Maateusz Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Mam dwa uzywane amortyzatory w fajnym stanie rock shox sid race recon solo air - który jest lepszy ? ew czym się różnią ? bo musze wybrać jeden dla siebie? jak można sprawdzić ich daty produkcji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 (edytowane) Po numerze seryjnym. Ogólnie obydwa mają "to samo" zastosowanie, tylko jeden jest topowym sportowym produktem, jest pół kilo lżejszy i ma jakiś wypasiony tłumik, a drugi to taka klasa średnia dla amatorów. Edytowane 4 Lipca 2017 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 w numerze seryjnym jest ukryta data ? czy tzreba pisać do producenta nr aby podal date ? czyli ten topowy to rozumiem ten sid ? a recon to srednia polka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 (edytowane) O ile pamiętam to pierwsze dwie cyfy po T to rok. Tak, sid jest dużo wyższym modelem. Edytowane 4 Lipca 2017 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 (edytowane) Wszystko zależy od stanu. Poza niższą masą i tłumikiem MC SIDy bywały dual air oraz z regulacją tłumienia kompresji co dodatkowo zwiększa możliwości dostosowania do swoich potrzeb. Jeśli golenie i tuleje ślizgowe w dobrym stanie to amor do uratowania. Pierwsza cyfra po literze to ostatnia cyfra roku produkcji korony. Edytowane 4 Lipca 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 SIDy bywały dual air oraz z regulacją tłumienia kompresji jak rozpoznać jaki to dokladnie ? Jeśli golenie i tuleje ślizgowe w dobrym stanie to amor do uratowania. można to ocenić samemu ? czy tylko serwis ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Wrzuć zdjęcia najlepiej. A stan oczywiście można ocenić samemu, jest duży poradnik na forum o serwisowaniu RSów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Na dole lewej goleni jeśli jest zawór do pompowania to DA. Jeśli górne golenie nie mają śladów uszkodzeń (obicia, rysy, przetarcia) to jest szansa, że i ślizgi są ok (najlepiej zdjąć dolne golenie i wtedy wszystko będzie widać a przy okazji przeprowadzić serwisowanie - wymiana uszczelek i płynów ustrojowych). Wrzuć zdjęcia i nr seryjne. Może ktoś odnajdzie swój amortyzator i dowiesz się coś o jego historii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 (edytowane) Tak wygląda ten SID - czerwony- jak dla mnie bardziej na oko zuzyty - ma rysy na lakierze odpryski - po rozebraniu to mozna polakierować na nowo ? Recon - biały- jak dla mnie w lepszym stanie niz sid - ale tez chyba nowszy ? Edytowane 5 Lipca 2017 przez Maateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 (edytowane) Z tego co widać w SIDzie golenie są niezłe. To że jest trochę poobijany nie wpływa na pracę. Koniecznie trzeba serwis mu zrobić bo uszczelek kurzowych praktycznie już nie ma, w środku może być błotko. Odnośnie malowania - żeby to miało ręce i nogi trzeba usunąć całkiem stary lakier, dobrać odpowiedni podkład i malować najlepiej proszkowo. Ja kiedyś robiłem renowację widła w firmie, która odnawia alu felgi. Wyszło jak z fabryki. Recon kilka latek młodszy, ale też serwisu nigdy nie widział. To jest wersja silver (ciężka, rdzewiejąca stal zamiast alu) z tłumikiem TK (najprostszy). Ja brałbym SIDa. Edytowane 5 Lipca 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Wszystko miod, ale. - cena calkowitej renowacji prawie na pewno przekroczy wartosc widelca, chodzi mi o SIDa. - cena calkowitego kitu serwisowego - cena malowania proszkowego, nie wiadomo jak spisza sie slizgi wewnetrzne, przy piecu. - cena naklejek Wtedy faktycznie wyjdzie piekny SID. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 (edytowane) z jakich one sa lat ? co do sida skoro renowacja przekroczy jego wartosc to tak naprawde ile jest wart ? a ile drugi ? na jednym pisze dual air (sid) a na drugim solo air (recon) - na czym tutaj różnica polega? Edytowane 5 Lipca 2017 przez Maateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Kit do sida DA to 100-130zł. Komplet uszczelek kurzowych z gąbkami olejowymi 40-50zł. Smarowidła 50zł. Tyle wystarczy aby amor odzyskał pełną sprawność. Reszta to estetyka. Można to zrobić po taniości albo przyzwoicie. Serwis recona wyjdzie może z 50zł taniej. DA - osobno pompuje się komorę pozytywną i negatywną amora. Można ustawić dobrą pracę w szerokim zakresie masy rowerzysty. SA - pompujesz tylko pozytywną a negatywna napełnia się sama. Działa to przyzwoicie pod warunkiem że nie ważysz 100kg+. Sprawia też sporo problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 czyli taki zestaw to nie wystarczy ? http://allegro.pl/zestaw-serwisowy-rock-shox-sid-dual-air-i6856538186.html bo tu widze uszczelki przeciwkurzowe , gabki i inne uszczelki - to moze wszystko ? plus smarowidla i zamykamy sie w 150 zł bez estetyki ? czy coś jeszcze potrzebuję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 To jest tzw. basic service kit, jak dobrze poszukasz to kupisz za 50zł. W full service kitcie są wszystkie elementy gumowe, nie tylko oringi, oraz dodatkowo m.in. nowe zawory do pompowania, nowe zaślepki zaworów, pierścienie Segera ale brak uszczlek kurzowych i gąbek. Jak koniecznie chcesz oszczędzić to możesz brać ten zubożony. Ten SID to rocznik 2010-2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 czyli cos takiego https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/czesci-zamienne/p,zestaw-serwisowy-duzy-sid-reba-2012-2016-solo-air-czarne-uszczelki-rock-shox,457280.html tylko dla mojego rocznika musze znalezc i dla dual air ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 (edytowane) Do SIDa DA do 2012r. Występują dwa różne w zależności od skoku widelca. Dla skoku 100mm takie coś: http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/uszczelki/prod/rs-service-kit-sid Do tego jeszcze komplet kurzówki + gąbki. Edytowane 6 Lipca 2017 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 czyli rozumiem mój ma skok 100 mm ? bo na goleni sa dwie wartosci 100mm i 80 mm ? oleje juz pokupilem - opakowania wieksze wiec zrobie najpierw serwis recona, aby zobaczyc co i jak skoro jest mniej wartosciowy - czy przy nim koniecznie wymieniac uszczelki ? czy moze wystarczy tylko poczyscic wszystko ? z ktorego on z kolei jest roku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Po nr seryjnym sprawdzsz. Po literze cyfra wskazuje na rok. Pełny serwis w reconie czy to sidzie powinien być robiony co 200h pracy. Min. co sezon wymiana oleju. Zakładam, że u Ciebie żaden z nich serwisu nie widział. Weź też pod uwagę, że np. uszczelki kurzowe po kilku latach twardnieją przestając spełniać jakąkolwiek funkcję. Odnośnie oringów wewnętrznych jest trochę lepiej bo nie działają na nie UV a dodatkowo są zwilżone olejem co w pewnym stopniu zaponiega utlenianiu. Kurzówki to min. co bym mu zrobił. Resztę trzeba zweryfikować i podjąć decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 po literze 't' jest 10 czyli 2010 rok ? tak jak ten sid ? sid ma 't00' to rok 2000 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Pierwsza CYFRA ma znaczenie. I jak pisalem wczesniej - to rok produkcji korony a sam wideł może być młodszy. Sid jest z 2010 lub 11 (model 2008-2012). Recon jest z 2011 lub 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 6 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 ok. rozumiem. zabralem sie za recona pierwszy krok rozdzielenie goleni i juz problem... ludzka sila nie rozdzieli tego... wydaje sie,ze zrobilem wszystko jak tutaj: https://biketrain.wordpress.com/2015/02/05/obsluga-amortyzatora-rock-shox-recon-solo-air/ i ale slychac jakby cos do czegos dobilo i dalej nie pojda... - wpadl mi do glowy podnosnik samochodowy ? dobry pomysl ? czy nic na sile ? p.s recona ktos chyba cos serwisowal, bo w miejscu gdzie sa takie wpusty do podwazenia uszczelek kurzowych sa slady demontażu ich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Uszczelek nie podważa sie od zewnątrz. Podbosnikiem samochodowym zniszczysz amortyzator. Śruby po ich odkręceniu o kilka obrotów potrzebują młotka. Czasami trzeba mocniej stuknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maateusz Napisano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 młotek pomógł - wszystko zrobiłem jak instrukcja mówi - bez blokaady faktycznie jest różnica duża, aż się nie spodziewałem. pytanie o blokadę - ona ma całkowicie blokować widelec ? wogole ma sie nie uginać ? u mnie powiedzmy w 50% jest mniejszy skok niż bez blokady wlałem 120 ml płynu do komory tłumika - on przelewał się jakby w dół pod taki tłoczek - tak ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 7 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 Amor z blokada nie powinien się uginać więcej niż 1cm. Jeśli tak jest, to masz za mało oleju lub coś jest nie tak z uszczelką i olej przelewa się do dolnej goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.