Skocz do zawartości

[szosa] pierwsza szosa pytanie


brzozkaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego opisu wynika że widelec alu-karbon.
https://www.kross.pl/pl/road/vento-4-0

A co do Tiagry,to pewnie że wystarczy.Jak dla mnie to nawet Sora jest ok.Ale jeśli można kupić lepsze i taniej,to po co przepłacać?

A co do opon,to podejrzewam że do Athlona też wejdzie 28,chociaż pewności nie mam.Ale miejsca wydaje się dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według niektórych opisów Vento 4 faktycznie ma cały karbonowy widelec.Może to zależy od rocznika?Jeśli cenowo lepiej wypada Athlon to go bierz.Jeśli da się kupić Vento z karbonowym widelcem taniej,to można się nad nim zastanowić.Co do rozmiaru,to dopiero jak się zdecydujesz który rower chcesz kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnienie jest w filmie, który załączyłem, który nazywa się "Vento 4.0 - czy ten rower ma sens?", aczkolwiek autorzy odnoszą się do całej serii Vento także. Kross nie zajmuje się za bardzo rowerami szosowymi - przynajmniej nie na poważne - w tej cenie możesz już iść w bardziej profesjonalne marki od szos niż Kross/Athlon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej profesjonalne marki? Przecież to tylko naklejka firmy X czy Y na ramie, za którą więcej płacisz. I tak wszyscy mają osprzęt do Shimano, Campy albo Srama. A dodatki to typu sztyce, mostki, kiery etc. etc. są robione w tych samych fabrykach. Dzisiaj już nie ma czegoś takiego jak producent rowerów, to są po prostu "składacze" z części jakie zamawiają w innych firmach. W dodatku w podobnych widełkach kwotowych dają taki sam osprzęt, różnica w cenie wynika przeważnie tylko za naklejkę na ramie. Więc akurat bardziej się opłaca kupić rower z naklejką Kross niż z naklejką Specialized.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd argument, że kross rowery szosowe traktuje niepoważnie? Ja nie widzę żadnych powodów, aby rowery krossa były mniej poważne od innych.

 

Co jest nie tak z geometrią vento? Przedstawiona jest w tabeli, można porównać z innymi producentami. Uważam że, vento łapie ten fajny złoty środek, między endurance a bardziej sportowym charakterem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akurat według mnie geometria ma sporo do "profesjonalności" marki bo jest wypadkową badań i testów, które wymagają odpowiednich działów i ludzi co raczej przekłada się na samą firmę (jej wielkość, tradycję) co ogólnie tworzy daną markę. Specjalnie nie używam nazw bo ciężko rozgraniczyć która firma jest uznana a która nie, choć przy podawanych Kross i Spec dla kogoś w miarę obeznanego w świecie szosowym wniosek nasuwa się sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria to nie jest wiedza tajemna, zarezerwowana tylko dla wielkich wtajemniczonych. 

 

 

 

Na pewno to już nie dotyczy rowerów za 4000zł. Ramy klepnięte są zgodnie z katalogiem i powszechną praktyką.

W przypadku krossa vento, rama nosi cechy indywidualne producenta, można mieć nadzieje że została zaprojektowana w biurze krossa.

 

W przypadku unibike rama z duzym prawdopodobieństwem została wybrana z katalogu tajwańskiego producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na co tłumaczyć coś ludziom którzy myślą że kupując specialized za 3000 będą po prostu lepiej jeździć niemal jak Peter Sagan, Rafała Majka, a jak dokręci to coś na kierownicę co pozwoli mu się położyć to i Maćka Bodnara by pobił na czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...