Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ja właśnie sprawdziłem. NIe mogę przypiłować adaptera bo krawędź tarczy na obwodzie nie zmieści się w wycięciu w zacisku. - jest tylko max 1,5 mm zapasu pomiędzy obrysem tarczy a krawędzią szczeliny.

Zresztą na tyle jest identycznej szerokości pasek nie obtarty przez klocki.

 

Wpisałem w googla: "XT rt54 vibration" i wygląda na to, że te ta tarcza po prostu ze swoimi wycięciami powoduje problemy z zaciskiem XT.

Znalazłem opisy problemu zarówno dla Reby jak i dla Foxa z kompletem XT + RT54 - co ciekawe często są opisy dla rowerów Cube LTD

 

Anglojęzyczny:

http://forums.mtbr.com/brake-time/shimano-xt-brake-vibration-1018184.html

 

Oraz na włoskim:

https://www.mtb-mag.com/forum/threads/consiglio-sostituzione-freno-anteriore.352593/

 

I tutaj piszą, że są 2 rodziny hamulców i tarcz . Wąskie i szerokie. Hamulce XT są wąskie a tarcze RT54 są szerokie. I są niekompatybilne.

Rzeczywiście tarcze od najtańszych do RT54 mają szerokie "taśmy" a od RT64 wzywż mają wąskie.

 

Idąc tym tropem ściągnąłem Shimano 2015 product compatibility table. Hamulce BR-M785 są opisane jako narrow i nie są kompatibilne z tarczami RT54

Muszę wymienić. Cube źle skompletował rower (aczkolwiek inni w tej cenie dawali dużo gorsze hamulce niż XT więc nie mogę narzekać).

Dla mnie sprawa wyjaśniona.

 

Tabelka w załączniku

post-178504-0-79248800-1500757786_thumb.jpg

Edytowane przez jackon15
Napisano

Ja osobiście napisałbym pismo do Cube w sprawie błędu w składaniu poszczególnych podzespołów - w tej sytuacji tarczy i zacisku. Sory, ale taki bubel nie powinien się zdarzyć, że producent montuje niekompatybilne części.

Napisano

Dobra rada, dzięki.

Miałem już wprawdzie zamówienie przygotowane w jednym sklepie internetowym na wersję RT64 ale jeszcze nie złożyłem zamówienia.

Napisałem na stronie Cube.eu - zobaczymy czy ktoś się odezwie.

 

W sumie niewiele firm w rowerze za 5000 zł wstawia hamulce XT.... chcieli dobrze... :)

Będę informował.

Napisano

Chcieli dobrze, wyszło jak zwykle. Mogli mieć promocję jakąś i wrzucali ten komplet właśnie dlatego. Moim zdaniem taka firma znana nie powinna robić takich wpadek, bez przesady już. Choć i tak najbardziej zaskakuje mnie dobieranie komponentów u TREK, np w superfly 7 lub pro caliber 9.6. Hamulce jakieś z dupy, klamki od deore, a zaciski z jakiejś grupy budżetowej. A rowery po 7-8 tys.

Napisano

Witam wszystkich,

Ja u siebie zauważyłem podobne zjawisko, ale tylko przy zablokowanym widelcu. Szarpanie i widoczne wibracje lewej goleni przód-tył. Przy wyłączonej blokadzie widelec się ugina i hamowanie jest gładkie. U mnie: sid2007, xtr m-9000 i tarcza ashima aro-9. Po tym co zaobserwowałem blokada tylko na podjazdy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

Do autora tematu. Wymień tarczę.

W trakcie. Zmieniam na RT64. Zamowione. Czekam tez na odpowiedz z Cuba. Sprzedawca dal mi maila do osoby z centrali w Niemczech.

Sprawa sie rozciaga przez urlop oraz wyjazdy z rodziną na drugim rowerze. Pochwale sie czy dziala na 100%.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Ja u siebie zauważyłem podobne zjawisko, ale tylko przy zablokowanym widelcu. Szarpanie i widoczne wibracje lewej goleni przód-tył. Przy wyłączonej blokadzie widelec się ugina i hamowanie jest gładkie. U mnie: sid2007, xtr m-9000 i tarcza ashima aro-9.

Czy ja dobrze pamietam,że sid z 2007 roku miał golenie o średnicy ołówka?  28 mm....łącząc zablokowany, wiotki jak trzcina amorek z mocnymi hamulcami na nieoryginalnej, mocno wyciętej tarczy są wibracje... faktycznie dziwne.

Napisano

To chyba tak nie działa.

Mam ażurowe tarcze Dartmoor Nano (wersja "podwójnie łamana") i miałem różne amortyzatory: 28, 30 i 32mm.

Nigdy nie było problemu.

Cieńsze golenie będą się mocniej wyginać, ale nie powinny wpadać w wibracje.

Tak się dzieje jesli gdzieś jest minimalny luz, normalnie nawet nie wyczuwalny.

Albo wadliwe klocki lub tarcza.

 

Napisano

durnykocie. Dobrze pamiętasz - golenie 28. I wcale nie jestem zdziwiony. Wcześniej miałem vki i jeżeli coś mnie zaskoczyło to tylko mała różnica siły. A dobór sprzętu można krytykować, ale miało być lekko (rower 9kg z napędem 2x10).

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

 

 

Sprzedawca dal mi maila do osoby z centrali w Niemczech.
 

Tak najlepiej. Ale jak brał od Ciebie kasę za rower to nie przekazał jej do centrali, co ?

Sorry za OT ale mam uczulenie na takie podejście sprzedawcy do klienta.

Napisano

@durnykot

A tak swoją drogą. Jesteś w stanie polecić jakieś "oryginalne" tarcze w rozmiarze 140 na 6 śrub? Z tego co wiem shimano robi tylko cl ( interesuje mnie od xt w górę )

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Mod Team
Napisano

Mosoj, z hamulców Shimano użytkowałem XT785 z tarczami Magura Storm SL

https://rower.com.pl/magura-storm-sl-tarcza-hamulcowa-140-mm-na-6-srub-550690

które w połączeniu z klockami EBC Gold dawały niezłą ,ale dosyć zerojedynkową pracę o dużej sile. 

Bardzo dobre ,trwałe, lekkie tarcze. Porównując z fabryczną tarczą RT76 Magury lepiej odprowadzają ciepło i są znacznie lżejsze.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

No i wstawiłem RT64.

Problem prawie zniknał. Nie ma już tych dużych drgawek przy V rzędu 20/30km/h, więc da się jeździć. Przedtem po prostu szarpało. Teraz wydaje się bardzo gładko i jedynie przy hamowaniu samym przodem jest moment ok 10-12km/h kiedy pojawiają się znacznie mniejsze drgawki. Mam wrażenie, że świeża Rocket Ron na przedzie, która jestdosyć elastyczna na tych wysokich i pustych w środku bloczkach mogą mieć tutaj wpływ na "rozmiękczenie" układu.

Niedługo będę wymieniał na Nobby NIc więc się dowiem.

Napisano (edytowane)

To jest wina tarczy/klocków, przełóż klocki odwrotnie(prawo - lewo) lub przód z tyłem zamień.

 

Albo od biedy, masz w hamulcu 1 tłok tylko ruchomy i przy hamowaniu tarczę na bok wygina, nie powinno to i tak drgań powodować, ale kto wie.

Edytowane przez phoe
Napisano

Oba tloczki ruszaja sie perfekcyjnie, precyzyjnie wysrodkowane, oba wyjezdzaja o taki sam dystans, tarcza jest dokladnie na srodku wyciecia w obudowie hamulca.

Napisano

Najważniejsze, że problem w większości wyeliminowałeś. Ja bym oznaczył jeszcze na zakończenie w poście "najlepszą odpowiedź" coby inne osoby od razu znalazły odpowiedź bez przeszukiwania całego tematu ;)

  • +1 pomógł 1
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Mogę dodać, że wymieniłem oponę na Nobby Nica i nic się zmieniło. Delikatne wibracje na sam koniec hamowania tylko przednim kołem pozostały. Przy normalniej jeździe tak się nie robi, więc od wymiany tarczy problem jest niewyczuwalny.

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cube sie nie odezwal.

Ja mam 2 nowe tarcze rt-56

Majac z przodu Nobby Nica zupelnie zapomnialem o temacie. Z Rocket Ron mial wieksze tendencje do wpadania w wibracje. Delikatniejsza jest.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...