Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie

 

Żaden sklep nie udzielił mi odpowiedzi od 3 dni, może wy mieliście styczność :)

 

https://ctbike.pl/formula-tarcza-hamulcowa-160mm-6-srub.html

http://www.bikecenter.pl/p12770,formula-jednoczesciowa-tarcza-hamulcowa-160mm-6-srub.html

 

I analogicznie 180mm:

http://www.cyklomania.pl/formula-tarcza-hamulcowa-180mm-6-srub,id1965.html

http://www.bikecenter.pl/p17232,formula-jednoczesciowa-tarcza-hamulcowa-c1-180mm-6-srub.html

 

Najważniejsze - jaka jest różnica między nimi? Podobna ta pierwsza 160 waży 87g (potwierdzone), natomiast ta druga 101g - duża różnica. Dla 180mm wagi są zbliżone (katalogowe 123 i 124g).

 

Obecnie używam tych podlinkowanych w 1. kolejności. Ich żywot dobiegł końca.

Używam ich z hamulcami Shimano SLX 675.

W ogóle czy to dobrze? Po 1,5 roku tarcze są zużyte w ten sposób, że tam gdzie są dziurki (2 rzędy) są teraz 2 rowki. Na klockach hamulcowych analogicznie 2 uwypuklenia. Czy takie klocki pójdą z nowymi tarczami?

Edytowane przez herosa
Napisano

 

 

W ogóle czy to dobrze? Po 1,5 roku tarcze są zużyte w ten sposób, że tam gdzie są dziurki (2 rzędy) są teraz 2 rowki. Na klockach hamulcowych analogicznie 2 uwypuklenia. Czy takie klocki pójdą z nowymi tarczami?

 

Trochę nie rozumiem co masz na myśli. Najlepiej zrób zdjęcia.

 

Stan tarczy i klocków ocenia się przez grubość i nie wydaje mi się żebyś zakatował klocki i tarcze w tym samym czasie, to niemożliwe. Klocki "schodzą" dużo szybciej niż tarcza.

Napisano (edytowane)

Ta pierwsza tarcza ma rdzeń aluminiowy stąd jej mniejsza masa.

 

​Po samym linku spojrzałem ale w rzeczywistości to nie jest ta dwuczęściowa formula. To jest po prostu zwykła stalowa, jednoczęściowa a jej masa na pewno jest większa niż 95g bo tyle ważą te z alu rdzeniem.

 

Odnośnie zużycia elementów...

 

Klocki metaliczne? Do nich lepiej brać tarcze z podłużnymi nacięciami, wtedy w miarę równomiernie się zużyje.

Klocki "nie pójdą" z nowymi tarczami chyba, że wyprostujesz je papierem ściernym na płaskiej powierzchni.

 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Klocki były wymieniane raz, niestety dałem nowe, jak widać, do zbyt zużytych tarcz.

Chodzi o to, czy te tarcze są przystosowane do hamulców/klocków shimano.

Oczywiście metaliczne.

 

Waga się zgadza, tarcza tył waży 86g nowa, obecnie 76g - aż tyle materiału się zużyło...

 

No i dalej nie wiem jaka może być różnica tych tarcz. Obie są stalowe.

I powtórzę - 160 waży 86g, 180 waży 123g - potwierdzone, bo ważone przeze mnie.

Napisano

Ja mam Accent Blade, bardzo lekkie, natomiast przy hamowaniu czuć na kierownicy że są mocno powycinane i całość wpada w lekkie drgania.

Napisano

Ok, zrezygnowałem już z Formuli.

Na przód chciałbym coś z większą powierzchnią cierną, a na tył coś lekkiego.

Ważę 60kg, więc nie będzie problemu.

Wpadła mi w oko Magura Storm SL 180mm.

Macie jakiś sklep, gdzie ją kupię po normalnej cenie? Niestety w większości 180mm jest właśnie niedostępne...

Napisano

 

 

Moim zdaniem 2 różne tarcze będą wyglądać nieciekawie/źle. Ale to już kwestia gustu.

Tu nie chodzi o gust, czy wyglad, tylko o skutecznosc. Wiele nawet sklepowych rowerów może Cię zatem razić po oczach, bo maja wlansie kombo 180/160. :-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...