Skocz do zawartości

[Hamulce] Cantilever - warto zostawić ?


icemerc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Ostatnimi czasy postanowiłem odnowić swój rower mongoose giant, który dostałem na komunie :) Jako, że było to 24 lata temu to wyposazony jest on w hamulce typu Cantilever.  Doczytałem, że one słabiej hamuja niż V-brake i są starszego typu, natomiast pozwalaja na zastosowanie szerszej opony.  i Teraz zastanawiam sie, czy zmienić je na V-brake czy poprostu zminic klocki i porządnie je wyregulować i zostawic ?  opona docelowo bedzie 2.35 może 2.50 ( bardziej skłaniam sie ku 2.35) i tu kolejne pytanie czy pod tak szeroka opone V-brake wejdzie?  Teoretycznie widełki i rama podejdą do takiego przeszczepu tylko czy warto?

 

odpowiem odrazu, że po odnowieniu roweru  leśne dukty, troche terenu, zjazdy i podjazdy będą na porządku dziennym :) 

 

Pozdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama tego nie przyjmie. Załóż v-ki +klamki dedykowane do nich. Jeśli chcesz koniecznie zostać przy cantikach to musisz zainwestować w klocki coolstopa- kosztują tyle co v-ki. Ale jeśli projekt ma być retro. Co to za model mongoosa?? 

 

niestety nie wiem co to za model, gdyz są tylko naklejki mongoose a o modelu nie ma nic.... :(

 

 

teraz zastanawiam sie, czy V-brake pomieszczą opony 2.35 ?  to w sumie też trzeba brać po uwagę.... 

 

klamki do tego chciałem aluminiowe - np shimano? 

hamulce też myślałem nad tą sama firma.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć dobre hamulce w retro rowerze Mongoose daj sobie spokój z canti, jeśli hamulce, które masz, hamowały słabo. Kup ramiona V-brake Shimano (np. T-4000, komplet na oba kola kosztuje dużo poniżej 90 PLN), do tego klamki Avid FR5 (około 50 PLN za komplet) i zestaw linek i pancerzy do V-brake, może być Shimano za ok. 40 PLN. Zobaczysz przepaść między canti a v-brake na korzyść tych drugich. Klamki FR5 zapewniają też bardzo dobrą, jak na v-brake, modulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Doczytałem, że one słabiej hamuja niż V-brake

 

Źle doczytałeś... Canti nie hamuja wogóle :P Conajwyżej można je zakwalifikować do kategorii spowalniaczy. I to tylko wtedy jak jest sucho...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle doczytałeś... Canti nie hamuja wogóle :P Conajwyżej można je zakwalifikować do kategorii spowalniaczy. I to tylko wtedy jak jest sucho...

 

Szacunek...

I.

 

Bez przesady, chyba że mówisz o marketowych wynalazkach lub o czasach kiedy jeździło się na stalowych obręczach.

 

Kolega ma przełajówkę z canti i na początku faktycznie narzekał, że słabe. Jak podpowiedziałem jak wyregulować, to już może latać przez kierownicę.

 

Mit o słabych canti pochodzi z czasów jak takie hamulce u nas się pojawiły. Pewnie większość z nas jeździła na tańszych rowerach z gorszymi częściami. Do tego brak doświadczenia w regulacji i kiepskie klocki.

Canti w regulacji są upierdliwe, a konstrukcja roweru nie zawsze daje szansę na pełne wykorzystanie potencjału. Linka łącząca ramiona powinna iść poziomo ale przy grubszej oponie, a jak jeszcze doda się błotniki, jest to niemożliwe. Nie raz widziałem rowery, gdzie ta linka szła prawie pionowo, więc o sensownym hamowaniu nie było mowy.

 

Takie coś nie ma prawa działać (wywalić odblask, ramiona dać szerzej, linkę dać dużo niżej, to coś z tego będzie)

IMG_3340.jpg

 

Takie pewnie potrafią zawstydzić niejedne tanie V-ki

avid-CX.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...