andrzejken Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Deore fh-t610 czy deore fh-m590 czy deore fh-m530 czy może lx fh-t670 Te mieszczą się w mojej kwocie (trzeba jeszcze mieć na przełożenie obręczy,zaplatanie szprych-może ich wymianę itd).O trzech pierwszym w zasadzie niewiele jest opisów ,o ostatniej wspominki o polerowaniu i superpolerowaniu bieżni i misek.Co oznaczają literki (m czy t) przed numerami?Jakie będą różnice w bębenkach?Liczyć się ma łatwość obsługi-rozbieranie,wymiana kulek itd.Ja ważę 9 dych,nie skaczę,ale jak mam jadąc szybko 'zeskoczyć z krawężnika to nie zwalniam,jak mogę zjechać z w'wydłużonych' schodków gdzieś w parku to jadę,jak mogę zjechać ze ścieżki rowerowej na żwirówkę czy do lasu na ścieżkę z korzeniami to jadę i raczej nie spacerem-trzeba się czasem wyżyć.Piasta w moim giant revel3 (2011) powoli chyba dogorywa. Pomożecie?
Tatanka Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Modele z literą t to wersje trekkingowe,więc z literą m to zapewne mtb.Mam model t610 i dosyć szybko zrobiły się wżery na konusie.Inna sprawa,że chyba za bardzo była dokręcona.Obsługa ,serwis banalny.Ale uraz pozostał.I dlatego teraz wybieram piasty z łożyskami maszynowymi.
andrzejken Napisano 22 Lipca 2017 Autor Napisano 22 Lipca 2017 Ale w tej cenie nie ma piast na maszynach porównywalnej wytrzymałości ,a i żeby bez problemu same łożyska znaleźć.
Nial Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Ha! Mam tą samą rozkminę Też nie wiem czym się one wszystkie różnią od siebie. Fajnie jakby ktoś pomógł w wyborze piasty na tył do ok. 100zł. Z "maszynowych" jest jeszcze w tej cenie Novatec NT-802SB (łożyska tanie i ogólnodostępne), ale jest na 2 "maszynowych", 2 pozostałe w bębenku są kulkowe, na dodatek bębenek ma tylko 2 zapadki i podobno jest dość awaryjny - przeszukałem forum i jest naprawdę dużo, dużo informacji o jego awariach. Próbuję się dowiedzieć, czy podpasuje tam inny bębenek żeby wymienić jak padnie, ale nikt mi nie odpowiedział. Ew. można dopłacić trochę do F062SB: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/mtb-v-brake/p,piasta-tylna-f062sb-novatec,47357.html ale jest z zaciskiem prawie 100g cięższa - tyle że to środek koła więc różnica taka sama jakby te 100g dodać do ramy, w praktyce pomijalna (jak się nie ścigasz to serio nie ma znaczenia). 4 łożyska "maszynowe" i 3 zapadki. To powinno przeżyć resztę roweru... LH FH-T670 to chyba najnowszy model, czy czy poprawiony czy pogorszony? Ja się chyba na F062SB skuszę, dopłacę 40zł do wersji srebrnej i spokój. Co to jest te 40zł w perspektywie kilku lat jeżdżenia.
andrzejken Napisano 22 Lipca 2017 Autor Napisano 22 Lipca 2017 100 g. w tą czy tamtą dla mnie nie gra różnicy.Ma być w miarę prosty serwis (i niedrogi-maszynowe łożyska) i w miare bezawaryjny bębenek na 8-9 kasetę.Ten F062SB novatec całkiem,,,, a deorka lx niby nowy model ale w czym lepszy?nie wiem.
Nial Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Ano nikt nie wie, w tym problem. Znalazłem na angielskojęzycznych forach informacje o problemach z bieżniami w m590 , 610 to jego następca =- chyba - więc może coś w tym jest. Ale jestem bardzo zdziwiony że nikt nic nie wie, przecież to jedne z najpopularniejszych piast najpopularniejszej firmy.
andrzejken Napisano 22 Lipca 2017 Autor Napisano 22 Lipca 2017 A myślałeś o ewentualnym czymś na przód?
cervandes Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Zakładaj 802SB. Ja mam, ponad 10 tysia za nami. Trzy razy serwisowałem póki co. Nigdy nie było dramatu, jedynie ostatni serwis sprowadzał się do wyczyszczenia bębenka i usunięcia najcieńszej podkładki bo już bębenek miał lekki luz. Ale te 10 tysia to ciężkiego katowania miała, ja ostro jeżdżę, zdarza mi się brodzić w błocie po piasty a jak jadę na myjnię to celowo walę w piasty żeby się dowiedzieć ile taka piasta jest w stanie znieść. Raz jak napakowałem wody to koła przestały się kręcić, po dniu stania łożyska... zardzewiały! Koła się nie chciały obracać. Rozebrałem łożyska i musiałem je w imadle "przełamać" żeby się rozruszały. I okazuje się, że na takich po zardzewieniu i wyczyszczeniu zrobiłem kolejne kilka tysięcy a działają jak nowe. A w razie W: komplet łożysk tył czyli 6000 i 6200 to 18pln za FAGa albo 10pln za FŁT, albo 4pln za identyczne jak oryginalne chińczyki. Wbicie jest banalnie proste. Żadnego smarowania, kasowania luzu, uszczelek, konusów, kulek, wżerów. 18/10/4pln i 20 minut to remont całej piasty i jest jak nowa bo zmieniasz obie bieżnie i kulki za jednym zamachem. Maszynówki są genialnym rozwiązaniem i nie wyobrażam sobie używania innego systemu. Konusy to zabytek. W Ukrainie były konusy
Nial Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Ukraina kolegi przejeździła 60 lat aż rama przerdzewiała i pękła Pół Europy nią zjeździł Miałeś problemy z bębenkiem też? Wiele osób miało. Twoje posty na forum też widziałem o problemach Czym wbijasz łożyska?
cervandes Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Nie chcesz wiedzieć ile miałem problemów z bębenkami i piastami formula czy sh*tmano.... Piastę składam tak, że przykładam łożysko do gniazda, zakładam na ośkę ten dekielek fabryczny, na to zakładam klucz płaski 10 i stukam w klucz. Wchodzi jak w masło. Z tylną jest podobnie, ale tylko z 6200, bo ono siedzi ciasno w piaście. 6000 po stronie bębenka wchodzi w miskę i wystarczy wcisnąć ręką. Wybija się i przód i tył pukając w ośkę ale czymś miękkim, plastikowym młotkiem lub kawałkiem twardego drewna żeby aluośki nie uszkodzić.
Nial Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 No to czad! Zdecydowałem, będzie 802SB albo F062. Dzięki wielkie.
andrzejken Napisano 23 Lipca 2017 Autor Napisano 23 Lipca 2017 Czy Novatec F522SBT jest czymś pomiędzy w/w piastami? Na przód starczy nt751sb ?
cervandes Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Tak, mam 751 z przodu. Tego Novateca co podałeś nawet google nie zna.
Nial Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Gdzie Ty to znalazłeś? Masz jakiegoś linka? Jest coś takiego jak FS522SB: http://novatecusa.net/project/fs522sb-11s/ i to jest piasta szosowa. Na przód nie biorę na razie nic, zostaje jakaś tania Quando która była z rowerem - jak się rozleci to wymienię koło na coś lepszego.
andrzejken Napisano 23 Lipca 2017 Autor Napisano 23 Lipca 2017 https://allegro.pl/listing?string=F522SB&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-3-0511 , google..
Nial Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Dwa łożyska "maszynowe", czyli bębenek jest na kulkach - to samo co 802SB tylko że szosowe i lżejsze, za 50zł więcej. O ile opis jest właściwy.
andrzejken Napisano 23 Lipca 2017 Autor Napisano 23 Lipca 2017 Mniejsza z tym.Myślę sobię że skoro 802SB jest wystarczający,a F062 tylko droższy i cztery łożyska nie są jakieś konieczne to może zamiast oddzielnie piastę przekładać/wymieniać szprychy to może całe koło http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stozek-novatec-802sb-na-kasete-8-9-10s-i6321473476.html byłoby ok.Może dałoby się zreanimować stare i byłoby na zapas.Nie wiem tylko co o obręczy i szprychach sądzić.
Nial Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Myślałem o tym kole. Właśnie przeszedłem z etapu myślenia o takim całym kole, przez etap kupna lepszego całego koła do etapu kupna części i zaplatania w serwisie Dlaczego? Bo w tych gotowych nie wiesz jak to jest zaplecione, kupisz i się będzie krzywić pomimo super obręczy, a szprychy i nyple najtańsze chińskie. Ta obręcz jest bardzo ciężka i wcale nie super odporna - fakt że popularna, bo kosztuje jakieś 23zł. Na zasadzie: dużo (wagowo) materiału słabej jakości, to jakoś tam się nie pognie Ale to nic specjalnego. Jeśli już to spójrz na to: http://allegro.pl/kolo-tyl-26-rodi-air-kapslowane-novatec-lozyska-i6899083432.html ale uprzedzam że ta obręcz jest nawet cięższa. Plus taki, że sprzedawca ma dobre opinie - podobno koła od niego przychodzą równe i nieźle zaplecione. Chyba że chcesz oba koła, to to jest bardzo fajna opcja: http://allegro.pl/wzmocnione-kola-26-rodi-scorpion-novatec-8-9-10rz-i6687559074.html Natomiast ja się zdecydowałem że mam dość tanizny i krzywienia się koła tylnego i idę po całości - obręcz DT Swiss za 100zł, piasta za 100zł i oddaję to do serwisu + szprychy. Będę miał koło które przeżyje rower. Przednie jeszcze się trzyma kupy więc w następnym sezonie kupię na podobnych częściach na przód. Raz a dobrze i spokój, bo najgorzej to kupić coś pośredniego a nie być do końca zadowolonym po wydaniu kasy. Stare koło sobie zostawiasz, jak stwierdzisz kiedyś że już Ci nie wystarcza obecny rower, to sprzedajesz ze starym a super koło na długie lata przekładasz do nowego albo sam składasz nowy na częściach jakie chcesz Ja postanowiłem zaryzykować i wydać więcej. A właśnie. Tą obręcz Stars Circle/SwiftArriv kupiłem żonie na przód do starego "górala" Romet któremu zrobiłem gruntowną renowację. Jest ciężka ale na razie jeździ i nic się nie dzieje, ale jakość wykonania jest tragiczna. Np. otwory w środku trzeba dobrze zabezpieczyć albo zeszlifować, bo mają bardzo ostre kanty. Po prostu z bliska wygląda na tandetę. Jest tego pełno w kołach w lokalnych sklepach rowerowych, za 50-60zł całe koło i zawsze ta obręcz. A tu masz mój temat o obręczach, może coś z linków znajdziesz dla siebie: https://www.forumrowerowe.org/topic/220342-obrecz-pomozcie-w-wyborze-obreczy-do-100zl/
cervandes Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Jest kolosalna różnica w masie kół, te na Rodi Air i te stożki Arriva to ciężkie obręcze. Ja właśnie te kółka na Rodi Skorpion kupiłem i na nich kończę drugi rok właśnie. Wady: po roku podciągnąłem szprychy o pół obrotu każdą, koło absolutnie nie biło ale zaczynało być wiotkie. Druga wada to kilka nypli pokryło mi się rudą. To koniec wad. Ważę 83kg, kręcę kilka tysi rocznie a schody i małe skoki to codzienność w mojej jeździe. Po wyjęciu z pudełka miałem efekt wow, pierwsze koła na maszynówkach i zdumienie jak długo i gładko potrafią się kręcić kółka.
Nial Napisano 23 Lipca 2017 Napisano 23 Lipca 2017 Teraz to mnie kusisz, żeby zamiast biegać po sklepach i zaplatać, kupić oba te kółka. Szczególnie kusi mnie waga - jak za tą cenę rewelacja. Szukam czegoś co się nie centruje, przy czym ja bardzo się czepiam nawet jak koło bije minimalnie - 1 mm to dla mnie dużo! Myślisz że się nadadzą i przy normalnej jeździe codziennej miejskiej + wycieczki po lasach nie będą biły nawet o 1mm?
cervandes Napisano 24 Lipca 2017 Napisano 24 Lipca 2017 Moje nie biją. Ani razu nie centrowane, po prostu po roku uznałem, że trzeba podciągnąć bo zauważyłem, że koła przy ostrym sprincie pływały. Jedna mała uwaga która może mieć znaczenie, ja na dużych oponach jeżdżę, wcześniej smart samy 2.25, teraz racekingi 2.2. Duża opona to ulga dla obręczy, jeśli masz w planach zakładanie jakichś kabanosów typu detonator to może się okazać, że jest gorzej niż u mnie. Może, ale nie musi. Owszem, waga jest zaskakująca i ją potwierdziłem na wadze. Te na AIR są o 0,5kg cięższe. Aha, jeszcze jedna uwaga: u mnie opaski na obręczach były fatalne, ciężko było ułożyć aby była równo a po założeniu opony opaska ustawiała się losowo gdzie chciała. Wywaliłem w cholerę a na obręczy zawinąłem trzy warstwy taśmy izolacyjnej samowulkanizującej z meszkiem.
Track Napisano 26 Lipca 2017 Napisano 26 Lipca 2017 @cervandes Te kółka Rodi Skorpion są na szprychach STD14C czy UCP14C ?
Nial Napisano 26 Lipca 2017 Napisano 26 Lipca 2017 Zdecydowałem się na DT Dwiss 535 + Novateki na 4 "maszynowych". To na tył. Na przód się zobaczy
cervandes Napisano 27 Lipca 2017 Napisano 27 Lipca 2017 @cervandes Te kółka Rodi Skorpion są na szprychach STD14C czy UCP14C ? Panie, nie mam pojęcia. Po czym to poznam? Wydaje mi się, że są po prostu ocynkowane, pomalowane na czarno.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.