lynx79 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Zastanawiam się nad zakupem nawigacji rowerowej. Przyglądałem się następującym modelom: - Garmin Edge 1000 - Garmin Edge 1000 Explorer - Garmin Edge 820 - Garmin Edge 820 Explorer - Garmin Montana - Garmin Oregon Do tego będą czujniki prędkości i kadencji. Tętna nie potrzebuję, więc wersje Bundle odrzucam, a wersja podstawowa plus czujniki wyjdzie 100 zł taniej. Montana i Oregon raczej odpadają z uwagi na gabaryty, choć zasilanie paluszkami jest czymś pozytywnym oraz ekran transrefleksyjny znacząco wydłuża czas pracy urządzenia (mam też taki w zegarku Garmin Vivoactive). Zatem zostają wersje 1000 i 820. I tu pytanie do użytkowników. Czy mniejszy ekran (naczytałem się o problemach z dotykiem) 820 jest wystarczający do jazdy według mapy? Większy 1000 jest już dość duży, a wolałbym coś kompaktowego. Z kolei prawdopodobnie pod koniec roku pojawi się następca 1000. Może lepiej zaczekać, choć pewnie jakoś znacząco nowości nie przybędzie. Sezon jednak przeleci. Teraz druga sprawa czy brać wersję podstawową czy okrojoną Explorer - zależy mi łatwej komunikacji z komputerem, a 820 Explorer nie ma Wi-fi (1000 Explorer chyba ma). W wersji Explorer nie ma funkcji treningowych (nie są mi potrzebne), więc teoretycznie można by te 200 zł zaoszczędzić i przeznaczyć na wspomniane czujniki (260 zł). 1000 Explorer ma dodatkowo pilota. Kolejna sprawa - w wersji podstawowej jest mapa Garmin Cyclo Map, można też kupić wersję z mapą TOPO.PL. Czy podstawowa mapa wystarcza? Czytałem różne o niej opinie. Czy lepiej brać wersję o 100 zł droższą z mapą topo. Czy też wziąć podstawową i wgrać coś neta. Co byście radzili. Może inne urządzenie z podobnymi funkcjami. Zaznaczę, że zależy mi na dotykowym ekranie i dokładnych mapach ze ścieżkami rowerowymi i leśnymi. Mile widziane poziomice na mapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymcio111 Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Ja mam Garmin Oregon 450 (muszę sprawdzić dokładnie) kupowałem bez map i wgrałem darmowe ump jak jeździłem z nimi wybrzeże i w Bieszczadach tak jak u mnie po Warmińsko-mazurskim to jedynie trochę ścieżek leśnych koło wielkich jezior mi brakowało a zazwyczaj wszystko ładnie jest. Nad morzem latarnie zaznaczone, punkty widokowe, nawet plaże nudystów zaznaczyli hahah [emoji14] Zasilanie chciałem specjalnie na 2xAA żeby mieć zawsze łatwy dostęp zasilania na wyprawach. Ekran z tą opcją wyłączania podświetlenia w dzień jak świeci na niego słońce i dzięki temu widać wszystko bardzo fajna i oszczędna rzecz. Jeśli kombinować mapy z torrentów to trzeba je specjalnie było przerobić raz tylko to robiłem a potem zapomniałem i zostałem i tak przy ump bo spoko pokrycie. Dużo info znajdziesz na forum Garniak. Generalnie czego mi brakuje to trochę Glonass bo czasem jak odpalasz w całkiem nowym miejscu to szuka fixa i kilka minut. Ale jak już znajdzie to jakoś nie zauważyłem problemów żeby gubiło chyba że bardzo rzadko że aż nie pamiętam. Ogólnie jako do wgrywania śladów GPX i zapisywania śladu spoko i jeżdżeniu. Od biedy też wyznaczyć można nawigowanie w mieście i jak trzeba skręcić to wtedy piszczy. Jak jesteśmy w lesie wtedy mimo ścieżek często pokazuje tylko prostą linie w tym kierunku. Jeżdżone po deszczach I nic garminowi nie jest, jedynie przez jego nieco niżej położony ekran niż obudowa woda lubi się zbierać przy wyświetlaczu jeśli mamy mocno płasko nawigację ustawioną w uchwycie. Wysłane z mojego Samsung Note 4 SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lynx79 Napisano 9 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Dzięki za pomysł. Cały czas mam wątpliwości co do rozmiarów Oregona czy też Montany. 11 cm długości i 6 szerokości to spory kloc. Do tego duża grubość urządzenia i mamy cegłę na kierownicy. Ekran transrefleksyjny jest dużym plusem, ale zastanawiam się czy mniejsze ekrany też by się nie sprawdziły. Wgrałem sobie na kompa mapy UMP i rzeczywiście ścieżki są w mojej okolicy i tam gdzie przeważnie się wybieram. Nie mam tylko porównania z TOPO.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Skoro nie do treningu, to Ci nie potrzebne czujniki prędkości i kadencji. A to powoduje, że możesz celować w znacznie tańsze urządzenie o tej samej funkcjonalności: Edge touring. za 830 zeta kupisz bez map, a za 930 masz z pl topo. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lynx79 Napisano 9 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Czujnik prędkości i kadencji będzie mi potrzebny. Z opisu wynika, że urządzenie nie jest zgodne z dodatkowymi czujnikami. Na forum Garmina przeczytałem, że pomiar prędkości i odległości jest znacznie precyzyjniejszy z czujnikiem prędkości. Znalazłem takie porównanie nawigacji rowerowych Garmina https://www.trigar.pl/porownanie-garmin-edge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lynx79 Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Ostatecznie stanęło na Garmin Edge 820 Explore. Do tego czujnik kadencji i szybkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysiak Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 Odrobinę za późno bo dokonałeś zakupu ale jest jeszcze Polar V650. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lynx79 Napisano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 Mam zegarek Garmina, więc dlatego celowałem w tę markę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.