Skocz do zawartości

[szosa] Nowa szosa dla początkującego


lexit666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Tak jak w temacie szukam nowej szosy dla osoby zaczynającej przygodę . Max pieniądze na szosę które przeznaczam to około 4000zł plus minus 200zł .   Dotychczas jeżdże na rowerze crossowym( kross evado 2.0) . Szukałem parę typów kolarzówek i wpadła mi jedna w oko :   https://allegro.pl/listing?string=focus%20cayo%20al%20105&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-spo-1-5-0511

 

 

Nie wiem czy byłby to dobry wybór jak na pierwszą kolarzówke . Proszę o radę oraz może jakieś inne propozycję . Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałes sobie na rowerowy debiut mocną nogę w planach:)

11x28 na 52x36. 

Jakie masz tereny?

 

tu masz wątek pod rower o który pytasz.

http://szosa.org/topic/134-ponownie-rozmiar-ramy/page-57

 

Faktycznie sportowy rower. Nie wiem czy nie lepszy byłby uniwersalny unibike athlon który ktoś oferuje poniżej budżetu twojego na tym forum.

Przełożenia miększe mimo korby podobnej (ale całość na 105) bo kaseta ma szerszy zakres. Bardziej mieszane użycie- miedzy endurance a sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie mieszkasz w górach to 52/36 i kaseta 28 to nie problem przy krótkich górkach. Moim zdaniem ten Focus Cayo nie nadaje się dla początkującego ze względu na bardzo agresywną geometrię, pewnie będzie bolał kręgosłup, a początkujący i tak wielkiego zysku aero na tym nie odniesie, lepszy jest komfort. Ja bym szukał jakiejś szosy endurance, przynajmniej teraz taką bym kupił ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w tym przełożeniu jest ciężkiego, standard w szosie 

no własnie przy tej geometrii nie bedzie wykorzystywał mocy tego roweru z tymi przełożeniami- chyba że ma sporą masę mieśniową, jest wytrenowany i nie bedzie jezdził od środkowych przełożeń bo na początek nie starczy mu sił.

Standard/ nie standard nie znaczy ze to jedyna słuszna droga. 

Są rowerki gdzie blaty na przód się nie zmienią ale kasety są 'lzejsze', zwłaszcza dla początkującego.

 

 

 

Moim zdaniem ten Focus Cayo nie nadaje się dla początkującego ze względu na bardzo agresywną geometrię, pewnie będzie bolał kręgosłup,

 

No właśnie:)

Athlon ma bodajże wyższą główkę. Podpięłabym go własnie pod endurance. (pogranicze)

 http://www.unibike.pl/athlon.html

 

Była już propozycja na niego za 3400 waga jak vento 4.0 (lub pół kg mniej)

No i własnie Vento ci moze jeszcze zostać, taka hybryda w sumie. Jeszcze wygodnie a pościgać też się mozna. 

Cenowo podobnie (w budżecie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie mieszkasz w górach to 52/36 i kaseta 28 to nie problem przy krótkich górkach. Moim zdaniem ten Focus Cayo nie nadaje się dla początkującego ze względu na bardzo agresywną geometrię, pewnie będzie bolał kręgosłup, a początkujący i tak wielkiego zysku aero na tym nie odniesie, lepszy jest komfort. Ja bym szukał jakiejś szosy endurance, przynajmniej teraz taką bym kupił ;-)

Obróci mostek, podniesie na podkladkach i endurance jak ta la la.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca. Dłuższa główka ramy to też lepsze tłumienie drgań. Sama się o tym przekonałam, mam dośc niską 'starmodną' główkę, 2podkładki pod mostkiem mostek na - ale sztywność i prowadzenie na plus nowszych rozwiązań. Brałabym coś powyżej 18cm teraz. Własnie zeby mieć komfort i w razie czego pozmieniać to i owo. 

 

typowy wygodny endurance z dobrym osprzetem i przełożeniami 'na cały dzień kręcenia'.

http://marinbike.pl/argenta-elite-p45.html?c=89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki margines:

 

endurance to nie tylko przełożenie mostka na + i wywalenie pod niego podkładek jak szyja żyrafy. 

 

 

 

 

edit

moze się pojawi niedługo: 

https://www.forumrowerowe.org/topic/220592-wycena-szosa-focus-culebro-sl-20-rocznik-2015/?do=findComment&comment=2004965

 

różnice kosmetyczne (cm tu cm tam zasadniczo sport jak twój pierwszy typ)

 

do przyglądnięcia się;

 

http://www.rowerzysta.pl/rower-szosowy-focus-culebro-sl-2-0-2015.html

https://dotsport.pl/focus-cayo-al-105-rower-szosowy.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to że panuje powszechne przekonanie, moim zdaniem błedne.  Jak rama ma już slooping to już musi być mega wygodna, a jak jest pozioma rura, to nie podchodź do takiego roweru jeśli nie masz 3 letniego doświadczenia w jeździe na szosie.

 

Rower szosowy jest do jazdy sportowej i odradzanie roweru bo ma ramę o geometrii sportowej, to takie lekkie kuriozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie spotkalem sie z takim pogladem. Sloping, czy nie, nie ma zadnego wplywu na to, czy dana rama bedzie mniej lub bardziej wygodna.

 

Co do samej geometrii, przy tej endurance  z gory zaklada sie, ze jak ktos bedzie mial przod wyzej i blizej, to bedzie wygodnie.

A moze sie okazac, ze dla danej osoby, nie do konca tak musi byc i bardziej sportowa geometria bedzie bardziej pasowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.expertbike.pl/kross-vento-40-2015-p-941.html

 

geo kross vento 4. 

Pogranicze wygody ze sportem. W budżecie. 

 

Na 2017 pełny karbon na widelcu (chociaż tu niby aluminum co jest dziwne, moze błąd na stronie)

https://www.goride.pl/szosowe/kross-vento-4-0-2017?gclid=Cj0KCQjwwevLBRCGARIsAKnAJvfqsazfMjTqSiaUIekYMT3I2WStdn2NobdAVDqd0NoQahVWhHWkvoEaAlH5EALw_wcB

rabat przynajmniej 10%

 

Wydaje mi się ze warte przymiarki - dla autora tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obmarek:

Vento 3 i 4 mają takie same główki.

 

dodatkowo zasugeruję; spójrz na stack obu. odległość mostek, pedaly i TT obu- wtedy gdy kręcisz z siodełka nie wstając. (to daje ci realną wartość 'wyciągnięcia się' na rowerze, lub nie, plus ta wartość wysokości główki ramy)

 

TT Efektywna długość górnej rury 540 558 577 595

 vento 3

 

i

tt Efektywna długość górnej rury 541,3 557,1 573,6 584,6

vento 4.

 

 

wiadomo rozmiary; s/m/l/xl

 

 

tu link

https://www.kross.pl/pl/road/vento-3-0

 

milimetrowe różnice- ważny osprzęt. No i vento 3 brak tapera. 


masz tam w linku meridę sculturę 300. Cena chyba w twoim budżecie. plus ten bon, np inne siodełko. Lub taniej z innych stron.

 

https://www.goride.pl/rowery/merida-scultura-100-2017-odbior-osobisty?from=related&campaign-id=7

 

Zobacz na jej geo. Ma niską główkę np rozmiar 52 -54 (bo nie wiem jakiego potrzebujesz) ale jest też krótsza niż Kross'y. Ma możliwość lepszego dopasowania się do rozmiarowki. Masz już taper (brak w triban i vento 3) 

dobrze by było na nią wsiąść i się przejechać :) bo wysokość główki to nie wszystko. 

I mają niezłe te ramy.


edit

 

 

podrzucę ci coś dotyczącego Tribana 520 i Scultury  bo pamiętałam że mi się coś obiło o oczy:

http://szosa.org/topic/17680-triban-520-vs-merida-scultura-200/

 

geo bardzo podobne obu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lederfox34 - nie bardzo rozumiem co chciałeś mi (i innym początkującym) przekazać.

Oprócz tego źle cytujesz parametry Vento. Nowy Vento 3.0 2107 ma już taper https://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-3-0

To na co mamy zwracać uwagę aby jednak jeździło się na początek wygodnie i w miarę spokojnie wejść "w świat" szosy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obmarek

vento był w przedziale cenowym za ubiegłe lata. A na moim linku jak można zobaczyć odnośnie widelca stoi 1/1,8 i stamtąd cytuję

w twoim poście jest nawet te pół kg więcej na wadze. 

 

Radze się przymierzyć i nie sugerować tylko wysokością główki. Zdecydować czy to mode pod ednurance i bedzie miał inne kąty, szczególnie przód, bedzie dłuższy wyzszy i krótszy w 'ramie' i na np bikepacking się go kiedyś wkręci lub wielogodzinne spokojne jazdy. Często moze miec też inne przełożenia np kompakt. 

 

lub chcemy mieć coś z szybkiej zrywnej szosy. Wtedy szukamy półśrodka. Np vento 4. 

 

A Triban 540 to bardzo fany rower. Lepszy niż 520. 

Dobry osprzęt, fajne koła, pozycja na spokojnie rama pod wygodę. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-canyon-endurace-al-5-0-roz-s-CID767-IDjKQmB.html#20110d0742

 

Rower z typu gran fondo. Rama odpowiednia pod ciebie, główka pod nazwę 'roboczą' roweru ale kąty nie są wołowate i rower uchodzi za szybki i żwawy.

Endurance miał seryjnie i karbonowy wspornik siodła. 

Bardzo dobra oferta. 

 

Możesz też szukać czegoś samodzielnie (o ile nie pójdziesz po linii najmniejszego oporu i pójdziesz do Deca i załatwisz sprawę w 15 minut: )

i rozejrześ się za:

 

orbea avant np h50 (podejrzewam że mimo sprzetu rama by cię satysfakcjonowała bo podobnie jak Canyon jest stworzona do długich i wygodnych przelotów, pomaga kaseta i przełożenia)

Scott speedster modele zeszłoroczne np 40. One są bardziej endurance niż sport (bardziej pod wygodę niz np Kross vento4)

(https://www.olx.pl/oferta/szosa-scott-speedster-40-trek-giant-specialized-tiagra-carbon-kolarka-CID767-IDnbQ40.html#f95a04d6b20  

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-scott-speedster-40-2015-jak-nowy-CID767-IDnzbQA.html#f95a04d6b2

chociażby.

i bardzo wygodnego Gianta modele defy 2 (mają no tarcze) lub te bez nich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...