Skocz do zawartości

[łańcuch] Ślizganie łańcucha na kasecie


kwaciu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam problem.

Kończę 3 sezon jazdy na mojej Meridce Kalahari 580. Oczywiście rowerek był regularnie czyszczony, konserwowany i smarowany. Niestey od jakiegos czasu, mam problem z łańcuchem, który na źle dobranym przełożeniu, przy dużym nacisku na pedały ślizga sie i przeskakuje - co może być tego przyczyną? Czy to łańcych do wymiany, czy zębatki w kasecie przedniej sie wyrobiły. Czy można to jakoś naprawić, czy coś jest do wymiany. Proszę o pomoc.

Napisano

Prawdopodobnie do wymiany jest i kaseta i łańcuch - normalne zużycie. A tak w ogóle to ile przez te 3 sezony przejechałeś, w jakim terenie i w jakich warunkach. Ktoś kto jeździ intensywnie w terenie to przez ten czas zużyłby przynajmniej 3 kasety i 10 łańcuchów.

Napisano

No to pewnie jest tak jak mówicie, bo średnio przez 5 mięsięcy w sezonie (od kwietnia do października) robię jakieś 15 km na dzień głównie w terenie płaskim, po mieście, więc sie pewnie tych kilometrów uzbierało przez 3 sezony (bo wychodzi ponad 8000 km). Może ktos od razu doradzi jaki łańcuch kupić i ewentualnie kasetę.

Napisano

Mam pytanie slyszalem ze jak wymienia sie stary lancuch na nowy

i jak zostaje kaseta z jakims tam brzebiegiem to poradzi mi nie przyjac

lancucha nowego??

I ile km kaseta jeszcze by mi przyjela nowy lancuch??

 

Pozdro dla wszystkich

Napisano

Trudno ocenic ile bo 2k km asfalt a 2k km teren i bloto to co innego i po doswiadczeniu wlasnym mozna oceniac kasete , wiec jednoznacznej oceny nie ma.

Napisano

Wracając do mojego problemu (pierwszy post) - czyli co, najpierw wymienić kasetę i łańcuch i sprawdzic jak będzie. Wydaje mi się że jak sobie założę kasetę Alivio 8' i do tego łańcuch HG70 - to powinno być ok? A jak dalej by coś nie tak było to jeszcze korbę (ewentualnie same zębatki przednie), tak?

Napisano

korbe nie - chyba ze jest znitowana z tarczami. wdety trzeba wymienic.

w przeciwnym razie kupujesz srodkową zebatke - nie musi byc tej samej firmy co korba musi miec natomiast tak samo umiejscowione otwory mocujace zebatke. malej tarczy zajechac sie wlasciwie nie da duzą tylko wtedy gdy bardzo duzo jezdzisz na szosie. ale przy 8 tys km nie ma takiego niebepieczenstwa.

Napisano

WOOKIE to mowisz ze wszystko zalezy od terenu, a jak ja

jezdze troche po asfalcie i jedze w lesie i tam trocha

sie znajdzie tego blota ale nie za duzo :) i nie uczestnicze

w zadnych zawodach rowerowych.

 

Pozdro dla wszystkich

Napisano

Wczoraj założyłem nowy łańcuch, kasete i korbę i jest gorzej niz było. ?????? Pomocy.

Witaj!

No panic! (AlF) Osobiście też juz dwa razy przeżywałem coś takiego, że wyłożyłem kasę na nowe elementy napędu i poczatkowo chodziło to gorzej niż na starym. Zakładam, że wszystko złożyłeś jak trzeba (tzn. długość łańcucha, przesmarowanie, regulacja itp) to daj temu trochę czasu niech sie to wszystko ze sobą ułoży. Pojeździj parę kilometrów lekko i zobaczysz co będzie. U nie gdzieś tak po pierwszej setce wszystko zaczynało chodzić jak trzeba.

Pozdrawiam!

Napisano

Wczoraj założyłem nowy łańcuch, kasete i korbę i jest gorzej niz było. ?????? Pomocy.

 

 

Czyli przeskakuje z wieksza czestotliwoscia? czy tylko zgrzyta?

Napisano

Przeskakuje z większą częstotliwością. Nawet na tych przełożeniach, na których w poprzedniej konfiguracji wszystko chodziło w miare dobrze.

I dwa pytania: Czy łańcuch na 9 trybów będzie chodził na 8, i czy jeśli na korbie pisze IG chains only, to mozna dac łańcuch HG? Zauważyłem to teraz -, ten serwisant jakiś laik chyba, że tak to skonfigurował.

Może ktos zaproponuje jakąs dobrą nową konfigurację, kasety i łańcucha, w miare tanią do 100 zł. Nie wiem może założe z powrotem korbe starą - w sumie nie była chyba aż tak wyjechana.

Napisano

Przeskakuje z większą częstotliwością. Nawet na tych przełożeniach, na których w poprzedniej konfiguracji wszystko chodziło w miare dobrze.

I dwa pytania: Czy łańcuch na 9 trybów będzie chodził na 8, i czy jeśli na korbie pisze IG chains only, to mozna dac łańcuch HG? Zauważyłem to teraz -, ten serwisant jakiś laik chyba, że tak to skonfigurował.

Może ktos zaproponuje jakąs dobrą nową konfigurację, kasety i łańcucha, w miare tanią do 100 zł. Nie wiem może założe z powrotem korbe starą - w sumie nie była chyba aż tak wyjechana.

 

alivio

Napisano
Przeskakuje z większą częstotliwością. Nawet na tych przełożeniach, na których w poprzedniej konfiguracji wszystko chodziło w miare dobrze.

Sprawdź czy ogniwa się w łańcuchu zginają bez problemu, sprawdź czy przerzutka jest dobrze wyregulowana. Napisz jeszcze jaką dokładnie konfigurację założyłeś.

 

Czy łańcuch na 9 trybów będzie chodził na 8

Nie będzie - łańcuch na 9 jest węższy.

 

i czy jeśli na korbie pisze IG chains only, to mozna dac łańcuch HG?

raczej nie powinno być problemów. Jedynie troszeczkę gorzej może przebiegać zmiana biegów - ale wątpię aby była to jakaś znacząca różnica.

Napisano

Mam pytanie; czy łańcuch na 9 rzędową kasete będzie zawsze pasował?

bo mam korbę 48/36/26 czyli większe troche blaty i nie wiem czy jak kupię po prostu na 9 to czy będzie pasował ????

Napisano

no ok. ale są różne długości 112,114, 116 itp.

mogę się domyślać że jak mam dużą korbę to powinienem mieć długi łańcuch, ale może sie mylę więc wolę spytać.

Napisano
Mam pytanie; czy łańcuch na 9 rzędową kasete będzie zawsze pasował?

bo mam korbę 48/36/26 czyli większe troche blaty i nie wiem czy jak kupię po prostu na 9 to czy będzie pasował ????

łańcuchy XC mają zawsze więcej ogniw , zasada jest taka zakładzsz łańcuch tak aby obejmował największą zębatkę kasety i najwikszą zębatkę korby , i dodajesz dwa ogniwa resztę usuwasz (przy korbie 48 z może nie być to konieczne).

Na przykład , tak jak tu:

http://www.sram.com/_media/techdocs/Chain_all_MTB_08_02.pdf

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...