Skocz do zawartości

[Koła] od kolarzówki do roweru crossowego


jackiiee

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! jestem nowy na forum więc witam wszystkich serdecznie!

 

Moja wiedza na temat rowerów jest mała, dlatego chciałbym o odpowiedzenia na kilka pytań.

 

Niedawno kupiłem rower crossowy, na sztywnym widelcu, na ramie 21,5'. rozmiar kół to 28' mam na nim opony w rozmiarze 35-622. Całkiem fajnie jeździ się nim po szosie. Robiłem już nim trasy po 50km i bardzo mi się to spodobało, nawet bardziej niż jazda w lekkim terenie. Chciałbym zrobić z niego szosówkę ale na tej ramie którą mam. Może wg. wielu jest to głupi pomysł ale pozwólcie, że sam nauczę się na swoich błędach i chciałbym abyście w swoich radach pominęli zakup szosówki.

Pytania:

 

1.Czy jest możliwość wstawienia koła od typowej kolarzówki do mojej ramy? czy montaż piasty do widelca będzie pasował?

2. Czy hamulce typu shimano tiagra/105 będą pasować do takiego zestawu? (mam tą "dziurkę" na widelcu i z tyłu)

3.Czy części napędowe przeznaczone do szosówki będą pasowały do tej ramy?

Napisano

A czy możecie znaleźć mi najcieńsze opony szosowe, które mogę założyć?


Koła szosowe w większości mają tę samą średnicę co Twoje, a najtańszym kosztem będzie wymiana opon na cieńsze i od tego polecam zacząć.

A mógłbyś podać mi link z jakimiś cieniutkimi oponami pod moje obręcze?

http://allegro.pl/opona-vittoria-23x622-700x23c-compass-rowerowa-i6894000274.html

takie by pasowały?

  • Mod Team
Napisano

Nie musisz wybierać najcieńszych z możliwych, a właściwie nie ma sensu schodzić poniżej 25 mm ( mogą być np. 28 ), bo różnicy w prędkości za bardzo nie odczujesz, ale za to zachowasz jakieś resztki komfortu ( o ile można mówić o komforcie w tym przypadku ).

Podstawowa kwestia to szerokość wewnętrzna Twojej obręczy - jeśli jest to góra 17 mm, to powinno być OK.

Napisano

Wydasz masę kasy i wyjdzie ci rower ni to cross, ni to szosa. No ale skoro masz za dużo pieniędzy i czasu to rób. Co do kół to jest szansa że będziesz mieć złą szerokość piasty - mtb ma 135, szosa 130. Zobacz ile masz u siebie. Co do opon - węższe opony jakiejś kosmicznej różnicy ci nie zrobią. Szosa to nie tylko opony, to też odpowiednia geometria, kierownica baranek, inne przełożenia. W życiu nie osiągniesz takiego efektu w przeróbce z crossa.

Napisano

Chodzi mi o uzyskanie jak najbardziej szosowej wersji tego crossa, gdyż na niej czuję w miarę wygodną sylwetkę. gdybym kupił kolarkę to o jakiejkolwiek wygodzie mogę zapomnieć. Kierownicy też nie mam zamiaru wymieniać na baranka. wolę dokupić lemondkę. Co o tym myslicie?

 

Napisano

Podaj co pisze na obręczy, powinno być coś w stylu 622x17C. Te 17C oznacza jej szerokość wewnętrzną oraz C jak Clinchel czyli mocowanie pod opony. Na obręcze 17/19C załozysz bez problemu opony 25mm i takowe proponuję. Będzie to najtańszy i najskuteczniejszy zabieg jaki możesz wykonać.

 

Drugim elementem który warto wymienić, to przedni widelec z amortyzowanego na sztywny. Jest kilka do wyboru, z pewnością coś za ok. 300zł znajdziesz. Ważne by miał mocowanie pod twoje hamulce (V lub tarcza w zależności co tam masz). 

 

Kolejna sprawa to pozycja, warto dodać rogi do kierownicy, by móc lepiej zmieniać chwyt dłoni, warto przyjąć pozycje bardziej aerodynamiczna czyli mostem na minus i w dół z podkładkami. Warto tez pomyśleć o kasecie szosowej, bo z pewnością masz zainstalowaną jakąś górską 11-32 o ile nie 34/36z. Może coś w stylu 12-27 czy 11-28? ale to zależy od posiadanego napędu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...