Nial Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Rozmiar: 26", śr. wewn. 19mm (węższe odpadają ze względu na opony które chcę do nich) Waga jeźdźcy - całe 62kg Zastosowanie: tylne koło. Jazda codzienna - miasto, las, czasem asfalt - bez skakania. Warunki: V-brake. Odporna na scentrowanie. Fanaberie: najlepiej "stożek" a nie "płaska" Cena: do 100zł (chyba że nie ma sensu tyle wydawać) Cel: Wkurzyłem się, mam dość dziadostwa i składam porządne koło tylne. Przód po moim centrowaniu i serwisie piasty jeszcze pojeździ więc na razie sam tył. Potrzebna mi dużo większa odporność na centrowanie niż obecne Rodi Airline One, bez zwiększania masy koła (Rodi waży katalogowo 560g). Będzie to złożone na piaście Deore/DeoreLX/Novatec 802sb (jeszcze się zobaczy). Nie musi być super lekkie, ale w miarę lekkie a za to odporne. Mam dość centrowania kół. Wiem że to też kwestia szprych i zaplatania, ale właśnie dlatego składam koło i oddaję do dobrego serwisu za zaplatanie, zamiast kupować gotowe zaplatane "maszynowo". Kandydaci: 1. DT Swiss 535: https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/obrecze-rowerowe/26-cali-559/p,obrecz-535-26-czarna-dt-swiss,644198.html Najdroższa w zestawieniu. Kusi mnie ze względu na firmę, masa jak na obręcz po V-ki też nie wysoka. Ale czy tani jak na DT Swiss nie będzie gorszy od wyższego modelu lepszego producenta? Czy rzeczywiście DT Swiss jest taki super? Mam bon na 30zł zniżki w tym sklepie więc cena spada 2. Rigida (Ryde) X-Pace. http://allegro.pl/nowa-obrecz-26-cali-marki-ryde-x-pace-v-brake-36sz-i6689881886.html Niska masa, kapslowana. Boję się o niski stożek. 3. Rigia (Ryde) Explorer https://rowerplus.pl/obrecze-26-cali-559-mm/1143-rigida-x-plorer-obrecz-rowerowa-26-cali.html?s=0 Spełnia wszystkie wymagania, oprócz masy - 26" waży aż 610g. A może się masą nie przejmować? 4. Ryde (Rigida) ZAC 2000 http://e-bmx.pl/opis/8477800/obrecz-26-ryde-zac-2000-sl-36-otw.html (wbrew zdjęciu to jest obręcz pod Vki). Chyba "klasyk" wśród obręczy... Niestety dostępna tylko w wersji podwójnie kapslowanej, to waży 590g. Jest sens? Zwiększać masę dla dwustronnego kapsla? 5. ALEXRIMS X2100: http://allegro.pl/obrecz-alexrims-x2100-559x19-26-xc-all-mountain-i6888039144.html Dobre to jest? Ale nie kapslowana. 6. Może coś z REMERX? http://allegro.pl/mocna-26-remerx-grand-hammer-czarna-oczkowana-i6202467228.html http://allegro.pl/remerx-grand-rock-26-559-x-19-36-otw-i6899657872.html Co to jest warte? Już chciałem brać Exal ZX19, niestety rant na klocek ma tylko 8,7mm szerokosci - już ten problem przerabiałem i nie chcę takiego czegoś Taki sam problem jest z ALEXRIMS EN24. Czy macie inne propozycje? Może coś z Author, Accent... Szkoda że nie mogę znaleźć nic od Mavic pod szerokość 19 i V-ki.
Tatanka Napisano 22 Lipca 2017 Napisano 22 Lipca 2017 Mam 535 28 cali w trekkingu zaplecione przez gościa który się zna na tym.Jak na razie żadnej centry (złożone w 2015),a z sakwami nieraz było 2x tyle co Twoja waga.Więc śmiało mogę polecić.Jaka szerokość opon jest przewidziana?
Nial Napisano 22 Lipca 2017 Autor Napisano 22 Lipca 2017 Dzięki za opinię. Opony będę pewnie zmieniał w zależności od zastosowania Ale powiedzmy że w granicach 1.95 do 2.1. Może 2.2. Szkoda że Alexrims EN24: http://e-bmx.pl/opis/3852508/alexrims-en24.html?from=bazarek ma taką waską płaszczyznę pod hamulec, tylko 8,4 mm :/ Mam obecnia podobny problem z innymi obręczami a one są szersze - ciężko dobrać klocki albo trzeba je skrobać... Bez sensu, nie rozumiem czemu tak jest. Nikt nic więcej nie doradzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.