herosa Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 (edytowane) Witajcie Żaden sklep nie udzielił mi odpowiedzi od 3 dni, może wy mieliście styczność https://ctbike.pl/formula-tarcza-hamulcowa-160mm-6-srub.html http://www.bikecenter.pl/p12770,formula-jednoczesciowa-tarcza-hamulcowa-160mm-6-srub.html I analogicznie 180mm: http://www.cyklomania.pl/formula-tarcza-hamulcowa-180mm-6-srub,id1965.html http://www.bikecenter.pl/p17232,formula-jednoczesciowa-tarcza-hamulcowa-c1-180mm-6-srub.html Najważniejsze - jaka jest różnica między nimi? Podobna ta pierwsza 160 waży 87g (potwierdzone), natomiast ta druga 101g - duża różnica. Dla 180mm wagi są zbliżone (katalogowe 123 i 124g). Obecnie używam tych podlinkowanych w 1. kolejności. Ich żywot dobiegł końca. Używam ich z hamulcami Shimano SLX 675. W ogóle czy to dobrze? Po 1,5 roku tarcze są zużyte w ten sposób, że tam gdzie są dziurki (2 rzędy) są teraz 2 rowki. Na klockach hamulcowych analogicznie 2 uwypuklenia. Czy takie klocki pójdą z nowymi tarczami? Edytowane 11 Lipca 2017 przez herosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 W ogóle czy to dobrze? Po 1,5 roku tarcze są zużyte w ten sposób, że tam gdzie są dziurki (2 rzędy) są teraz 2 rowki. Na klockach hamulcowych analogicznie 2 uwypuklenia. Czy takie klocki pójdą z nowymi tarczami? Trochę nie rozumiem co masz na myśli. Najlepiej zrób zdjęcia. Stan tarczy i klocków ocenia się przez grubość i nie wydaje mi się żebyś zakatował klocki i tarcze w tym samym czasie, to niemożliwe. Klocki "schodzą" dużo szybciej niż tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 (edytowane) Ta pierwsza tarcza ma rdzeń aluminiowy stąd jej mniejsza masa. Po samym linku spojrzałem ale w rzeczywistości to nie jest ta dwuczęściowa formula. To jest po prostu zwykła stalowa, jednoczęściowa a jej masa na pewno jest większa niż 95g bo tyle ważą te z alu rdzeniem. Odnośnie zużycia elementów... Klocki metaliczne? Do nich lepiej brać tarcze z podłużnymi nacięciami, wtedy w miarę równomiernie się zużyje. Klocki "nie pójdą" z nowymi tarczami chyba, że wyprostujesz je papierem ściernym na płaskiej powierzchni. Edytowane 11 Lipca 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Klocki były wymieniane raz, niestety dałem nowe, jak widać, do zbyt zużytych tarcz. Chodzi o to, czy te tarcze są przystosowane do hamulców/klocków shimano. Oczywiście metaliczne. Waga się zgadza, tarcza tył waży 86g nowa, obecnie 76g - aż tyle materiału się zużyło... No i dalej nie wiem jaka może być różnica tych tarcz. Obie są stalowe. I powtórzę - 160 waży 86g, 180 waży 123g - potwierdzone, bo ważone przeze mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Tarcze Formuli są źle zaprojektowane i się tak krzywo zużywają, kup lepiej inne typu shimano lub avid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Ja mam Accent Blade, bardzo lekkie, natomiast przy hamowaniu czuć na kierownicy że są mocno powycinane i całość wpada w lekkie drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Ok, zrezygnowałem już z Formuli. Na przód chciałbym coś z większą powierzchnią cierną, a na tył coś lekkiego. Ważę 60kg, więc nie będzie problemu. Wpadła mi w oko Magura Storm SL 180mm. Macie jakiś sklep, gdzie ją kupię po normalnej cenie? Niestety w większości 180mm jest właśnie niedostępne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 12 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2017 Za nieco ponad 140zł można kupić SM-RT86 180mm, przystosowane do pracy z metalikami, bardzo sztywne. na tył w zupełności wystarczy 160mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Moim zdaniem 2 różne tarcze będą wyglądać nieciekawie/źle. Ale to już kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Moim zdaniem 2 różne tarcze będą wyglądać nieciekawie/źle. Ale to już kwestia gustu. Tu nie chodzi o gust, czy wyglad, tylko o skutecznosc. Wiele nawet sklepowych rowerów może Cię zatem razić po oczach, bo maja wlansie kombo 180/160. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Myślałem że herosowi chodziło o różne modele tarcz, nie tylko rozmiary. Sam mam z tyłu mniejszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.