TommyMasta Napisano 25 Lipca 2017 Napisano 25 Lipca 2017 Siemka, Chciałem się spytać jak często(przebieg w km lub liczba miesięcy/lat) wymieniacie w swoich szosach takie części jak: - Łańcuch(zakładając, że jeździ się na jednym) - Kaseta(Cała, czy może najbardziej zużyte koronki?) - Tarcze w korbie - Wkład suportu - Linki i pancerze - Owijka - Ewentualnie jakieś inne komponenty wymagające okresowej wymiany spowodowanej zużyciem, o których nie wspomniałem. Wiem, że to zależy od wielu czynników - jakości/wytrzymałości komponentu, warunków w jakich się jeździ itd, ale chciałem zebrać takie ogólne opinie. Z góry dzięki i pozdrawiam!
lederfox34 Napisano 25 Lipca 2017 Napisano 25 Lipca 2017 owijka kiedy się znudzi np.. albo glebę zaliczysz lub rower przytrze linki i pancerze zależnie od ich jakości- podstawowe po roku, teflon wymieniam po np dwóch suport jak się psuje.. i to się czuje (wymiana raz się odbyła) korby? jak chcesz zmienić napęd lub zjezdzisz je (poznasz po zębach rekina np) Kasetę wymieniłam ostatnio ze względu na stopniowanie, zwykle po intensywnym sezonie moi znajomi wymieniają ja (ale jak natłuczą tych km jaki w którejś z pętli ) czyli kilka tys km moja pierwsza mimo blisko 5 lat (8 przełożeń) była w nienagannym stanie (był i drugi rower w używaniu ale łańcuch wymieniłam np dwa razy od złożenia roweru) jeżdżę szanując sprzęt i nie zażynając go moja znajoma mając niecały rok rower wymieniła za to dwa haki przerzutki to wszystko oczywiście w zależności od dystansu teraz wychodzi mi z polara ze na samej szoszonce robię miesięcznie około 500 km.
sebass52 Napisano 25 Lipca 2017 Napisano 25 Lipca 2017 Ja w swojej szosie wymieniłem póki co tylko łańcuch, po niecałym roku i około 1000km przebiegu na nim. Reszty póki się nie psuje nie ma potrzeby wymieniać, chyba że jak już wyżej powiedziano coś Ci się znudzi itp.
Janusz1964 Napisano 25 Lipca 2017 Napisano 25 Lipca 2017 łańcucha pilnujesz zębatki oszczędzisz reszta w miarę potrzeby ale wydaje mi się że szosa dłużej pojedzie bez napraw i wymian niż mój góral po błocie
TommyMasta Napisano 25 Lipca 2017 Autor Napisano 25 Lipca 2017 No właśnie - pytałem o łańcuch dlatego, że chcę uniknąć zajechania kasety i tarcz korby. Od jesieni zeszłego roku śmigam trochę na Treku 1.1(Claris) z 2016, do tej pory nastukałem na nim około 7tys km, regularnie czyszcząc i smarując łańcuch co 300-400km jazdy w suchych warunkach i po każdej jeździe w mokrych. Przegląd zerowy miałem robiony po 1.5tys, stan łańcucha i zębatek był idealny. Nie mam przymiaru do łańcucha, więc ciężko mi ocenić czy jest wyciągnięty. Kaseta i Tarcze nie mają zębów rekina. Od 2-3tygodni przy mocniejszym depnięciu na korbę łańcuch na chwilę próbuje wskoczyć na wyższą zębatkę(co czasami również idzie w parze z trzaskami z suportu - na kwadrat) - nie wiem czy to może być kwestia zużytego łańcucha, suportu czy po prostu zwyczajnej regulacji przerzutki. Psuje to nieco przyjemność z jazdy. Przy mniej siłowej jeździe z wyższą kadencją napęd pracuje cicho - tak jak trzeba. Tak czy inaczej 7tys km to chyba najwyższy czas wymiany łańcucha, a może najlepiej odwiedzenia serwisu w celu zrobienia przeglądu z regulacją.
Janusz1964 Napisano 25 Lipca 2017 Napisano 25 Lipca 2017 przymiar do łańcucha 10 zeta kaseta i tarcze ciut więcej
lederfox34 Napisano 26 Lipca 2017 Napisano 26 Lipca 2017 7tys moze skutkować potrzebą dokręcenia tego 'na kwadrat' Mamy tak teraz w Authorze. Inna sprawa że przerzutki też się rozregulowują a linki wyciągają. Pojawiła sie u nas taki problem na tyle kiedy ktoś na upartego ocierał tylną przerzutką nieświadomie pchając ją na koło innego roweru po zaparkowaniu.
pawelj5 Napisano 26 Lipca 2017 Napisano 26 Lipca 2017 Poszczególne elementy wymienia się kiedy się zużyją, ale nie da się określić jak często, bo to zależy od jakości komponentów i warunków w jakich się jeździ. Ja jak na razie komponenty wymieniam z chęci modernizacji, zazwyczaj zanim się zużyją. Co do łańcucha, to kup sobie najprostszy przymiar i pilnuj aby nie przekroczyć dopuszczalnego zużycia, to kaseta i zębatki korby długo pochodzą. A co do spadku precyzji przerzutki, to skoryguj trochę naciąg linki. Jeździłem na Clarisie i niestety tylna przerzutka szybko łapie luzy na sworzniach. Po 7tys.km są już pewnie dość spore.
kniaz Napisano 27 Lipca 2017 Napisano 27 Lipca 2017 Zdecydowanie odradzam zakupy najtańszych, czy najprostszych mierników łańcucha. Potrafią być, delikatnie mówiąc lekko niedokładne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.