Gość Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Mam górala Kross Hexagon V4, przebieg ok. 12000 km. Jest w nim amorek SR Suntour SF-11-XCT-V3, który już chyba dożywa swoich dni. Tuleje są strasznie wyrobione, poza tym skrzypi. Zastanawiam się czy nie wymienić na jakiś nowy, np. https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-xcm-rl-26-z-manetka-100mm-a-head-1-18-z-piwotami-czarny-matowy-sr-suntour,640079.html. Tylko nie jestem pewien czy będzie pasował. I czy w ogóle jest sens modernizować ten rower. Poza amorkiem jest OK, przerzutki i hamulce działają sprawnie. Co doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Po 12tys to ten rower już swoje przejechał i lepiej się rozglądać za czymś bardziej współczesnym. Ale wiadomo, że to kwestia kasy, serwis obecnego na pewno wyjdzie taniej. A jak nowy amor to przynajmniej powietrzny raidon, żebyś poczuł że masz amortyzator który faktycznie działa jak powinien tylko, że to 2 razy drożej:http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-lo-r-26-air-czarny-2017/775 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 A jak nowy amor to przynajmniej powietrzny raidon, żebyś poczuł że masz amortyzator który faktycznie działa jak powinien tylko, że to 2 razy drożej: Amortyzator Suntour Raidon XC LO-R 26 AIR Czarny 2017 Ale to pod tarczówki. Gorala mam raczej rezerwowego na wycieczki w terenie (lasy, górki, piachy). Stary amor dawal radę w tlumieniu, jednak regulacja naprezenia praktycznie nie istniała. Poza tym nie ma blokady, a przekonałem sie że jest ona przydatna. Zauważyłem taką rzecz - 2 bardzo podobne amorki róznią się znacznie ceną https://www.centrumrowerowe.pl/porownywarka.html?ref=27b9b . Jeden ma rure z gwintem, drugi pod stery a-head. To stąd ta róznica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Brak tarczówek to też argument za zmianą roweru. Teraz już mało który posiada pivoty, musiałbyś po używkach szukać, a to przeważnie oznacza serwis czyli kolejne koszty. XCT w praktyce nie ma żadnej regulacji, bo ta co jest w ogóle nie działa. Link do porównania nie działa. Blokadę można mieć na goleni lub na kierownicy i ta druga opcja jest droższa, bo to kolejna manetka z przewodem. Tylko manetka działa w trybie zerojedynkowym, a na goleni możemy sobie regulować dowolnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Link do porównania nie działa No to inaczej https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-xcm-26-100mm-blokada-1-1-8-gwint-180-55mm-piwoty-czarny-sr-suntour,611911.html https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/amortyzatory-rowerowe/widelce-amortyzowane/p,amortyzator-xcm-26-z-blokada-100mm-1-1-8-a-head-z-piwotami-czarny-matowy-sr-suntour,657249.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 No to faktycznie wygląda, że niczym innym się nie różni. Miałem Hexagona V6 i tam była rura 1-1/8, u Ciebie pewnie jest to samo ale lepiej sprawdzić przed zakupem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 Tanie, sprężynowe widelce Suntoura to atrapy. Szkoda kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Tanie, sprężynowe widelce Suntoura to atrapy. Szkoda kasy. Jak bym miał duzo kasy to kupilbym nowy rower za min. 5 tys. Mam tanie amorki Suntour w 2 rowerach i nie narzekam. Bo nie jeżdżę wyczynowo Miałem Hexagona V6 i tam była rura 1-1/8, u Ciebie pewnie jest to samo ale lepiej sprawdzić przed zakupem. Sprawdziłem. Jeszcze taka sprawa - skok. Czy w nowym musi być taki sam jak w starym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Skok może być większy (20mm ujdzie) ale zmieniasz tym geometrię więc trzeba potem poustawiać siodełko i ewentualnie kierownicę żeby znaleźć dobrą pozycję. W Hexagonie zmieniłem ze 100 na 120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 6 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2017 Jak bym miał duzo kasy to kupilbym nowy rower za min. 5 tys. Mam tanie amorki Suntour w 2 rowerach i nie narzekam. Bo nie jeżdżę wyczynowo Podstawowy widelec powietrzny (Raidon/Epixon) będzie o wiele lepszą inwestycją. Te najtańsze sprężynowe nie domagają nawet przy normalnej jeździe i trudno jest je ustawić pod własne preferencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.