Cona78 Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Od jakiegoś czasu chcę zmienić rower i zastanawiam się czy warto kupić ramę aero. Bez trudu można znaleźć testy porównujące rowery aero z lekkimi ale zawsze lekkie rowery są na kołach bez stożków. Pytanie jest takie, na ile SAMA RAMA AERO poprawia osiągi na płaskiej trasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Masz na myśli ramę taką jak w rowerach do TT, czy raczej np bardziej klasyczne, jak powiedzmy w Treku Madone, Canyon Aeroad etc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Jesteś zawodnikiem i brakuje ci 2% do pudła na lokalnym ogórku ?? Czy zwyczajnie jesteś amatorem, chcesz wydać kasę i zyskać + 10 do lansu na dzielni ? Na poziomie amatorskim rama "aero" daje zysk na poziomie placebo coś jak ryczący tłumik w samochodzie ... Jak nie masz wytopionej łydy vel dobrze zrobionego silnika w samochodzie, nie masz treningu i diety rozpisanej co do minuty to zysk będzie mizerny. Pamiętaj że główna powierzchnia czołowa dająca opór powietrza to kolarz a nie kilka rurek roweru. W zamian otrzymasz niezapomniane wrażenie podczas jazdy z bocznym wiatrem . Tym większe im większa powierzchnia boczna ramy i wysokość stożka w kołach Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Zgadzam się z powyższym wpisem. Jeśli chodzi o 'klasyczną' szosę z ramą Aero to zysk będzie na poziomie placebo Natomiast, jeśli ktoś jeździ TT i chce kupić typowy rower do jazdy indywidualnej na czas to tam już może być minimalna różnica na poziomie kilku Watt zysku Aczkolwiek, jeśli np wizualnie rower z taką ramą podoba Ci się, to moim zdaniem to jest pewien argument żeby na taki rower się zdecydować. Ja uważam, że szosa poza tym, że ma być bezawaryjna powinna też się właścicielowi podobać z wyglądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Masz na myśli ramę taką jak w rowerach do TT, czy raczej np bardziej klasyczne, jak powiedzmy w Treku Madone, Canyon Aeroad etc? Klasyka, myślałem o Treku Madone. Od roku jeżdżę na stożkach 50mm i jestem bardzo zadowolony. Mam też drugi komplet sporo lżejszych kół do jazdy w górach. Co do samej ramy to spodziewam że ma ona marginalny wpływ bo jej powierzchnia czołowa w stosunku do jeźdźca jest śmiesznie mała. Ale może się mylę? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Jest dokładnie tak jak piszesz. Wpływ marginalny i w praktyce nieodczuwalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 14 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Nie to chciałem usłyszeć :-) No powiedz że jest piękny, a moje średnie przeloty wzrosną o 2km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Jest piękny Też jestem fanem Treka Jeżdżę na Domance i planuję zakup Emondy na góry, ale na Madonke to nawet nie myślałem się porywać Wiesz, na dobrą sprawę ja nigdy nie jeździłem na szosie z ramą Aero, dlatego żaden ze mnie ekspert w tej dziedzinie ale z tego co czytałem i słyszałem z opinii innych ludzi to jest tak jak wyżej pisaliśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 W zamian otrzymasz niezapomniane wrażenie podczas jazdy z bocznym wiatrem . Tym większe im większa powierzchnia boczna ramy i wysokość stożka w kołach Pozdrawiam Napisz o swoich niezapomnianych wrazeniach z jazdy na aero ramie.Odpowiadajac na pytanie, czy warto? Warto, bo taka rama bedzie szybsza od klasycznej. Inna kwestia jest jakie to sa roznice. Male. Jak chcesz kupic predkosc, to jest pare lepszych opcji, jak spozytkowac srodki. Zakladajac, ze masz optymalna aero-moc generujaca pozycje, ubior moze dac najwieksze zyski, szczegolnie skinsuit. Najtansza kasa/W inwestycja sa aero overshoes. Dalej wspomniany skinsuit i kask. Dalej to juz jest pod gorke i zyski male. Ale sa. Np w 10mil TT, klasyczny lokalny dystans w wyscigach TT. Generujac srednia moc na tym dystansie 300W na full aero zestawie, w porownaniu do full nie-aero zestawu, mowimy o roznicy ok 2.5min. Duzo. Jak smigasz ot tak sobie, to kupujac aero rame nie spodziewaj sie, ze nagle wzrosnie ci srednia predkosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Przy bocznym wietrze odczuwalna jest różnica między płaskimi szprychami a klasycznymi okrągłymi w kole... Jak do tego doliczysz "aeorstożki" i "aerorame" to już robi się z boku całkiem poważny żagiel. Jak to z oporem aero bywa musi być do tego odpowiednio mocny watr ... ale podmuchy potrafią zaskoczyć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Dla mnie nie ma roznicy czy jadę na aero ramie alu kolkach o niskim profilu, czy tez na nie aero ramie z tymi samymi kolkami na plaskich szprychach. Nawet jak do aero roweru zaloze na przod 45mm a ma tyl 65mm stozki, równiez na plaskich szprychach, dalej nie bedzie roznicy. Jak cos ma mie ruszyc na takim zestawie, ruszy mnie na nie aero rowerze. Owszem roznica pojawia sie jak zaloze kola na 82mm stozkach ale i tu potrzeba troche więcej niz powiewu zeby zaczac cos odczuwac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FraniaBania Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Cześć Koledzy, Rama w Treku Madone jest super, nie jestem doświadczoną w tej kwestii ale zapanowanie nad tym diabelskim rowerem na polskich drogach to Duży wyczyn, najciekawiej się robi jak jadą TIRY z naprzeciwka, zaczynasz się zastanawiać przewróci nie przewróci Co do zysków w prędkości się nie wypowiem ponieważ nigdy nie miałam innego roweru szosowego jak ten na zdjęciu. Jedno jest pewne wszyscy się oglądają, problem jest jak trzeba iść kupić wodę w sklepie z Rowerem pod pachą, sprzedawca dziwnie spogląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 A jeździłaś Franiu na jakiś innych kołach niż Bontrager Aura5? Bo te podmuchy wiatru od przejeżdżających z przeciwka TIRów to rzucają każdym rowerem na stożkach 50mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FraniaBania Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Mam jedne koła do roweru, nie zastanawiałam się nad zakupem innych kół. Myślisz że mam zmienić koła na inne, możesz coś zaproponować co kupić moja waga to +/- 58kg. Jedno co zmieniłam w nim to siodełko bo oryginał nie pasował do mojego tyłeczka. Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę, w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę, w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy To akurat normalne. Jak chcesz jeszcze szybciej to polecam trening siłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Mam jedne koła do roweru, nie zastanawiałam się nad zakupem innych kół. Myślisz że mam zmienić koła na inne, możesz coś zaproponować co kupić moja waga to +/- 58kg. Jedno co zmieniłam w nim to siodełko bo oryginał nie pasował do mojego tyłeczka. Wracając do tematu prędkości myślałam że jak zamienię MTB na Szosę to prędzej pojadę, w moim przypadku to wzrost prędkości to jakieś 5-6km. Nie potrafię więcej wykręcić na tym rowerze, podczas samotnej jazdy Jeśli chcesz koła na oponę to nie szukając daleko Bontrager Paradigm Elite TLR będą bardzo dobre. Lżejsze od stożków o jakieś 260g no i na nich żaden TIR nie straszny, nawet na zjazdach :-) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/cz%C4%99%C5%9Bci-rowerowe/komponenty-rowerowe/ko%C5%82a-rowerowe/ko%C5%82o-szosowe-bontrager-paradigm-elite-tlr/p/13400/?colorCode=grey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cona78 Napisano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Troszkę odbiegając od ramy ale w temacie aero. Czy są koła takie jak Aura 5 tzn. z alu obręczą i karbonową nakładką ale o większym stożku. Założyłbym na tył tak z 70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.