Skocz do zawartości

[Amortyzator] nie odbija blokada skoku w XCR


huligan32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Nie dawno zakupiłem używany rower Trek 4900 i mam problem z blokadą skoku amortyzatora Suntour XCR LO, a mianowicie nie mogę zwolnić blokady tzn. jest cały czas włączona, czy zwolnię manetkę czy nie, nie ma reakcji, choć manetka działa i naciąga linkę.Przeczesałem całe forum(tak mi się bynajmniej wydaje :sweat: ) i wszyscy mieli odwrotny problem, że nie mogli włączyć blokady. Mało znam się na rowerach, więc oddałem rower do serwisu w celu sprawdzenia, serwisant wymienił tylko linkę manetki , ale nic to nie pomogło i zaczął tłumaczyć, że w środku jest coś podobnego do siłownika klapy bagażnika samochodowego i po prostu się zacięło i trzeba wymienić na nowy amortyzator(wydaje mi się, że nawet go nie rozbierał). Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi powiedzieć czy rzeczywiście tak jest, czy jest jeszcze szansa uratować ten amor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda pieniędzy na reanimację tego badziewia. Za 600-800 zł dostaniesz powietrznego Raidona/Epixona. Jeśli masz mocno ograniczony budżet, to już lepiej kupić sztywny widelec.

 

Podstawowe tłumiki Suntoura są zbudowane tak, że potrafią zassać olej/smar i się zatkać. Oleju w ogóle nie należy wlewać do dolnych goleni, bo sprzęt nie jest do niego przystosowany (może się dostać także do sprężyny i zaburzyć jej pracę), natomiast przy smarowaniu dolnych goleni najlepiej trzymać smar z dala od tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak załatwiłem tłumik w Epixonie. Dawałem za dużo smaeu, który zbierał się w dolnej golenii i w końcu spenetrował i zakitował tłumik. Skok widelca skrócił się do ok. 60 mm.

 

Przy smarowaniu najlepiej założyć golenie, poriszać nimi, a następnie zdjąć i zebrać nadmiarowy smar, zwł. po stronie tłumika. Dla pewności można zrobić to dwa razy.

 

Mądry Polak po szkodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo trzeba było najpierw wyczyścić dolne golenie, delikatnie przepłukać a następnie nałożyć smar na tuleje ślizgowe ( najlepiej cienką długą rurką) i uszczelkę. Nie wiem ile czasu pakowałeś smar do tego amortyzatora ale brzmi to dość absurdalnie  :woot: Ja serwisowałem swojego XCR i Epixona i nigdy nie robiłem takich rzeczy o których piszesz. Trzeba robić z głową a nie pakować smaru na kilogramy. 2 lata temu kupiłem pudełko Rock Shox Judy Butter ( 29 gramów), mam resztki do teraz mimo że XCR smarowałem z racji kiepskich uszczelnień co jakiś miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...