Skocz do zawartości

[NAPĘD] Ocena zużycia - ALTUS HG31-8 /11-32T + CN-HG40


jaruone

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam,

Wiem, że łańcuch mam do wymiany, pytanie czy kaseta też się kwalifikuje ?  Jest "trochę" upierdzielona, bo nie zdążyłem jej wyczyścić po weekendzie (uroki mieszkania w centrum miasta w bloku, bez kawałka trawnika pod oknem), ale mam nadzieję, że coś widać na zdjęciach.

 

https://zapodaj.net/fa538cd25bb13.jpg.html

https://zapodaj.net/0283bdf996be3.jpg.html

 

Jeśli jej żywot się skończył, to na co najlepiej ją wymienić - coś o podobnym układzie zębów (np. Alivio CS-HG51 8 rz.) ?

 

Mój rower to: http://www.unibike.pl/unibike2015/voyagergts.php

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup X8.93, nie wiem tylko czy w lokalnym sklepie / serwisie będą go mieli - każdy KMC 8 rzędowy będzie ok (np.Z8S KMC), czy są jakieś modele na które trzeba uważać ?

 

Pytam bo w tymże sklepie rok temu podczas przeglądu (płatnego OFKZ)  wymienili mi CN-HG40 na CN-HG40 .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 wymienili mi CN-HG40 na CN-HG40 .... 

Guma

 

 

 

każdy KMC 8 rzędowy będzie ok (np.Z8S KMC), czy są jakieś modele na które trzeba uważać ?

Ja bym nie brał żadnych Z bo to budżetówki. Jedynie X :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam do kolegów jeszcze pytanie (właśnie zakupiłem X8.93) - jak w tym nieszczęsnym CN-HG40 mam 114 ogniw (przy zmianie jeszcze przeliczę), a w X8.93 jest ich 116 to od ręki skrócić o 2 (bądź 3 - nie wiem czy dołączana spinka jest liczona jako 116 ogniwo) i powinno  pasować, czy bawić jeszcze w jakieś wyliczenia z wzorów  lub metody -pisze teraz z pamięci, ale kolega Łukasz z "Porad Rowerowych" coś takiego dawał -  duży blat na kasecie (puszczone z ominięciem wózka) duży blat na korbie i jak końce się "stykną" to długość ok ? Podejrzewam, że te 2 ogniwa w KMC to naddatek pod większe blaty (więcej zębów) ?

 

Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik ( nabyłem ostatnio dobry smar Fenwicks) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 duży blat na kasecie (puszczone z ominięciem wózka) duży blat na korbie i jak końce się "stykną" to długość ok ?

Nie mają się styknąć , bierzesz na ciasno i dodajesz jedno ogniwo , ewentualnie dwa jeśli potem nie zepniesz łańcucha.

 

Nowe łańcuchy na ogół i tak skracasz , więc możesz policzyć ogniwa w starym i skrócić nowy do potrzebnej długości.

 

Łańcuch ma liczone 116 ogniw i na początku i na końcu masz ogniwo wewnętrzne , aby móc go spiąć spinką. Tak mi wygląda patrząc po kawałku , który u siebie odkułem i zawiesiłem przy kluczach :P

 

 

 

Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik ( nabyłem ostatnio dobry smar Fenwicks) ?

KMC chyba w ogóle nie zaleca jeździć na tym , którym jest posmarowany łańcuch od momentu rozpakowania. Jest masakrycznie lepki i klei się do niego syf. No i to ma zabezpieczyć go przed korozją gdy leży na pólkach i tak dalej , bo nie może zajść rudą w sklepie bo już by go nie sprzedali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

KMC chyba w ogóle nie zaleca jeździć na tym , którym jest posmarowany łańcuch od momentu rozpakowania.

Przejechałem na oryginalnym, super smarze KMC 500 km. Łańcuch cichutki, świetnie chodzi, no po prostu poezja !!! 

 

 

 

Jest masakrycznie lepki i klei się do niego syf.

Tak, lepi się. Oczywiście w niczym to nie przeszkadza z wyjątkiem estetyki. Ten brud jest na zewnatrz.

 

Potem wyszejkowałem bardzo dokładnie, łańcuch muszę smarować co 80-120 km zależnie od tego jak i w jakich warunkach jeżdzę, różnymi olejami - raczej gęstymi.

Żaden z nich nie śmie się nawet zbliżyć do oryginalnego smaru.

 

 

 

Przy zmianie łańcucha nowy warto odtłuścić benzyną i nałożyć jakiś swój specyfik

Także w żadnym wypadku nie niszcz łąńcucha "odtłuszczaniem". Bajki sprzedawców wsadź tam gdzie ich miejsce - między bajki. Jak wyczyści na zewnątrz to i w środku. Potem zastąpisz świetny smar fabryczny zwykłym olejem z nalepką "bike".

 

 

 

czy bawić jeszcze w jakieś wyliczenia z wzorów  lub metody

Po co ? Daj tyle ile było ; )))) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przejechałem na oryginalnym, super smarze KMC 500 km. Łańcuch cichutki, świetnie chodzi, no po prostu poezja !!! 

Też przejechałem , ale może z 50 :P

 

Cichy może i był , ale obklejony cały i nie chodził przez to zbyt precyzyjnie.

 

 

 

Potem wyszejkowałem bardzo dokładnie, łańcuch muszę smarować co 80-120 km zależnie od tego jak i w jakich warunkach jeżdzę, różnymi olejami - raczej gęstymi. Żaden z nich nie śmie się nawet zbliżyć do oryginalnego smaru.

Ja smaruje zależnie ile przejadę. Jak w ciągu dwóch dni pyknie 100 km to nie muszę smarować w przerwach między dniami , ale jak wyjdzie 100 w ciągu tygodnia to ze 2 razy smaruje :P Zefal dry. Rzadki jak woda , zasycha i nakładać trzeba strzykawką. Miałem FL dry i 60 ml wystarczyło na 5 smarowań , bo większość się rozlewała taki był rzadki :P

 

Posmaruj sobie rohloff-em , zostaw na noc i rano przetrzyj to trochę wytrzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Posmaruj sobie rohloff-em , zostaw na noc i rano przetrzyj to trochę wytrzyma. 

 

Używam teraz bloody oil. Co 100 km moge smarować, Zaraz będzie nowy KMC -  11 rzędowy do 10 rzędowego napędu. Znów ze dwa tygodnie spokoju : ))

Nie wyobrażam sobie przecierania szmatką łańcucha inaczej niż po szejku, szkoda mi rąk. Szmatkalepi się do łańcucha.

Wyznaję zasadę, ze jedno tylko pomaga łańcuchowi: ''overlubrication"

Mam ochotę też spróbować olejów samochodowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugiego nowego klejącego się od smaru fabrycznego  KMC X8.93 po wyciągnięciu z pudełka potraktowałem szmatką spryskaną jakimś odpowiednikiem WD-40, nie pamiętam nazwy coś na S, mniejsza z tym.

Po odparowaniu specyfika z łańcucha nasmarowałem go Brunoxem Top Kett zostawiłem na noc, przetarłem rano parę razy  czystą szmatką. 

Przy pierwszym KMC jeździłem na fabrycznym smarze, bez żadnego czyszczenia i  smarowania, masakra - syf brud i gruby kożuch na zewnętrznych i wewnętrznych stronach ogniwa.

Szejk łańcucha jest u mnie tylko przy rotacji, jeżdżę na dwa w/w KMC ( w tym okresowe czyszczenie i dosmarowywanie).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KMC który kupiłem (wersja OEM, ciekawe czy miało to znaczenie) miał tak klejące smarowidło , że aż dziwiłem się, że ktoś na tym chce jeździć bez wyczyszczenia - toż to lep na muchy , piach i runo leśne ...

Chyba, że zmienili smarowidło - ale z tego co piszecie wiele osób zauważa , ze fabrycznie nowy KMC klei się do łapek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa X8.93 w tym roku miałem i nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby jeździć od razu po odpakowaniu. Ale nie szejkowałem tylko szmatką z benzyną przetarłem z zewnątrz żeby nie łapał tam brudu. Niewiele to dało, bo do środka między płytki brud się lepił jak cholera i i tak się skończyło szejkiem po 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa X8.93 w tym roku miałem i nawet by mi do głowy nie przyszło, żeby jeździć od razu po odpakowaniu. Ale nie szejkowałem tylko szmatką z benzyną przetarłem z zewnątrz żeby nie łapał tam brudu. Niewiele to dało, bo do środka między płytki brud się lepił jak cholera i i tak się skończyło szejkiem po 500km.

 

No widzisz ; )

A ja kombinuje  jakby tu po szejku lańcuch wykąpać w jakimś rozgrzanym smarze żeby była cisza.

Trawestując klasyka: Od brudu jeszcze żaden rower nie umarł a od tarcia całą armie łańcuchów szlag trafił   :)

 

Ostatnio do napędu 10x założyłem łańcuch 11X.93 ale to nic nie daje : ( 

Przy starym, dobrym napędzie 8x masz inaczej z przekosami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...