Skocz do zawartości

[Gravel Frameset] Jaki pod posiadane elementy.


MikeDozer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano dziś, 09:05

Czołem!

 

Mam dostęp do starego tribana 500 na starej sorze o niewielkim przebiegu (ok 1500km). Troche za duży dla mnie (rozmiar 57, mój wzrost 175cm). Próbowałem go ustawić pod siebie (zmiana mostka na ciut krótszy, zmiana ramion korby na 170 jak w rozmiarze 54 tego roweru). Przekrok jest ok, ale rower wydaje się dość długi a do tego dziwnie szwankuje mi na nim kolano (i w spd i w platformach). Długo walczyłem z ustawieniami ale ciężko coś dobrego z tego zrobić. 

 

Druga sprawa, że nawierzchnia dróg w moich okolicach jest bardzo słaba i lubię dodatkowo zjechać w szutrowe i polne drogi. Niestety w oryginalną ramę nie wchodzi nic więcej jak 700x25c (chciałbym mieć możliwość wsadzenia czegoś w okolicach 42mm lub nawet 27.5x2.0)

 

Pomyślałem, ze może zmienię samą ramę na gravelową o wymaganiach:

1) Montaż pod dual pivot i pod tarcze na przyszłość

2) minimum dwa montaże pod bidony, dobrze by było na trzy  :)

3) miło widziane ale nie wymagane otwory pod bagażnik

4) rama ze stali lub aluminium + węgielny wideł

5) rozsądna cena o dobrym stosunku cena/jakość dla mojego rozmiaru (175cm wzrost /83cm noga)

6) żeby cały szpej sora ze starego roweru wlazł do nowego (koniecznie suport BSA)

7) wygodna, niezbyt wyścigowa geometria

8) kolor najchętniej jakiś stonowany (czarny,szary,zielony) w lakierze matowym ale przyjmę każde propozycje.

9) kapcie do 700x42mm lub nawet 27.5x2.0 (zdaje sobie sprawę, że w aktualne hamulce takie nie wejdą)

 

 

Prosiłbym szanownych forumowiczów o sugestie, najchętniej z linkami do przykładów czego szukać. Nie wiem od czego zacząć szukanie. 

 

Nigdy nie robiłem tego typu przekładek, ale nie mam dwóch lewych rąk i chyba dam radę, jednak z chęcią przyjmę każdą radę czego się spodziewać przy takich zmianach i jakie dodatkowe koszty mam szanse ponosić (np, nowe linki i pancerze?)

 

Dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdecydujesz się na ramę pod tarcze, to z Tribana wykorzystasz tylko kierownicę, klamkomanetki, siodełko, korbę, tylną przerzutkę i kasetę. Koła, hamulce, przednia przerzutka i linki będą do wymiany. Podlicz koszty i zastanów się, czy nie lepiej byłoby sprzedać Tribana jak stoi, dołożyć i kupić gotowego Accenta CX-ONE http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2017 . W prawdzie nie jest to gravel tylko przełaj, ale opony 35-38mm wchodzą. Na stronie Velo stoi 3200zł, ale jak popytasz u przedstawicieli, albo na allegro, to powinieneś dostać w okolicy 2700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak masz fabryczny widelec to chyba nie warto zmieniać.

 

https://pl.aliexpress.com/store/product/New-26-29-inch-Mountain-bike-full-carbon-fibre-bicycle-front-forks-disc-brake-hard-fork/1762909_32677960049.html?spm=a2g17.12010108.0.0.XK2aBk

 

Ja na rowerze  z takim widelcem w zeszłą sobotę zjeżdżałem po szlaku pieszym (błąd w nawigacji, zasadniczo omijam szlaki piesze) - stromo, skały, korzenie... Dał radę. Bez skoków, raczej omijanie przeszkód.

A rower jednak ogromnie zyskuje na lekkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...