Skocz do zawartości

[amortyzator]Nowy amortyzator


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam górala Kross Hexagon V4, przebieg ok. 12000 km. Jest w nim amorek SR Suntour SF-11-XCT-V3, który już chyba dożywa swoich dni. Tuleje są strasznie wyrobione, poza tym skrzypi. Zastanawiam się czy nie wymienić na jakiś nowy, np. https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-xcm-rl-26-z-manetka-100mm-a-head-1-18-z-piwotami-czarny-matowy-sr-suntour,640079.html. Tylko nie jestem pewien czy będzie pasował. I czy w ogóle jest sens modernizować ten rower. Poza amorkiem jest OK, przerzutki i hamulce działają sprawnie. Co doradzicie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 12tys to ten rower już swoje przejechał i lepiej się rozglądać za czymś bardziej współczesnym. Ale wiadomo, że to kwestia kasy, serwis obecnego na pewno wyjdzie taniej.

A jak nowy amor to przynajmniej powietrzny raidon, żebyś poczuł że masz amortyzator który faktycznie działa jak powinien tylko, że to 2 razy drożej:
http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-lo-r-26-air-czarny-2017/775

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jak nowy amor to przynajmniej powietrzny raidon, żebyś poczuł że masz amortyzator który faktycznie działa jak powinien tylko, że to 2 razy drożej: Amortyzator Suntour Raidon XC LO-R 26 AIR Czarny 2017

Ale to pod tarczówki.

Gorala mam raczej rezerwowego na wycieczki w terenie (lasy, górki, piachy). Stary amor dawal radę w tlumieniu, jednak regulacja naprezenia praktycznie nie istniała. Poza tym nie ma blokady, a przekonałem sie że jest ona przydatna.

Zauważyłem taką rzecz - 2 bardzo podobne amorki róznią się znacznie ceną https://www.centrumrowerowe.pl/porownywarka.html?ref=27b9b . Jeden ma rure z gwintem, drugi pod stery a-head. To stąd ta róznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak tarczówek to też argument za zmianą roweru. Teraz już mało który posiada pivoty, musiałbyś po używkach szukać, a to przeważnie oznacza serwis czyli kolejne koszty.

 

XCT w praktyce nie ma żadnej regulacji, bo ta co jest w ogóle nie działa.

 

Link do porównania nie działa. Blokadę można mieć na goleni lub na kierownicy i ta druga opcja jest droższa, bo to kolejna manetka z przewodem. Tylko manetka działa w trybie zerojedynkowym, a na goleni możemy sobie regulować dowolnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tanie, sprężynowe widelce Suntoura to atrapy. Szkoda kasy.

Jak bym miał duzo kasy to kupilbym nowy rower za min. 5 tys. Mam tanie amorki Suntour w 2 rowerach i nie narzekam. Bo nie jeżdżę wyczynowo :002:


 

 

Miałem Hexagona V6 i tam była rura 1-1/8, u Ciebie pewnie jest to samo ale lepiej sprawdzić przed zakupem.

Sprawdziłem. Jeszcze taka sprawa - skok. Czy w nowym musi być taki sam jak w starym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał duzo kasy to kupilbym nowy rower za min. 5 tys. Mam tanie amorki Suntour w 2 rowerach i nie narzekam. Bo nie jeżdżę wyczynowo :002:

 

Podstawowy widelec powietrzny (Raidon/Epixon) będzie o wiele lepszą inwestycją. Te najtańsze sprężynowe nie domagają nawet przy normalnej jeździe i trudno jest je ustawić pod własne preferencje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...