Skocz do zawartości

[piasta] Na czym polega różnica między tymi piastami maszynowymi?


Rowerek1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem zapytać czym tak naprawdę różnią się od siebie te dwie piasty maszynowe? Różnica w cenie dwukrotna... Chciałem zakupić do MTB tę droższą, ale oprócz kształtu nie widzę jakiś szczególnych różnic - obie na 6 śrub i 32 szprychy - chodzi o użyte materiały i wagę? Nie wiem, a nie chcę przepłacić, bo nie wiem czy warto - za 150zł to mam dodatkowy osprzęt. Nie uprawiam jazdy ekstremalnej ani downhillu, jeżdżę po prostu w różnych warunkach pogodowych i na różnej nawierzchni, to wszystko. Chciałbym na niej umieścić kasetę 8 rzędową. 

 

 

 

https://www.ctbike.pl/pl/novatec-d042-piasta-tylna-6-srub-czarna.html

 

http://rowerowy.com/sklep/prod/novatec-nt-d712-sb

 

 

Co ciekawe, znalazłem także piastę kulkową w tej samej cenie co ta tańsza piasta maszynowa, ale chyba maszynowa to jednak lepsza jest w ogólnym rozrachunku...?

Napisano

Mam taką samą jak "ta cięższa", tylko że kulkową. Tamta droższa ma nieco inny kształt osi i zaczepów do tarczy hamulca. Więc jak mniemam, warto kupić tę lżejszą dorzucając te 120zł?

 

A te skróty QR, SB, STB co oznaczają? Rodzaj haka na tyle ramy?

Napisano

A różnica mas wynika z tego, że to, co w lżejszej jest z Alu, w cieższej jest CroMo.

Napisano
Tylko wagą. 712 ma aluminiowy bebenek wiec kaseta tylko na pająku aluminiowym. Obie będą sie kręciły jednakowo.

 

 

Rozumiem, czyli waga. Ok, coś pomyślę, ale chyba w takim razie nie opłaca mi się inwestować w lżejsza, bo musiałbym dokupić kasetę na pająku aluminiowym, czyli zapewne dużo droższą niż mam zamiar kupić.

Napisano

Novatec D042SB  kupujesz raz, zakladasz i zapomniasz :P Jesli nie zalezy Ci na wadze... a na pancernosci, to kup.

Napisano

 

 

Novatec D042SB  kupujesz raz, zakladasz i zapomniasz Jesli nie zalezy Ci na wadze... a na pancernosci, to kup.
 

 

 

To w takim razie biorę :D

Napisano

Novatec D042SB  kupujesz raz, zakladasz i zapomniasz :P Jesli nie zalezy Ci na wadze... a na pancernosci, to kup.

Z tym byłbym ostrożny. Też tak myślałem kupując 771/772 SB. Okazało się ze wsadzone są w niej tanie łożyska maszynowe zamiast EZO i po dwóch latach sa do wymiany, Tragedii co prawda niema, ale już szumią i denerwuje mi to.

Napisano

Co ciekawe, znalazłem także piastę kulkową w tej samej cenie co ta tańsza piasta maszynowa, ale chyba maszynowa to jednak lepsza jest w ogólnym rozrachunku...?

 

To nie jest raczej kwestia lepsza-gorsza, tylko czy wolisz raz na jakiś czas regulować i czyścić a za to mieć coś lżejszego, łatwego w naprawie i co potencjalnie dłużej pojeździ bez większej naprawy przy regularnej konserwacji (kulki), czy coś do czego nie musisz zaglądać ("maszyny"). 

Napisano

Bierz jak koledzy piszo. 042 to klasyka gatunku, pancerna bljat. Oryginalne łożyska w korpusach prawie wszystkich N padają po 1-2 sezonach na szczęście wymiary ogólnie dostępne i można samemu wymienić na coś lepszego .

 

Nie wiem czy nie ma jeszcze różnicy w ilości zapadek wolnobiegu. 042 ma chyba trzy, a 712 cztery? 

Napisano

D042SB jeśli masz tarczę, F062SB jeśli wersja bez tarczy. Ja tarczówek zakładać nie planuję więc wziąłem tą bez - trochę głupio nieużywane mocowanie na tarczę wygląda, no i jest 30 zł tańsza i ponad 50g lżejsza :) (porównując obie bez zacisków).

 

4 zapadki wolnobiegu to też nie zawsze jest to czego potrzeba, czuć że dają większe tarcie przy jeździe bez pedałowania :) Minimalna różnica ale jednak. 4 to lepsze rozwiązanie do jazdy na niskich przełożeniach w trudnym terenie. Ale już 3 jest wyraźnie lepsze niż 2. "Obmacałem" sobie te różne piasty zanim kupiłem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...