jaruone Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Witam, Wiem, że łańcuch mam do wymiany, pytanie czy kaseta też się kwalifikuje ? Jest "trochę" upierdzielona, bo nie zdążyłem jej wyczyścić po weekendzie (uroki mieszkania w centrum miasta w bloku, bez kawałka trawnika pod oknem), ale mam nadzieję, że coś widać na zdjęciach. https://zapodaj.net/fa538cd25bb13.jpg.html https://zapodaj.net/0283bdf996be3.jpg.html Jeśli jej żywot się skończył, to na co najlepiej ją wymienić - coś o podobnym układzie zębów (np. Alivio CS-HG51 8 rz.) ? Mój rower to: http://www.unibike.pl/unibike2015/voyagergts.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Kaseta powinna przyjąć nowy łańcuch.Ale kup łańcuch,a nie gumę jak masz obecnie.KMC dla 8rz będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaruone Napisano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Planuję zakup X8.93, nie wiem tylko czy w lokalnym sklepie / serwisie będą go mieli - każdy KMC 8 rzędowy będzie ok (np.Z8S KMC), czy są jakieś modele na które trzeba uważać ? Pytam bo w tymże sklepie rok temu podczas przeglądu (płatnego OFKZ) wymienili mi CN-HG40 na CN-HG40 .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 wymienili mi CN-HG40 na CN-HG40 .... Guma każdy KMC 8 rzędowy będzie ok (np.Z8S KMC), czy są jakieś modele na które trzeba uważać ? Ja bym nie brał żadnych Z bo to budżetówki. Jedynie X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaruone Napisano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 A mam do kolegów jeszcze pytanie (właśnie zakupiłem X8.93) - jak w tym nieszczęsnym CN-HG40 mam 114 ogniw (przy zmianie jeszcze przeliczę), a w X8.93 jest ich 116 to od ręki skrócić o 2 (bądź 3 - nie wiem czy dołączana spinka jest liczona jako 116 ogniwo) i powinno pasować, czy bawić jeszcze w jakieś wyliczenia z wzorów lub metody -pisze teraz z pamięci, ale kolega Łukasz z "Porad Rowerowych" coś takiego dawał - duży blat na kasecie (puszczone z ominięciem wózka) duży blat na korbie i jak końce się "stykną" to długość ok ? Podejrzewam, że te 2 ogniwa w KMC to naddatek pod większe blaty (więcej zębów) ? Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik ( nabyłem ostatnio dobry smar Fenwicks) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 https://www.forumrowerowe.org/topic/218358-naped-wymiana-lancucha-na-nowy-i-strzaly-przy-pedalowaniu/?p=1997193 W pdf masz opis. Odtłuść benzyną lub detergentem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 duży blat na kasecie (puszczone z ominięciem wózka) duży blat na korbie i jak końce się "stykną" to długość ok ? Nie mają się styknąć , bierzesz na ciasno i dodajesz jedno ogniwo , ewentualnie dwa jeśli potem nie zepniesz łańcucha. Nowe łańcuchy na ogół i tak skracasz , więc możesz policzyć ogniwa w starym i skrócić nowy do potrzebnej długości. Łańcuch ma liczone 116 ogniw i na początku i na końcu masz ogniwo wewnętrzne , aby móc go spiąć spinką. Tak mi wygląda patrząc po kawałku , który u siebie odkułem i zawiesiłem przy kluczach Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik ( nabyłem ostatnio dobry smar Fenwicks) ? KMC chyba w ogóle nie zaleca jeździć na tym , którym jest posmarowany łańcuch od momentu rozpakowania. Jest masakrycznie lepki i klei się do niego syf. No i to ma zabezpieczyć go przed korozją gdy leży na pólkach i tak dalej , bo nie może zajść rudą w sklepie bo już by go nie sprzedali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 KMC chyba w ogóle nie zaleca jeździć na tym , którym jest posmarowany łańcuch od momentu rozpakowania. Przejechałem na oryginalnym, super smarze KMC 500 km. Łańcuch cichutki, świetnie chodzi, no po prostu poezja !!! Jest masakrycznie lepki i klei się do niego syf. Tak, lepi się. Oczywiście w niczym to nie przeszkadza z wyjątkiem estetyki. Ten brud jest na zewnatrz. Potem wyszejkowałem bardzo dokładnie, łańcuch muszę smarować co 80-120 km zależnie od tego jak i w jakich warunkach jeżdzę, różnymi olejami - raczej gęstymi. Żaden z nich nie śmie się nawet zbliżyć do oryginalnego smaru. Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik Także w żadnym wypadku nie niszcz łąńcucha "odtłuszczaniem". Bajki sprzedawców wsadź tam gdzie ich miejsce - między bajki. Jak wyczyści na zewnątrz to i w środku. Potem zastąpisz świetny smar fabryczny zwykłym olejem z nalepką "bike". czy bawić jeszcze w jakieś wyliczenia z wzorów lub metody Po co ? Daj tyle ile było ; )))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Przejechałem na oryginalnym, super smarze KMC 500 km. Łańcuch cichutki, świetnie chodzi, no po prostu poezja !!! Też przejechałem , ale może z 50 Cichy może i był , ale obklejony cały i nie chodził przez to zbyt precyzyjnie. Potem wyszejkowałem bardzo dokładnie, łańcuch muszę smarować co 80-120 km zależnie od tego jak i w jakich warunkach jeżdzę, różnymi olejami - raczej gęstymi. Żaden z nich nie śmie się nawet zbliżyć do oryginalnego smaru. Ja smaruje zależnie ile przejadę. Jak w ciągu dwóch dni pyknie 100 km to nie muszę smarować w przerwach między dniami , ale jak wyjdzie 100 w ciągu tygodnia to ze 2 razy smaruje Zefal dry. Rzadki jak woda , zasycha i nakładać trzeba strzykawką. Miałem FL dry i 60 ml wystarczyło na 5 smarowań , bo większość się rozlewała taki był rzadki Posmaruj sobie rohloff-em , zostaw na noc i rano przetrzyj to trochę wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Posmaruj sobie rohloff-em , zostaw na noc i rano przetrzyj to trochę wytrzyma. Używam teraz bloody oil. Co 100 km moge smarować, Zaraz będzie nowy KMC - 11 rzędowy do 10 rzędowego napędu. Znów ze dwa tygodnie spokoju : )) Nie wyobrażam sobie przecierania szmatką łańcucha inaczej niż po szejku, szkoda mi rąk. Szmatkalepi się do łańcucha. Wyznaję zasadę, ze jedno tylko pomaga łańcuchowi: ''overlubrication" Mam ochotę też spróbować olejów samochodowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Track Napisano 22 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 Drugiego nowego klejącego się od smaru fabrycznego KMC X8.93 po wyciągnięciu z pudełka potraktowałem szmatką spryskaną jakimś odpowiednikiem WD-40, nie pamiętam nazwy coś na S, mniejsza z tym. Po odparowaniu specyfika z łańcucha nasmarowałem go Brunoxem Top Kett zostawiłem na noc, przetarłem rano parę razy czystą szmatką. Przy pierwszym KMC jeździłem na fabrycznym smarze, bez żadnego czyszczenia i smarowania, masakra - syf brud i gruby kożuch na zewnętrznych i wewnętrznych stronach ogniwa. Szejk łańcucha jest u mnie tylko przy rotacji, jeżdżę na dwa w/w KMC ( w tym okresowe czyszczenie i dosmarowywanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaruone Napisano 22 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 KMC który kupiłem (wersja OEM, ciekawe czy miało to znaczenie) miał tak klejące smarowidło , że aż dziwiłem się, że ktoś na tym chce jeździć bez wyczyszczenia - toż to lep na muchy , piach i runo leśne ... Chyba, że zmienili smarowidło - ale z tego co piszecie wiele osób zauważa , ze fabrycznie nowy KMC klei się do łapek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Dwa X8.93 w tym roku miałem i nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby jeździć od razu po odpakowaniu. Ale nie szejkowałem tylko szmatką z benzyną przetarłem z zewnątrz żeby nie łapał tam brudu. Niewiele to dało, bo do środka między płytki brud się lepił jak cholera i i tak się skończyło szejkiem po 500km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Dwa X8.93 w tym roku miałem i nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby jeździć od razu po odpakowaniu. Ale nie szejkowałem tylko szmatką z benzyną przetarłem z zewnątrz żeby nie łapał tam brudu. Niewiele to dało, bo do środka między płytki brud się lepił jak cholera i i tak się skończyło szejkiem po 500km. No widzisz ; ) A ja kombinuje jakby tu po szejku lańcuch wykąpać w jakimś rozgrzanym smarze żeby była cisza. Trawestując klasyka: Od brudu jeszcze żaden rower nie umarł a od tarcia całą armie łańcuchów szlag trafił Ostatnio do napędu 10x założyłem łańcuch 11X.93 ale to nic nie daje : ( Przy starym, dobrym napędzie 8x masz inaczej z przekosami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.