Skocz do zawartości

[rower] Kross Level R3/B3 vs Giant Talon 2 LTD 27,5


spawel92

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,


 


Stoję przed pewnym dylematem. Zdecydowałem się na rower górski, przekonany przez kilku sprzedawców mimo, że nastawiałem się na jakiś rower Crossowy/trekkingowy/turystyczny.


 


Jednak wsiadając na górala poczułem pozytywną energię i możliwości łatwego pokonywania różnych przeszkód czy wzniesień. Ponoc jest to najbardziej uniwersalny rower. Odrzuciłem już wcześniej Romet Rambler 29" i jestem rozdarty pomiędzy Kross Level R3 lub B3, a Giant Talon 27,5 LTD z r. 2016 Oba mam w podobnej cenie tj. 2500zł, z tym że w Krossie dorzucają mi jeszcze błotniki i bagażnik (chcę miec możliwośc zamocowania czegoś jeśli wybrałbym się nad jezioro/morze z jakimiś pakunkami, jedzenie, woda etc.)


 


Panowie z Krossa przekonują, że to świetna firma, dobry model (na pewno lepszy od Unibike, czy Romet. O Giant nie rozmawialiśmy). Jak twierdzą Kross jest o parę lat do przodu od nich, po za tym Romet to chińczyk itd.) Człowiek Od Gianta, jest zdecydowanie mniej przekonujący ale twierdzi że Giant sam produkuje swoje części takie jak rama (Mówił coś, że Kross tego nie robi, ale z tego co czytam w specyfikacji on również sam produkuje ramy, kierownice, siodełka etc.), przez co ma byc lepszy (ma też dożywotnią gwarancję na ramę, a kross 5 lat). GIANT Talon ma również zdecydowanie lepszy osprzęt od Krossa Level B3/R3.


 


Jaki jest "mój" profil jazdy? Roweru nie używam od dawna. Postanowiłem go zakupić po pożyczce od ojca starego Rometa i odkryłem jaką frajdę i wolność daje jazda na rowerze. Zamierzam jeździć nim czasem po mieście, żeby załatwić jakieś sprawy, lub podjechać wieczorem do kina w galerii. Oprócz tego wycieczki z moją kobietą lub znajomymi nad jezioro drogami leśnymi i chodnikami/asfaltem, do pobrzeżnych miejscowości ścieżkami rowerowymi. Dodatkowo mam wrażenie, że pociągnie mnie nieco ta jazda i dojdzie do jakiejś dłuższej trasy (100km), może jakaś łatwiejsza trasa górska? Zastanawiam się też nad jakimś wypadem na tydzień w mojej okolicy, lub nieco dalej np. trasy rowerowe na Mazowszu, słyszałem że są piękne? Możliwości na pewno jest wiele, rowerem dojadę prawie wszędzie biggrin.png


 


Zapodam linki do porównania. Na wszystkich rowerach jeździło mi się dobrze. Na każdym góralu czułem nieco obciążenie ramion no i .. tyłek, ale domyślam się, że to przez zmianę rodzaju roweru i kwestia przyzwyczajenia. Pomiędzy Krossem z kołami 27,5" i 29" nie widziałem znaczącej różnicy tj. nie potrafiłem wydać werdyktu na którym mi lepiej. Panowie namawiali mnie na 29" twierdząc, że teraz wszystko idzie w kierunku tego rozmiaru i, że łatwiej się jeździ, szybciej przyspiesza i pokonuje przeszkody. Błagam o pomoc!!


 


https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-2-ltd-2016


ttps://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b3


https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-r3


 


Wiem, że zdania są podzielone ale może powiecie coś ok kołach? Powinienem wybrać 27,5 czy 29 ? Mam 176 cm wzrostu, długość nogi do krocza to prawie 80cm (tak mi się zdaje nie wiem jak to zmierzyc dokładnie laugh.png). Jaki rozmiar ramy? Wydaje mi się, że 17" było dla mnie wygodniejsze niż 19". Ciężko powiedzieć jaki rower jest wygodny, skoro nie jeździło się kupę lat, szczególnie na góralu to ponad 10 lat temu jeździłem.


 


Jaka jest na oko różnica cenowa komponentów pomiędzy Krossem a Giant? W przyszłości mógłbym je ewentualnie wymienić. W Krosie będę kupował wtedy 2 rowery więc można powalczyć z ceną, a jak mi się zużyją kiedyś jakieś elementy wyposażenia to wtedy wymienię. Czy ja będę czuł różnicę pomiędzy tym osprzętem ? Czy ten z Gianta starczy na dłużej? W czym on będzie dla mnie lepszy? I czy ta gwarancja dożywotnia na ramę to jest dla mnie duży plus ?


Proszę pomóżcie, może ktoś jeszcze się wypowie. Jestem rozdarty, a chciałbym już kupić rower i trochę pojeździć..


 


PS. Jeśli kupiłbym w jednym sklepie rowery za 5000zł, to powinienem oczekiwać zniżki? Jestem w tym strasznie słaby, nie lubię się targować unsure.png


 


 


Pozdrawiam smile.png


 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korzyść Gianta:

- amortyzator (sztywniejszy, lepsze ślizgi, trwalszy)

- napęd (3x10, przerzutki XT+deore, manetki deore, łańcuch kmc x10, korba deore)

- koła (piasty na łożyskach "maszynowych")

- opony (niby te same ale szersze o 0,15")

 

Na korzyść Krossa:

- PL marka ;)

 

Kiedyś można będzie pomyśleć o wymianie hamulców (jeździć do póki działają).

 

Co do wielkości koła to przy Twoich zastosowaniach rzecz trzeciorzędna.

 

Zniżki się nie oczekuj - zniżkę trzeba negocjować. Najpierw pytasz o jeden rower i ile jest w stanie zejść z ceny. Potem o drugi. Szybko w głowie kalkulujesz ile wychodzą po zniżkach razem i proponujesz, że weźmiesz dwa ale za i tu pudajesz kwotę odpowiednio mniejszą (przy 5k to ze 2 dodatkowe stówki powinni zejść).

 

Jeśli chodzi o same marki to Giant jest dużą marką a Kross przy nim to jakaś biedna manufakturka z Europy wschodniej. Tyle, że to w praktyce zupełnie nic nie znaczy.

 

Odnośnie wygody na rowerze - obydwa typy są rowerami rekreacyjnymi, trzeba trcohę czasu poświęcić zanim znajdzie się optymalne ustawienia wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych co podałeś Giant jest zdecydowanie najlepszy, więc gdyby miał być w tej samej cenie to nawet sekundy się nie zastanawiaj. Ale koła ma na piastach z Formula (kluki), a nie maszynowe jak pisał Dokumosa.

W ogóle rocznik 2016 był absolutnie najlepszy w historii Talona - rowery z 2017 są zdecydowanie gorzej wypasione.

 

A jeżeli ktoś Ci opowiada o tym, że na kołach 29 szybciej się przyśpiesza to poszukaj kogoś, kto się zna. Bo akurat przyśpieszenie nie jest domeną dużych kół... A czy są szybsze? Chyba tak chociaż Jenny Rissveds objechała naszą Maję w RIO na 27,5" więc ostatecznie i tak liczy się szybki kolarz a nie szybkie koła ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze w Talon 27.5 2 LTD 2016 to GIANT CR70 , natomiast w Talon 27.5 1 LTD 2016 GIANT S-XC2.

Piasty prawdopodobnie takie same, czyli GIANT Tracker Sport, przód na maszynach 15x100mm, tył kulki tył 5x135mm.

https://www.forumrowerowe.org/topic/210569-piasta-tubeless-giant-performance-tracker-p-xc2-qr-na-10-mm-i-przerobienie-na-tubeless/

https://www.forumrowerowe.org/topic/209641-piasta-tyl-giant-sport-tracker-tyl-kola-s-xc2-krotki-opis/

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlinkowane przez Track'a wątki rzucają nieco światła na koła w giantach. Wychodzi na to, że mają różne konstrukcyjnie piasty pod tą samą nazwą i w dwóch stojących obok siebie w sklepie rowerach tego samego typu może być różnie ;).

Wracając do wątku przewodniego - jakiekolwiek nie byłyby koła w danym egzemplarzu gianta to i tak są nie gorsze niż koła w krossie na piastach joytecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...