Skocz do zawartości

[Aero] wpływ ramy aero na osiągi.


Cona78

Rekomendowane odpowiedzi

 

Od jakiegoś czasu chcę zmienić rower i zastanawiam się czy warto kupić ramę aero.

Bez trudu można znaleźć testy porównujące rowery aero z lekkimi ale zawsze lekkie rowery są na kołach bez stożków. Pytanie jest takie, na ile SAMA RAMA AERO poprawia osiągi na płaskiej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś zawodnikiem i brakuje ci 2% do pudła na lokalnym ogórku ??

Czy zwyczajnie jesteś amatorem, chcesz wydać kasę i zyskać + 10 do lansu na dzielni ? 

 

Na poziomie amatorskim rama "aero" daje zysk na poziomie placebo coś jak ryczący tłumik w samochodzie  ...

Jak nie masz wytopionej łydy vel dobrze zrobionego silnika w samochodzie, nie masz treningu i diety rozpisanej co do minuty to zysk będzie mizerny.

Pamiętaj że główna powierzchnia czołowa dająca opór powietrza to kolarz a nie kilka rurek roweru.

W zamian otrzymasz niezapomniane wrażenie podczas jazdy z bocznym wiatrem   :).

Tym większe im większa powierzchnia boczna ramy i wysokość stożka w kołach :)

 

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z powyższym wpisem. Jeśli chodzi o 'klasyczną' szosę z ramą Aero to zysk będzie na poziomie placebo ;) Natomiast, jeśli ktoś jeździ TT i chce kupić typowy rower do jazdy indywidualnej na czas to tam już może być minimalna różnica na poziomie kilku Watt zysku ;)

 

Aczkolwiek, jeśli np wizualnie rower z taką ramą podoba Ci się, to moim zdaniem to jest pewien argument żeby na taki rower się zdecydować. Ja uważam, że szosa poza tym, że ma być bezawaryjna powinna też się właścicielowi podobać z wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli ramę taką jak w rowerach do TT, czy raczej np bardziej klasyczne, jak powiedzmy w Treku Madone, Canyon Aeroad etc?

 

Klasyka, myślałem o Treku Madone.

Od roku jeżdżę na stożkach 50mm i jestem bardzo zadowolony. Mam też drugi komplet sporo lżejszych kół do jazdy w górach.

Co do samej ramy to spodziewam że ma ona marginalny wpływ bo jej powierzchnia czołowa w stosunku do jeźdźca jest śmiesznie mała.

Ale może się mylę? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest piękny ;) Też jestem fanem Treka ;) Jeżdżę na Domance i planuję zakup Emondy na góry, ale na Madonke to nawet nie myślałem się porywać :D

 

Wiesz, na dobrą sprawę ja nigdy nie jeździłem na szosie z ramą Aero, dlatego żaden ze mnie ekspert w tej dziedzinie ale z tego co czytałem i słyszałem z opinii innych ludzi to jest tak jak wyżej pisaliśmy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamian otrzymasz niezapomniane wrażenie podczas jazdy z bocznym wiatrem :).

Tym większe im większa powierzchnia boczna ramy i wysokość stożka w kołach :)

Pozdrawiam

Napisz o swoich niezapomnianych wrazeniach z jazdy na aero ramie.

Odpowiadajac na pytanie, czy warto? Warto, bo taka rama bedzie szybsza od klasycznej.

Inna kwestia jest jakie to sa roznice. Male.

Jak chcesz kupic predkosc, to jest pare lepszych opcji, jak spozytkowac srodki.

Zakladajac, ze masz optymalna aero-moc generujaca pozycje, ubior moze dac najwieksze zyski, szczegolnie skinsuit.

Najtansza kasa/W inwestycja sa aero overshoes. Dalej wspomniany skinsuit i kask. Dalej to juz jest pod gorke i zyski male. Ale sa.

Np w 10mil TT, klasyczny lokalny dystans w wyscigach TT. Generujac srednia moc na tym dystansie 300W na full aero zestawie, w porownaniu do full nie-aero zestawu, mowimy o roznicy ok 2.5min. Duzo.

 

Jak smigasz ot tak sobie, to kupujac aero rame nie spodziewaj sie, ze nagle wzrosnie ci srednia predkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bocznym wietrze odczuwalna jest różnica między płaskimi szprychami a klasycznymi okrągłymi w kole... 

Jak do tego doliczysz "aeorstożki" i "aerorame" to już robi się z boku całkiem poważny żagiel.

 

Jak to z oporem aero bywa musi być do tego odpowiednio mocny watr :) ... ale podmuchy potrafią zaskoczyć.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie ma roznicy czy jadę na aero ramie alu kolkach o niskim profilu, czy tez na nie aero ramie z tymi samymi kolkami na plaskich szprychach.

Nawet jak do aero roweru zaloze na przod 45mm a ma tyl 65mm stozki, równiez na plaskich szprychach, dalej nie bedzie roznicy. Jak cos ma mie ruszyc na takim zestawie, ruszy mnie na nie aero rowerze.

Owszem roznica pojawia sie jak zaloze kola na 82mm stozkach ale i tu potrzeba troche więcej niz powiewu zeby zaczac cos odczuwac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy,

Rama w Treku Madone jest super, nie jestem doświadczoną w tej kwestii ale zapanowanie nad tym diabelskim rowerem na polskich drogach to Duży wyczyn,

najciekawiej się robi jak jadą TIRY z naprzeciwka, zaczynasz się zastanawiać przewróci nie przewróci

 

Co do zysków w prędkości się nie wypowiem ponieważ nigdy nie miałam innego roweru szosowego jak ten na zdjęciu.

 

Jedno jest pewne wszyscy się oglądają, problem jest jak trzeba iść kupić wodę w sklepie z Rowerem pod pachą, sprzedawca dziwnie spogląda

 

post-168342-0-35884900-1500141746_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedne koła do roweru, nie zastanawiałam się nad zakupem innych kół.   Myślisz że mam zmienić koła na inne, możesz coś zaproponować co kupić moja waga to +/- 58kg.

 

Jedno co zmieniłam w nim to siodełko bo oryginał nie pasował do mojego tyłeczka. 

 

Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę,  w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę,  w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy

To akurat normalne. Jak chcesz jeszcze szybciej to polecam trening siłowy.  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedne koła do roweru, nie zastanawiałam się nad zakupem innych kół.   Myślisz że mam zmienić koła na inne, możesz coś zaproponować co kupić moja waga to +/- 58kg.

 

Jedno co zmieniłam w nim to siodełko bo oryginał nie pasował do mojego tyłeczka. 

 

Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę,  w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy

 

Jeśli chcesz koła na oponę to nie szukając daleko Bontrager Paradigm Elite TLR będą bardzo dobre. Lżejsze od stożków o jakieś 260g no i na nich żaden TIR nie straszny, nawet na zjazdach :-)

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/cz%C4%99%C5%9Bci-rowerowe/komponenty-rowerowe/ko%C5%82a-rowerowe/ko%C5%82o-szosowe-bontrager-paradigm-elite-tlr/p/13400/?colorCode=grey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...