bartekss Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Jak w temacie. Hamulec avid bb5 ,tarcze shimano nie pamiętam jakie. Linki shimano nierdzewne szlifowane.....długość 3m:) to nie pomyłka. Poszukuje klamek, muszą mieć największy z możliwych zakres ruchu, obecnie używane- jakieś stare klamko-manetki altus czy alivio mają za mały zakres ruchu. Mimo wyregulowania - klamka łapie porządnie dopiero na ostatnim cm z zakresu ruchu . Obecnie mam zamontowaną 1 klamkę -testowo- cały pojazd o jakim poniżej- zwalnia ale za słabo jak na mój gust . Powody są oczywiste, długość linki -3m oraz maksymalne sensowne rozsunięcie klocków - musi tak być z uwagi na specyfikę ośki,piasty itp. Hamulce te mają zatrzymać-oczywiście nie z jakiejś super prędkości - kawiarnie rowerową, bike caffe, rower gastronomiczny, zwał jak zwał, wiadomo o co chodzi, potwór 3,5m długi, załadowany ekspresem kawowym, akumulatorem, wodą itp ważacy ponad 360 kg podpowiedzcie jakie klamki brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Avid Speed Dial 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Podejrzewam, że to coś ma 3 lub 4 koła. Jeśli jest w budowie, proponowałbym zamontowanie tarcz na wszystkich kołach i takie klamki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekss Napisano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 dzieki za zainteresowanie. Na tyle jest przerzutka plus piasta z hamulcem postojowym, acher czy archer nie pamiętam. Zamiana na tarcze odpada muszę mieć postojowy. Dodatkowo na tyle jest v brake-kiepski idzie do zmiany. ( na razie rower jeżdzi na pusto i jakoś tam v brake daje rade ale muszę mieć pewniejsze hamulce . 2 linki w 1 klamce odlapadją, prosta przyczyna : przy skręcie buda się mocno skręca ,skręcajac pod kątem 40-45 stopni albo i mniej - poprzeczka- jakby kierownica- ucieka mocno w stronę przeciwną do skrętu. Więc przy skręcie w prawo , buda- przód idzie w prawo, tył czyli tam gdzie ja trzymam ręce na kierownicy idzie w lewo , tracę kontakt lewej ręki z lewą klamką ,za to prawa klamka w tym układzie znajduje sie prawie prosto przede mną . Brzmi jak jakieś wygibasy:) na rowerze ale takie skręty to będą przy małych -skrajnie małych prędkościach - więc kontakt z 1 hamulcem wystarczy, do normalnej jazdy 2 heble spokojnie starczą. To jeszcze niejako przy okazji by nie zakładać nowego tematu: macie jakieś testy,porównania, najlepiej obiektywne- ( ten sam rower itp, porównanie v breków kontra tarcze np mechaniczne? ) Znalazłem test drogi hamowania w zależności od średnicy tarczy. Wyjsciowa 140 mm nastepna 160,180 i 203mm na każdej nastepnej po 140mm droga hamowania spadała o 15% . a jak to jest z V-kami kontra tarcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Dobre v-ki będą lepszą od avidów bb5. Zresztą avidy bb5 to tarczówki, a piszesz że nie wchodza w grę, napisz jaśniej bo nie zrozumiałem. A najlepiej to wrzuć zdjęcie to coś się wykombinuje. Tam gdzie masz v-brake to go zostaw, kup np. avid sd-3/-5 z takimi samymi klamkami, do tego dołóż klocki z metalową obudową (z wymiennymi wsuwkami). W każdym bądź razie tył bardzo łatwo zablokować więc musisz oprzeć się na przodzie, zwłaszcza z taką wagą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekss Napisano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Fakt- nieco zamieszałem: kawiarnia ma 3 koła tył : 26cali hamulec postojowy w piaście. Z tyłu jest jakiś kiepski V brake . Drewniana zabudowa idzie do zmiany bo wolę mieć drewno niż malowaną sklejkę. Obecnie ten hamulec jakoś tam zatrzymuje pojazd ale...na razie pojazd nie jest załadowany wodą, akumulatorem i ekspresem. Więc dodałem heble na przód , koła o całkowitej średnicy 60cm dosyć szerokie. Avidy przykręcone do litych aluminiowych " adapterów " Zmiana koncepcji odpada , z tyłu musi być postojowy hamulec w piaście i przerzutka, ten v brake.... może sobie być lub nie. Cała zabawa polega na długości linki, Kupiłem długie 3,5m na zapas ale coś mi sie wydaje że zapasu nie będzie, bo jakoś zgrabnie muszę je poprowadzić. Więc jak długie linki to te klamki muszą wybrać duży luz. Zamówie te polecane i zobaczymy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Z zamawianiem poczekaj. Poczytaj ten temat: https://www.forumrowerowe.org/topic/203081-caliper-cantilever-klamka-v-brake-deore-lx-bl-m570-do-cantileverow-lub-caliperow/Po drugie: zamontuj linkę tak aby ramię zaczynało się ruszać jednocześnie z minimalnym naciśnięciem klamki. Musisz się zastanowić jak porządnie poprowadzić pancerze, kup sobie przelotki od accenta i kombinuj. Rób delikatne łuki i i jak najmniej zagięć a jakoś pójdzie. Żeby porządnie napiąć linkę w hamulcu: wkręć na maksa regulację. Jak ustawisz jak najmniejszą szczelinę na klocku nieruchomym ustaw tak samo po stronie ramienia, delikatnie naciągnij ramię i wtedy przykręć linkę. Po puszczeniu hamulec powinien odbić a linka powinna się naciągnąć. Regulatorem naciągasz linkę aż się całkiem napnie. Oprócz tego możesz jeszcze spróbować na odcinkach dać takie regulatory: https://rowerplus.pl/koncowki-regulatory-i-inne/3582-shimano-sm-ca70-regulator-przerzutki-inline-.html?s=1. Ale jak dobrze poprowadzisz linkę i pancerze nie będą konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekss Napisano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Wszystko fajnie ale...w teorii ok -to regulowanie zacisku, w realu jest inaczej. Całe koło ma luz. Przesuwa sie na osi:) tak ze 2mm..... będę kombinował jakieś podkładki żeby to wygubić ale możliwe że będzie to niemożliwe więc luzy muszą wtedy zostać, szczęki rozsunięte prawie maksymalnie . Linki.... między położeniem klamki w pozycji jazda na wprost a położeniem jej jak sie skręca budą jest jakiś 1metr..... więc jakieś fikuśne mocowanie linek to ubaw po pachy. Myślę nad wpuszczeniem linek do środka zabudowy - jakby w podwójną podłogę i dać tam jakieś gumowe napinacze - taśmy gumowe - wybierające i oddające linkę na przy skręcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.