Skocz do zawartości

[6000] Pierwsza szosa - dylemat co wybrać?


AndySchleck

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem na etapie poszukiwania swojej pierwszej szosy.

Mam 188cm wzrostu więc rozmiar w większości przypadków - 58

Chciałbym rower karbonowy w miarę możliwości z napędem 105/Ultegra, w ostateczności Tiagra tylko modele z 2016/17 roku.

 

Interesuje mnie rower nowy - niestety nie jestem w stanie uwierzyć że większość rowerów na portalach aukcyjnych ma 500km przebiegu i ktośs spredaje go bez przyczyny za połowę wartości rynkowej.

 

Cel jaki stawiam rowerowi to ok 3-5tys km/sezon

Budżet - okolice 6 000zł

 

Z własnego rozeznania, wizyt i rozmów w sklepach, relacjach znajomych - krótkich przejażdżkach na ich rowerach oraz wrażeń z testów - Trek kieruję się w stronę roweru bardziej komfortowego / długodystansowego, choć w moich propozycjach znajdzie się jeden rower o trochę innej geometrii.

Najchętniej kupiłbym Treka Domane lub Specialized Roubaix, ale jestem otwarty na inne propozycje.

W moim przeszukiwaniu internetu trafiłem jak na razie na:

Trek Emonda S4

Specialized Roubaix SL4 - Tiagra

Specialized Tarmac Sport

Canyon Endurace CF 7.0

 

Proszę Was o pomoc i pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukam podobnego roweru w podobnym budżecie i od siebie mogę zaproponować jeszcze Cube Attain z 2016 roku na 105 za 5500 a na ultegrze za 6600

 

https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-szosowy-Cube-Attain-GTC-Race-2016-bialo-czarny/6266

 

https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-szosowy-Cube-Attain-GTC-2016-bialo-czarny/6265

 

No i też patrzałem na tego Canyona CF 7.0 ale jednak wolę wziąć coś co jest do obejrzenia w sklepie bo Canyona niestety na Śląsku to nie za bardzo mogę gdziekolwiek przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie łączy się z tą produkcją- karbonu wzmocnionego na łączeniach - jakieś dodatkowe warstwy w miejscach na przeciążenia wrażliwych? Czytałam gdzies że dzięki temu nawet ciężsi zawodnicy lub mocne katowanie (czas)nie szkodzi wtedy takim rowerom. Ze to nie 'wydmuszki' 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystkie Fuji są bardzo ciężkie.

 

a ten ważący 5 kg to rzeczywiście kloc jakich mało .. http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,w3cmd7gmt4

 

 

 

A to nie łączy się z tą produkcją- karbonu wzmocnionego na łączeniach - jakieś dodatkowe warstwy w miejscach na przeciążenia wrażliwych? Czytałam gdzies że dzięki temu nawet ciężsi zawodnicy lub mocne katowanie (czas)nie szkodzi wtedy takim rowerom. Ze to nie 'wydmuszki' 

 

w fuji są 3 rodzaje carbonu c15 najlżejsza c10 średnia i c5 najcięższa, producent zapewnia że różnią się tylko wagą a sztywność mają identyczną  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.metrobikes.pl/pl/p/Fuji-Altamira-1.1/25250

Dobra promocja, rower się wyróżnia, można się przymierzyć i kupic on-line. (z tu Lublina akurat) 

 

a takie ultegro (przewaga)- 105 w budżecie? 

Tyle że mocniejsze przełożenia ma. 

Ultegra w budżecie jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale trochę się obawiam korby 52-36, przy pagórkowatym terenie i mocno średniej formie może być różnie.

Propozycja Fuji godna rozważenia, o wagę się nie martwię - Roubaix i Domane w rozmiarze 58 też ma ponad 9kg, jedynie Emonda będzie wyraźnie lżejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten ważący 5 kg to rzeczywiście kloc jakich mało .. http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,w3cmd7gmt4

 

 

Rozmawiamy o najbardziej popularnych modelach w cenie 2-5k zł. A Ty wrzucasz wydumkę za 50 tysięcy, której pewnie nawet nikt w Polsce nie kupił, a i na świecie tłumy się nie ustawiają w kolejce. Fuji są ciężkie i takie są fakty. Sam kiedyś rozważałem kupno Fuji, nie jestem fetyszystą wagi, ale ciężar tych rowerów nawet mnie odstraszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz ciezkie...?

 

Model SL 1.1 rozmiar 54

 

35743347551_7bf0bc480c_c.jpg

35874696915_011b3dc80f_c.jpg

 

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=136154&start=0

 

To stawia Fuji w czolowce super lekkich konstrukcji, tylko paru producentow (pomijajace male manufactury) ma w swojej ofercie takie konstrukcje.

Do tego Fuji prezentuje bardzo dobry stosunek ceny, jakosci i wagi. Niedoceniana marka w Europie.

 

I teraz dobra wiadomosc, rower z powyzszego linku mozna kupic/zlozyc na tych komponentach duzo taniej!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś że to jest temat o rowerze do 6000 zł a podałeś przykład ramy która jest faktycznie leciutka ale najtańszy rower złożony na niej kosztuje chyba koło 16 tyś zł? Prawda jest taka ze fuji jest ciężki do tego nie podoba mi się to że nie ma pełnej Ultegry albo 105 bo z tego co widzę w specyfikacji ma korby Oval 500 plus jakieś koła które rewelacyjne też nie są, Canyony czy Cube na tym samym osprzęcie jest przeważnie o jakiś kilogram lżejszy i jest to bardzo duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz ciezkie...?

 

Model SL 1.1 rozmiar 54

 

 

 

 

 

Przeczytałeś mój poprzedni post? Chyba nie, albo bez zrozumienia. Więc jeszcze raz- mówię o popularnych rowerach w najbardziej poszukiwanych cenach, a nie pojazdach za kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden pisze:

 

Fuji są ciężkie i takie są fakty.

 

To pokazuje zdjecia mowiace zupelnie cos innego.

A ty mimo tego glosisz objawione prawdy:

 

Prawda jest taka ze fuji jest ciężki

 

Ze zrozumieniem, to prosze sie jasno wyrazac, a nie pisac nieprawdziwe ogolniki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My ciągle piszemy o rowerach w zupełnie innym budżecie, a nie rowerach za 15 tys, wspomniany na początku postu rower Canyon Endurance CF 7.0 SL waży 7.6 kg, tańszy model na 105 Endurance CF 7.0 waży 7.7 kg, dalej Cube Agree C:62 PRO z 2016 roku waży 7.7 kg, a taki Fuji Transonic 2.7 z 2017 roku waży 8.3 KG, możee nie jet to różnica kilograma tak jak pisałem ale dalej są sporo cięższe. I nikt nie mówi że Fuji nie ma lekkich rowerów ale w tej kategorii cenowej wypada zdecydowanie gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że do Domanki w karbonie i na 105 musiałbyś nieco dołożyć. Trek powoli pokazuje kolekcję na 2018 rok, za 6tys(te 800zł można spokojnie utargować u większości dealerów Treka) miałbyś coś takiego:

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-alr/domane-alr-4-disc/p/1405000-2018/?colorCode=grey

 

Rower na pewno będzie wygodny, ale jest na ramie alu + osprzęt Tiagra. Waga to prawie 10kg, więc raczej słabo(ale na oponach 32mm). Na plus jak dla mnie hamulce tarczowe, a więc możliwość założenia szerokich opon(32mm ma ten model standardowo) i kaseta 11-32. Z tego co widać po Emondach na 2018 to niektóre rowery dostały nieco lepsze wyposażenie za tę samą cenę, więc może warto poczekać na to, aż Trek pokaże wszystkie Domane na 2018. Ja jeżdżę na tym i sobie chwalę:

 

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-s/domane-s-5-disc/p/1441100-2017/?colorCode=black

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...