Skocz do zawartości

[obręcz] przebijająca się często dętka w tylnym kole


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Zauważyłem że mam lekkie wgniecenia tylnej obręczy (felgi) w tylnym kole 1-3 milimetrowe, czy może to wpływać na przebijalność dętki, ponieważ przy szwalbach miałem ją często ale to zrozumiałe to były opony na jeden wyścig nie zdolne do wielokrotnego użytku. Teraz mam solidne opony vittoria saguaro i zdarzyło się mi przebicie dętki, mimo że wykazałem że było to jakieś mikrouszkodzenie a nie np. gwóźdź w oponie.

 

Czy wgniecona do wewnątrz obręcz może naciskać na dętkę sprawiając że jest ona podatniejsza na przebijanie się?

 

Jak to ewentualnie naprawić?

Napisano

 

 

Czy wgniecona do wewnątrz obręcz może naciskać na dętkę sprawiając że jest ona podatniejsza na przebijanie się?

W g mnie takie małe wgniecenie, jeśli nie ma ostrych krawędzi, zadziorów czy tym podobnych nie powinno "pomagać' w częstym przebijaniu dętki. Ja miałem podobną sytuację z oponami Smart Sam, były nowe w rowerze a tu kapeć za kapciem, opony czyste bez ciał obcych taśmy ok, felgi proste, żadnych ostrych krawędzi a kapcie łapałem. Zmieniłem opony i na razie  odpukać jest spokój.

Napisano

Tak jak napisali koledzy, czyste wgniecenie obręczy, nawet spore nie wpływa na dętkę. Natomiast skoro często łapiesz kapcia w jednym kole to przyczyną może być np. kawałeczek szkiełka wbitego w oponę. Zdarza się że taki mały okruch siedzi w gumie i z zewnątrz go nie widać, natomiast gdy napompujemy koło, guma się rozciąga i okruch szkła trochę zaczyna wystawać z opony i powoli przeciera dętkę. Warto zdjąć oponę i starannie obejrzeć ją od środka, przeginając tak żeby zobaczyć czy nie ma mikro nacięć.

Druga możliwość to taka że nie podnosisz z siodła 4 liter najeżdżając na przeszkody i dobijasz koło.

Napisano

A stosowałeś różne dętki czy może jeden typ z tego samego źródła? Zdarzają się trefne serie, mieliśmy kiedyś nie raz cały karton czy to procucenta na C czy S do odesłania bo rozchodziły się na szwach.

Napisano

Ale to se chyba mozna zanzaczyc miejsce w ktorym to łapie sie "gumy" i zobaczyc czy zawsze jest to mniej wiecej to samo miejsce.  czy pokrywa sie to z wgieceniem felgi...Tylko trzeba a) zwrócic uwage czy opona jest zalozona w ten sam sposob w stosunku do wentyla i kierunku jazdy,  w ktora strone zaklada sie detke (jesli przy wentylu lub dokladnie na przeciko wentyla), to wtedy zanzaczac nie trzeba :P

  • 3 miesiące temu...
Napisano

 

 

Zdarza się że taki mały okruch siedzi w gumie i z zewnątrz go nie widać,

Miałem kiedyś w oponie wióra stalowego grubości poniżej 0,5 mm i długości ok. 3 mm. Zupełnie niewidoczny, niewyczuwalny pod palcem i nawet dziury w oponie nie było za bardzo widać. Dopiero po 3-ch naprawach, kiedy zjarzyłem się, że to w tym samym miejscu - zacząłem szukać do skutku, aż znalazłem. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...