziej ok w terenie, gdyby zmienić koło na 26" jego odpowiednikiem będzie właśnie 40z (nawet ciut twardsze). Osobiście mam inną wątpliwość, po kiego ponownie pchać się w korbę 3rz? Wziąć 38/24 z kasetą 11-36 i po sprawie.
Piter233 Napisano 29 Lipca 2017 Napisano 29 Lipca 2017 Najpierw to wypadałoby pojeździć trochę dłużej i w różnym terenie a dopiero potem dobierać przełożenia.
Dokumosa Napisano 29 Lipca 2017 Napisano 29 Lipca 2017 ile ja bym dał żeby moja korba 2x miała środkowy blat 30
MarcinKoszalin Napisano 30 Lipca 2017 Autor Napisano 30 Lipca 2017 Dokładnie, wymiana tych części wyniesie tyle, co sprzedaż tego roweru i zakup nowego. No tu się nie zgodzę rower jakies 1600 plus te części ok 800 zł. A obcena korba strasznie mnie denerwuje bo strzela a jest too jakis srsantur. Na przyszly sezon mam zamiar kupic kolejny rower ( trek x caliber 8, kellys geat 30 lub cube ). Nawet producent tej korby informuje ze jest przeznaczona do spikojnej komfortowej jazdy. W tych warunkach co ja sie poruszam nie daje rady.
tobo Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 Korba może strzelać z powodu suportu albo pedałów (również ich np wkręcenia na sucho albo niedokręcenia).
Piter233 Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 W tych warunkach co ja sie poruszam nie daje rady. To w jakich ty warunkach jeździsz? Pytam bo jestem ciekawy. Akurat korba ma za zadanie jedynie napędzać i nie ma w niej nic co miałoby nie domagać w nieważne w jakich warunkach.
MarcinKoszalin Napisano 30 Lipca 2017 Autor Napisano 30 Lipca 2017 To w jakich ty warunkach jeździsz? Pytam bo jestem ciekawy. Akurat korba ma za zadanie jedynie napędzać i nie ma w niej nic co miałoby nie domagać w nieważne w jakich warunkach. No nie wiem w momencie stromych podjazdow jak nie zdążę zmienic przelozenia cala sila nacisku idzie na pedaly oraz korbe i musi ona przeniesc dosyc duze obciazenie. Nie mowie ze nie wiadomo jakie sa to warunki tylko korba ktora sam producent opisuje ze nadaje sie spokojnej jazdy w momencie kilku takich wypadow w las zaczela strzeleac. Moze i mi sie tylko to wydaje.
R10 Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 Finansowo zupełnie nie opłaca się modernizować (zmieniać) niezniszczonych części, ale jeżeli już to nie zmieniaj korby na kwadrat (kwadrat może "strzelać") na inną na kwadrat, lecz zmień na Octalink ewentualnie na Hollowtech. Przy zmianie na Octalink trzeba dość pracochłonnie dobrać rozmiar suportu (rodzaj gwintu, średnicę i długość, przy czym rodzja gwintu i średnica są sztywno związane z Twoja ramą, a długość z napędem przednim, którego jeszcze nie masz, więc najpierw trzeba kupić napęd z korbami, a dopiero później do tego konkretnego napędu i tzw. linii łańcucha w Twojej ramie dobrać długość wkładu suportu), przy Hollowtech jest to zdecydowanie prostsze.
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 Od 3-4 generacji korby deore są z osią zintegrowaną.
R10 Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 Istnieją napędy ("korby") Octalink tzw. pozagrupowe nie gorsze od Deore.
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2017 Napisano 30 Lipca 2017 Spójrz na dostępność suportów octa. Poza szosowymi jest acera i stary i niestety nie taki jary (bo szybko padający) LX w cenie XTRa. W przypadku kwadratu lub integry poza mnogością rozwiązań Shimano są jeszcze niezłe produkty dostawców alternatywnych.
Piter233 Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 No nie wiem w momencie stromych podjazdow jak nie zdążę zmienic przelozenia cala sila nacisku idzie na pedaly oraz korbe i musi ona przeniesc dosyc duze obciazenie. Nie mowie ze nie wiadomo jakie sa to warunki tylko korba ktora sam producent opisuje ze nadaje sie spokojnej jazdy w momencie kilku takich wypadow w las zaczela strzeleac. Moze i mi sie tylko to wydaje. Korba sama z siebie nie strzela. Albo dostał się piasek albo strzela z multum innych powodów. Sprawdź to dokładnie bo wymienisz korbę a strzelanie zostanie i dopiero wtedy będziesz miał problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.