Arkowal Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Temat pisze po raz drugi ponieważ admin Mieciu usunął post do śmietnika ze względu na punkt 2b ale do tematu. Na mleczku jeżdżę ponad rok, nigdy nie dolewałem jednak powietrze po ostatnim wyskoku zaczęło szybciej schodzić. Po dwu dniowym postoju robi się już prawie kapieć. Możecie koledzy doradzić jakie mleczko do uszczelnienia zakupić. Potrzebuje też jakiś zestaw do wykręcania wentyli, jakiś zestaw strzykawka z wężykiem itp. Znalazłem zestaw strzykawka z wężykiem na e bay uk ale cena Ł13 Maszynaka do wykręcania wentyli stans Ł10.Trochę przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Stare mleczko wyschło i nie trzyma szczelności, może nakłułeś opony kolcami malin albo czymś podobnym i powietrze schodzi. Masz dwa rozwiązania. Nie zdejmujesz opon i wlewasz do nich takie samo mleczko jakie było poprzednio, co prawda stare już zaschło, ale jest ryzyko że jeżeli wlejesz mleczko innego producenta to się zwarzy. Drugie rozwiązanie, zdejmujesz opony i starannie usuwasz resztki zaschniętego lateksu z opony i obręczy, a następnie zakładasz opony i zalewasz dowolnym mleczkiem. Ja polecam Continental ReoSealant, opony Conti zwłaszcza Race Sport słabo się uszczelniają, ale mleczko mają znakomite i bez amoniaku, który nie służy aluminiowym i karbonowym obręczom. Strzykawka: https://www.doz.pl/apteka/p14025-Strzykawka_100_ml_z_koncowka_do_cewnika_z_lacznikiem_3_czesci w środku strzykawki jest reduktor zmniejszający wylot, odpowiedni do zaworków SV. Sklep medyczny, jakikolwiek. Klucz do zaworków SV: https://www.sbike.pl/narzedzie-konserwacja-narzedzia-serwisowe-kluczyk-do-zaworow-schwalbe-avsv-o_217_7632.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkowal Napisano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Waza dzięki za linki.Zawór zaraz zamówię bo pewnie nic nie znajdę lepszego. Czy tą strzykawką da sie wcisnąć mleko czy musze założyc jeszcze wężyk z jakąś końcówką? Pierwszy raz uszczelniałem w service więc nie wiem jakiego mleczka tam użyli,nie pytałem. Myślałem nad pierwszą opcją nie zdejmowania opony.Nie brałem jednak pod uwagę,że mleczko musi być tego samego producenta :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Strzykawką kupioną w aptece, albo sklepie medycznym za parę zł, bez problemu wstrzykniesz mleczko bezpośrednio do zaworka dzięki dołączonemu do strzykawki reduktorowi. Odnośnie mleczka, lepiej będzie zdjąć oponę i wszystko oczyścić, jest to bezpieczniejsze chociaż upierdliwe. Często się zdarza że mleczka różnych producentów warzą się po zmieszaniu. U Ciebie stare mleczko jest zaschnięte, ale nie wiadomo jaka będzie reakcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkowal Napisano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Dzięki Waza.Spróbuję najpierw dolać mleczka,zobaczę reakcje.W razie gdy się okaże,że jednak muszę zdjąć oponę i zabieg wykonać od początku jakieś sposoby na oczyszczenie opony?Czy taśmę też będę musiał zdjąć i nowa nałożyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Ale jak zalejesz bez czyszczenia, to nie będziesz wiedział czy mleczka się nie pogryzły. Prawdopodobnie nic się nie stanie, ale jeżeli się zwarzą to będziesz miał w oponie chlupocącą wodę a nie mleczko uszczelniające i jak mówi prawo Murphiego dowiesz się o tym w najmniej sprzyjającym momencie, 30 km od domu. Odnośnie taśmy, jeżeli jest dobrze przyklejona i jej brzegi nigdzie nie odstają od obręczy to nie trzeba zmieniać. Przed zalaniem opon nowym mleczkiem, sprawdź czy zaworek jest dobrze, stabilnie przykręcony do obręczy nakrętką. Luźny, niedokręcony zaworek jest potencjalnie źródłem problemów z nieszczelnością opon tubeless. Edit. a'propos strzykawki, pytaj o taką 100ml trzyczęściową, jedna część to korpus, druga tłok a trzecia to ten reduktor (chyba łącznik Luer, czy jak to tam się zwie w medycynie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkowal Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 Jakieś podpowiedzi jak wyczyścić zaschnięte mleczko z opony,obręczy?Nie zaglądałem jeszcze,ale domyślam się jak to będzie wyglądać.Dodam,że jest tylko jedna warstwa. Nie chciałbym uszkodzić taśmy. Póki co zakupiłem strzykawkę którą doradził Waza i nowe wentyle firmy cofelatex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.