Tau271182 Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Witam posiadam Giant Roam 2 z 2014 i chciałbym go trochę doinwestować czyli przejść z 3x9 (Acera; Alivio) na 2x10 (Xt). Stąd pytanie do was czy się opłaca czy lepiej schować pieniądze do skarbonki i zbierać na nowy rower. Cytuj
Poochaty Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Pytanie co chcesz osiągnąć w ten sposób? Bo wymiana przerzutek, manetek, kasety i korby na xt wyjdzie więcej, niż ten rower jest pewnie teraz wart, zakładając że komponenty nowe. A tak naprawdę jak to wszystko działa, to większym dla mnie problemem byłyby cięzkie koła i amor, ale jak już mówiłem, pytanie, co chcesz osiągnąć. Cytuj
Tau271182 Napisano 18 Lipca 2017 Autor Napisano 18 Lipca 2017 Pytanie co chcesz osiągnąć w ten sposób? Bo wymiana przerzutek, manetek, kasety i korby na xt wyjdzie więcej, niż ten rower jest pewnie teraz wart, zakładając że komponenty nowe. A tak naprawdę jak to wszystko działa, to większym dla mnie problemem byłyby cięzkie koła i amor, ale jak już mówiłem, pytanie, co chcesz osiągnąć.Cel niezawodność podczas trasy precyzja działania. Co do amortyzatora to już go się pozbyłem zamieniając go na sztywniaka forcePytanie co chcesz osiągnąć w ten sposób? Bo wymiana przerzutek, manetek, kasety i korby na xt wyjdzie więcej, niż ten rower jest pewnie teraz wart, zakładając że komponenty nowe. A tak naprawdę jak to wszystko działa, to większym dla mnie problemem byłyby cięzkie koła i amor, ale jak już mówiłem, pytanie, co chcesz osiągnąć.Co polecasz za koła na wyprawy z sakwami ? Cytuj
Poochaty Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Nic nie polecam, bo na początku nie pisałeś, że chcesz jeździć z sakwami. Skoro tak, to solidne koła będą bardziej wskazane niż wylajtowana drożyzna. Napęd xt na pewno zwiększy komfort jazdy i jakośc zmiany przełożeń, jeśli taki był Twój cel, to działaj, bo kierunek masz słuszny. Pytanie, czy aż tak bardzo potrzebujesz grupy xt, ale Twoje pieniądze i Twój rower. Cytuj
Dokumosa Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Cały nowy napęd XT@2012 to koszt 1000-1100zł. Sporawo jak na rower warty w porywach 1000zł. Taką samą niezawodność uzyskasz na zwykłym deore. Trochę inny komfort i może precyzja. Cytuj
Tau271182 Napisano 18 Lipca 2017 Autor Napisano 18 Lipca 2017 Cały nowy napęd XT@2012 to koszt 1000-1100zł. Sporawo jak na rower warty w porywach 1000zł. Taką samą niezawodność uzyskasz na zwykłym deore. Trochę inny komfort i może precyzja.A jaki byłby orientacyjny koszt przejścia na deore ? Cytuj
Poochaty Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Pewnie w okolicach 600 zł, na pewno mniej. Kwestia tylko czy uda się znaleźć tak łatwo wszystkie komponenty, bo jak rozumiem, to tutaj mówimy i grupach trekingowych? Cytuj
yarad Napisano 18 Lipca 2017 Napisano 18 Lipca 2017 Napęd 2x10 stosuje w niektórych crossach Specialized (choć w ich narzeczu to rowery fitness...)https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/fitness/fitness/crosstrail-sport-int/115119 Dla mnie to dziwny napęd - może rower od tego lżejszy, ale, gdy potrzeba, to ani ścigacz, ani góral... (blaty 44/32) Cytuj
wkg Napisano 27 Lipca 2017 Napisano 27 Lipca 2017 O ile oczywiście nie stwierdzisz, że napęd 3x był jednak lepszy. Napęd 2x to napęd 3x z wyrzuconym blatem, z którego większość ludzi najczęściej korzysta. Teraz Shimano wymyśliło komputer który sam synchronizuje zmianę przedniej i tylnej przerzutki żeby obejść konieczność walczenia z oboma naraz podczas drastycznej zmiany obciążenia po zmianie przednią przerzutką : DDDDDDDD Jeżeli najczęściej jeździłeś na środkowym blacie i nie musiałeś wahlować przednią przerzutką to przemyśl sprawe: ) Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Lipca 2017 Mod Team Napisano 27 Lipca 2017 (edytowane) @ yarad Skoro blat 44 jest dla Ciebie za mały, to gratuluję mocnej nogi Z kolei blat 32 powinien wystarczyć w większości przypadków, no chyba że ktoś ma w planie jakieś alpejskie podjazdy, a nie jest przy tym dobrze wytrenowany. Edytowane 27 Lipca 2017 przez KrissDeValnor Cytuj
yarad Napisano 31 Lipca 2017 Napisano 31 Lipca 2017 (edytowane) @ yarad Skoro blat 44 jest dla Ciebie za mały, to gratuluję mocnej nogi Z kolei blat 32 powinien wystarczyć w większości przypadków, no chyba że ktoś ma w planie jakieś alpejskie podjazdy, a nie jest przy tym dobrze wytrenowany. Blat 44 mogę uznać za wystarczający - osobiście w crossie 3x9 mam 48, ale najmniejszych trybów z tyłu z reguły nie używam, za ciężko (ale cyklista ze mnie umiarkowany).. Ale i mnie się przydarzy sporadycznie, gdy wiatr dobrze popędza... Natomiast jeśli chodzi o najmniejszy blat 32, to tu pogląd i doświadczenie są zdecydowane - stanowczo za duży dla uniwersalnego roweru turystycznego. Wcale nie trzeba wielkich gór, wystarczy nasze pogranicze. Średnio nachylony, za to długi podjazd i trzeba naprawdę mocy w nogach, aby dojechać, a jeszcze łańcuch musi wytrzymać... Oczywiście równin u nas nie brak, więc napęd 44/32 może być w wielu przypadkach wystarczający. W okolicy jakichkolwiek gór to ryzyko, że trzeba będzie piechotą. Inna sprawa, że jazda na przełożeniu 1x1 (najlżejsze biegi z przodu i z tyłu) nie jest wiele szybsza... Edytowane 31 Lipca 2017 przez yarad Cytuj
pierotez Napisano 4 Sierpnia 2017 Napisano 4 Sierpnia 2017 (edytowane) 26 z przodu w trekkach/crossach to trochę hardcor dla mię. Mysle ze da rade żyć bez ale w sumie parę razy używałem na podjazdach pod karkołomne górki Suma summarum może być 2x10 Edytowane 4 Sierpnia 2017 przez pierotez Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.