huligan32 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Witam wszystkich! Nie dawno zakupiłem używany rower Trek 4900 i mam problem z blokadą skoku amortyzatora Suntour XCR LO, a mianowicie nie mogę zwolnić blokady tzn. jest cały czas włączona, czy zwolnię manetkę czy nie, nie ma reakcji, choć manetka działa i naciąga linkę.Przeczesałem całe forum(tak mi się bynajmniej wydaje ) i wszyscy mieli odwrotny problem, że nie mogli włączyć blokady. Mało znam się na rowerach, więc oddałem rower do serwisu w celu sprawdzenia, serwisant wymienił tylko linkę manetki , ale nic to nie pomogło i zaczął tłumaczyć, że w środku jest coś podobnego do siłownika klapy bagażnika samochodowego i po prostu się zacięło i trzeba wymienić na nowy amortyzator(wydaje mi się, że nawet go nie rozbierał). Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi powiedzieć czy rzeczywiście tak jest, czy jest jeszcze szansa uratować ten amor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Mozliwe ze twoj poprzednik zalał dolne lagi olejem i nic ci nie pozostanie jak wymiana całego tlumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huligan32 Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Activia powiedz mi tylko jaki koszt byłby takiego tłumika do tego amora, bo z tego co czytam na forum, to wiesz wszystko i masz dostęp do wszystkiego i co bym musiał zrobić żeby historia się nie powtórzyła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2017 Koszt oryginalnego tłumika to 219zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Szkoda pieniędzy na reanimację tego badziewia. Za 600-800 zł dostaniesz powietrznego Raidona/Epixona. Jeśli masz mocno ograniczony budżet, to już lepiej kupić sztywny widelec. Podstawowe tłumiki Suntoura są zbudowane tak, że potrafią zassać olej/smar i się zatkać. Oleju w ogóle nie należy wlewać do dolnych goleni, bo sprzęt nie jest do niego przystosowany (może się dostać także do sprężyny i zaburzyć jej pracę), natomiast przy smarowaniu dolnych goleni najlepiej trzymać smar z dala od tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Olej tak natomiast smar niczemu nie szkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Ja tak załatwiłem tłumik w Epixonie. Dawałem za dużo smaeu, który zbierał się w dolnej golenii i w końcu spenetrował i zakitował tłumik. Skok widelca skrócił się do ok. 60 mm. Przy smarowaniu najlepiej założyć golenie, poriszać nimi, a następnie zdjąć i zebrać nadmiarowy smar, zwł. po stronie tłumika. Dla pewności można zrobić to dwa razy. Mądry Polak po szkodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 Bo trzeba było najpierw wyczyścić dolne golenie, delikatnie przepłukać a następnie nałożyć smar na tuleje ślizgowe ( najlepiej cienką długą rurką) i uszczelkę. Nie wiem ile czasu pakowałeś smar do tego amortyzatora ale brzmi to dość absurdalnie Ja serwisowałem swojego XCR i Epixona i nigdy nie robiłem takich rzeczy o których piszesz. Trzeba robić z głową a nie pakować smaru na kilogramy. 2 lata temu kupiłem pudełko Rock Shox Judy Butter ( 29 gramów), mam resztki do teraz mimo że XCR smarowałem z racji kiepskich uszczelnień co jakiś miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huligan32 Napisano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Skom25 też tak myślisz jak Galvatron, że nie opłaca się reanimować tego XCRa? Nawet jeżeli rower będzie służył na weekendowe wypady z dzieckiem, po trasach raczej miejskich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.