bommmbel Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Hej Po dłuższej absencji wróciłem do rodzinnego domu i jak na załączonych obrazkach ukazały mi się zakupione przez rodziców dwie używane holenderki (Koga Miyata). Sam jakiś czas temu uprościłem swojego crossa do napędu 1x10, a rodziców chciałbym przerobić na single speed, ponieważ nie korzystają z biegów (3x8), a i w serwisie/konserwacji będzie znacznie prościej. Pytanie czy da się te rowerki przerobić na single i jakie byłyby przypuszczalne koszta. Jeśli będzie trzeba więcej fotek – jakie W wolnej chwili przyjrzę się też bliżej tym dziwadłom – hamulcom rolkowym – bo nigdy z takowymi nie miałem do czynienia. Gdyby w ramie były piwoty.. Nie wiem też, czy tematu nie powinienem założyć w druciarstwie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 (edytowane) to są zacne rowerki, koga to jednak spec od turystycznych i miejskich pomykaczy. najprościej: - odpinasz linki przerzutek, odkręcasz przerzutki, zakładasz łancuch na środkowe tryby w korbie i kasecie, skracasz i lecimy, opcja bardziej zaawansowana, : - ściągasz kasetę, i kupujesz i zakładasz adapter z jednym trybem, oraz wymieniasz korby na jeden rząd - 38-44 z. oraz wymieniasz klamkomanetki na klamki (np. tectro do canti) ps. męski ma źle założone siodło, odwrotnie sztyca. Edytowane 19 Lipca 2017 przez dovectra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Dzięki za szybką odpowiedź Mam jeszcze kilka pytanek - te klakomanetki co są można od siebie rozdzielić? Mógłbyś też podać konkretny model tych klamek tektro, gdybym się zdecydował jednak na nowe ? No i jeszcze kwestia samego napędu single speed.. czy na przód daje się specjalne blaty narrow wide, żeby łańcuch nie spadał? W sensie jak jest w singlach 'załatwiona' kwestia (nie)spadania łańcucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 narrow wide jest do napędów 1x9-10-11, Tutaj nic nie trzeba kombinować , patrz - wigry 3. Jedyne na co zwracasz uwagę to , szeroki lub wąski łańcuch. Klamko-manetki - są zintegrowane, tu np shimano pasujące (to od szosy) https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/dzwignie-hamulcowe/p,dzwignia-hamulca-claris-bl-2400-na-kierownice-prosta-shimano,560514.html http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-tektro-ostre-kolo-bmx-sr-i6726885584.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Nie chciałbym na tym zabiegu znowu inwestować dużo kasy, którą władowałem w crossa, ale decyzja zapadła, że części będą nowe, niekoniecznie najwyższa półka. Wpierw wezmę się za matuli bzyka, potem ojca. Klamki tektro wydają się ok, no i cena za komplet ujdzie. Teraz Wybór odpowiedniego blatu na przód i zębatka na tył (+ pewnie jakieś adaptery?)no i łańcuch. Mówimy o kobiecie 63 lata, dla której rower służy głównie na dojazdy (2km) na działkę i sporadycznie jakieś dłuższe przejażdżki (max 20km), 95% na płasko. Są lekkie problemy z kolanami (np. jak w ciągu dnia jest kilka rundek do mieszkania na 4 piętro w bloku bez windy). O istnieniu przerzutek nie ma zielonego pojęcia, więc przełożenie które jest obecnie ustawione pewnie było takie od początku. Jaką konfigurację w tym przypadku byście polecili? Zamykając ten topik chciałbym mieć konkretną listę jakie części kupić i tu przykładem wielkie dzięki dla kolegi dovectra za podanie konkretnego przykładu jakie klamki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 http://allegro.pl/adapter-reduktor-na-single-speed-a2z-goodbike-i6888225509.html tryb 16-18, z i zostaw środkową tarczę, 38z? przelożenie dobre emeryckie to 2-2,5 resztę sprzedaj na allegro to zwróci ci się częśc wydatków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 20 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 Fajnie że w zestawie są dwie zębatki. Obecnie środkowy blat to najprawdopodobniej 38t, wybyłem na kilka dni i jak wrócę to sprawdzę. Zapytam jeszcze o rowery, które są fabrycznie sprzedawane jako single speed - czy blaty na korbie są stalowe czy amelinowe? Jeśli po bliższych oględzinach obecnej zębatki zalecana będzie wymiana, to właśnie celować w stal czy amelinum? Czy bez znaczenia? No i jaki łańcuch byś polecił I będzie finito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.