Skocz do zawartości

[opona 650b] niski opór toczenia...


DzikiChomik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie - poszukuję opony 650b, zwijanej, o szerokości do 2,3'. Optymalnie w cenie poniżej 200 PLN.

Obecnie założone High Rollery II Maxxis'a są:

- przyzwoite jeśli chodzi o przód,

- żałosne jeśli chodzi o tył - opór toczenia jest tak ogromny, że nawet na zjazdach w lesie dosłownie czuję jak tylne koło samo hamuje. W terenie jeszcze bardziej "sypkim" - piaszczystym sytuacja jest już kompletnie nieakceptowalna.

 

 

 

 

Napisano

Opierając się na skromnych informacjach od Ciebie i testach z pisma BIKE zasugerowałbym:

- Minion DHR2 27,5 x 2,3 (opór toczenia 28,6 W),

- Wild Racer'r 27,5 x 2,35 (opór toczenia 33,1 W) - lepsza, ale raczej ponad budżet

Mieszanka "gumy" jest pewnie kluczowa...

Napisano

Rocket Ron Evo 2,25 - bardzo niskie opory, świetna w każdym terenie i warunkach poza głębokim piachem (ale tu tylko fat daje radę). Jedynie po śniegu na niej nie jeździłem. Tylko, że tył po 1500km będzie do wyrzucenia.

Napisano

Dzięki za propozycje - przejrzę zasoby sieci, by je lepiej poznać.

Chętnie podam dodatkowe informacje, aczkolwiek nie wiem co jeszcze można dodać poza tymi danymi, które już podałem.

Może tyle, że nie śmigam tubeless - latam na klasycznych dętkach, ciśnienie w tylnym kole w okolicach 2,75 bar, chociaż to akurat będzie zależne od opony (na rowerze siedzi niecałe 70 kilo mięcha ze szpejem). Model obręczy raczej nie ma znaczenia, ponieważ każdą oponę 2,3' łyknie. Rower full 150/140.

Śmigam głównie po ścieżkach leśnych - czasem trafi się jakiś drop czy miejsce, w którym można poszybować - max pół metra wysokości i z metr długości...ot, płaska północ kraju.

Sporo tras "wydmowych" w lasach - luźny, sypki piach.

 

/edit/

Rocket Ron 2,25' to moje poprzednie opony - zmieniłem je, ponieważ przyczepność w zakrętach była słabiutka i to niezależnie od ciśnienia, więc raczej już do nich nie wrócę. Poza tym znikały w oczach mimo użytkowania jednego z wyższych modeli.

Napisano

Schwalbe Nobby Nic- dobre opory toczenia i przyzwoita przyczepność, Continental X King- nie jeździłem ale bieżnik wygląda fajnie ;) Race King to coś w stylu rocket rona/ racing ralpha więc wychodzi na to że zbyt mała przyczepność dla ciebie. Maxxis Crossmark mk2- podobno lepsza przyczepność niż mk1, więc też powinien być spoko- na twardym jedzie jak semi slick!

Największe znaczenie ma mieszanka gumy z jakiej wykonana jest opona!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...