Skocz do zawartości

[Widelec] Przesunięcie koła w jedną stronę - krzywy widelec?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Podczas jazdy na szosie Cube Streamer wjechałem z impetem na niski krawężnik.

Rower posiada koła Easton EA30 i widelec karbonowy.

Niestety podczas tej kolizji koło przesunęło mi się w jedną stronę o kilka mm. Myślałem, że obręcz się może scentrowała, ale jest prosta i nie ma bicia.

Czy to możliwe, że widelec, się przekrzywił? Na oko wygląda prosto. Zdjęcie koła i ponowne zamocowanie nic nie daje.

 

Można coś z tym zrobić ? Co radzicie ? Da się jakoś naprostować ten widelec? Jeśli tak to gdzie w Warszawie może mi to ktoś naprawić ?

 

gzXbHut.jpg

0csDfcS.jpg

 

Napisano

Jak masz możliwość,to podmień koło na inne,bo to raczej ono jest winne.Podejrzewam że karbonowy widelec prędzej by pękł niż się wykrzywił o kilka mm.

A przesunięcia,to ja nie widzę na tych zdjęciach.


Przełóż koło odwrotnie i sprawdź czy przesuniecie będzie w drugą stronę.Jesteś pewien że wcześniej tak nie było? Może koło było zaplecione z przesunięciem?

Napisano

Zrób taki test , zdejmij koło, ustaw rower do góry nogami na wypoziomowanej podłodze i przyłóż jakoś prosty pręt z przymocowaną poziomnicą. Bo być może po prostu jedno mocowanie koła (tam gdzie wkładasz oś) jest teraz niżej niż drugie. Czyli koło nie tyle jest przesunięte w jedną stronę tylko przekoszone (czyli np. od góry idzie lekko w prawo, a na dole lekko w lewo) - tylko na dole nie widzisz bo nie masz punktu odniesienia. Możesz spróbować unieść koło z jednej strony (tej, na którą jest przekoszone) i zobaczyć czy się nie "wyprostowało".

Napisano

Włożyłem prosty kijek, przyłożyłem poziomicę i trzyma poziom. Natomiast jak odwrócę koło to przesunięcie zmienia się o te 2 mm w drugą stronę.

Czy to możliwe, że podczas uderzenia nastąpiło przesunięcie w jedną ze stron?

Co w takim przypadku? Oddać koło do centrowania ?

Napisano

 

 

Czy to możliwe, że podczas uderzenia nastąpiło przesunięcie w jedną ze stron?

Raczej niemożliwe żeby na całej średnicy koło idealnie się przekrzywiło.Chyba że coś się stało z piastą i to na niej nastąpiło przesunięcie,ale nie bardzo wiem jak.Dla pewności sprawdź czy nie ma jakiś luzów.Jesteś pewien że tak wcześniej nie było?Jeśli tak nie było,to po uderzeniu powinny być problemy z równym braniem hamulców.Co do ewentualnej naprawy,to po prostu serwis przeciągnie obręcz o te mm szprychami.

Napisano

Nie jestem pewien, ale przesuniecie musialo nastapic gdyz szprychy zachaczaly o czujnik od licznika i go niezle pokiereszowaly. Z drugiej strony nie moge calkowicie wyklyczyc, ze tak bylo. Skoro poziomica wskazuje poziom na widlach to rozumiem, ze widelec sie nie przekrzywil? Przyczyny upatrywac w kole?

Napisano

Nie jestem pewien, ale przesuniecie musialo nastapic gdyz szprychy zachaczaly o czujnik od licznika i go niezle pokiereszowaly. Z drugiej strony nie moge calkowicie wyklyczyc, ze tak bylo. Skoro poziomica wskazuje poziom na widlach to rozumiem, ze widelec sie nie przekrzywil? Przyczyny upatrywac w kole?

--------------

 

Nie wiem czemu, ale drugi raz mi się wysłał post

Napisano

Oddałem koło do centrowania. Po wycentrowaniu niestety problem nie zniknął :/

Zostaje mi jeszcze przymierzenie koła z innego roweru. Jak będzie to samo to chyba jedyne co będę mógł zrobić to to co wspomniał bobiik tj. zeszlifowanie jakieś 2mm jednego gniazda.

Są jakieś serwisy, które się tym zajmują ?

Napisano

Ale kombinujecie.

Skoro koło założone odwrotnie jest przesuniete w drugą stronę, to ewidentnie jest krzywe.

Podkręć szprychy po jednej stronie i po problemie.

Nic nie szlifuj.

A serwis który tak centruje koła omijaj z daleka.

 

Napisano

Skoro koło założone odwrotnie jest przesuniete w drugą stronę, to ewidentnie jest krzywe

Święta prawda!

Podkręć szprychy po jednej stronie i po problemie

Jeśli problem pojawił się po uderzeniu w krawężnik, to ja bym tak szybko za kręcenie nyplami się nie brał. Niemożliwe jest, żeby nagle wszystkie szprychy się przekręciły. Prędzej coś w piaście się stało.

Rozkręcić piastę, dokładnie sprawdzić, wyregulować. Potem sprawdzić koło przymiarem (można zrobić z 3 kawałków drewna + suwmiarka).

http://peter.windridge.org.uk/_/rsrc/1454875374568/home/building-bike-wheels-with-diy-tools/IMG_20151227_154110652-0.jpg

I wtedy przeciągać obręcz.

Chyba, ze kolo było krzywe od nowości, ale dopiero po "krawęźnikowaniu" właściciel dokładnie je obejrzał i znalazł problem. Najbezpieczniej by było sprawdzić innym kołem Może w serwisie/sklepie zgodzą się na chwile wyjąć przednie koło z innego roweru?)

A serwis który tak centruje koła omijaj z daleka

Jeszce raz święta prawda.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...