Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Tora 318 U-turn


Ksin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

pozdrawiam wszystkich :) Musze sie przyznac ze strasznie sie napalilem na tego amorka :ninja:;) a nie moge nigdzie odnalesc zadnych opini o nim. czy jezdzi moze ktos z was na takim??

  • 2 lata później...
Napisano

Witam

Zamierzam kupić taki amortyzator. Czy ma ktoś podobny i jakieś doświadczenia. Opinie o pracy amortyzatora i jakości?

Przejrzałem archiwalne wątki ale nic szczególnego nie znalazłem

Cena w sklepie stacjonarnym to ok 790zł nawet nie wiem czy atrakcyjna.

Czytając zagraniczne fora dosyć ciepło wypowiadają się o tym modelu

Pozdrawiam Mariusz

Napisano

zależy jaki model tory. Ja też jestem na kupnie amortyzatora ale try na pewno nie kupie ponieważ to jest klocek i cena/jakość/waga nie jest warta. za troszke wiece mozna mieć bombera lub r7

Napisano

Zawsze można kupić R7 czy Bombera zeszłorocznego. Ponadto możesz się jeszcze zainteresować Reconem albo Epiconem na rok 2009(jeszcze nie dostępny).

Najlepiej celować w amory powietrzne, nie sprężynowe ;)

Napisano

Nie piszcie Bombera bo nie wiadomo o co chodzi. Jeśli piszecie o MXie to waga modelu z blokadą jest większa niż Tory. Jeśli myślisz o MXie to sugeruję starsze modele, ale za tą kasę co Tora możesz kupić używane Marathony. Które będą lepsze niż MX. R7 to inna półka. Zdecydowanie wyścigowe i zdecydowanie nie pancerne. Tora będzie OK. Za tą kasę jest to w porządku amor. Nie jest genialny ale wystarczający. Popatrz jeszcze Recony na allegro, bo podobno lepiej pracują a za tą kasę na pewno coś znajdziesz (tylko patrz czy to model sprężynowy czy powietrzny w zależności od tego co Cię interesuje).

Potrzebny Ci U-Turn? Do czego chcesz go używać (w sensie amortyzatora)?

 

Czemu nie celować w amory sprężynowe? Każdy system ma wady i zalety. Ja jeżdżę na sprężynach na przykład. Powietrze nie będzie miało takiej pracy nigdy, aczkolwiek ma zaletę w postaci niższej masy i łatwości ustawienia.

Napisano

Mx trwały, ładny i dobry amor, ale na kolana nie powala, co innego wygląd - dla mnie świetny ;). Po prostu solidny sztuciec ze średniej półki, podobnie jak Tora. Jak teraz miałbym wybrać drugi raz między Torą a Mx'em to zastanowiłbym się...nad Reconem :D

Przede wszystkim lżejszy i obecnie jak się poszuka to jest do dostania w tej samej cenie co Mx, a ja za swój egzemplarz bombera '07 dałem 600 zł za nówkę i głównie to mnie skłoniło do zakupu( a było to w lipcu 2008, czyli środek sezonu, potem już nie znalazłem nigdzie tak tanio), jakbym kupował teraz to w moje łapy dostałby się zdecydowanie Recon.

W Reconie można na pewno w razie co łatwiej zmienić skok (producent od razu podaje, że skok można sobie zmienić w serwisie albo i samemu, ale nie wiem czy we wszystkich wersjach), w bomberze podobno też jest to możliwe, na razie prowadzę dochodzenie na ten temat. Marzocchi 2009 dało dupy jeśli chodzi o następcę Mx - brzydki jak noc, waga według gregorio to 2342 g, a bebechy pewnie i tak te same (?)

Dawać po 800 zł za Torę dla u-turna - dla mnie zdecydowane nie. Przemyśl czy będzie Ci się chciało kręcić, na początku każdy bajer cieszy i się nim będziesz bawił non stop, ale może być tak, że z czasem wogóle przestaniesz cokolwiek zmieniać...i u-turn będzie tylko ciążył. Może lepiej dobrać amora o optymalnym skoku.

Napisano

Tak jak przedmówcy proponuje się zastanowić czy u-turn jest dla Ciebie systemem niezbędnym, czy ma to być bardziej bajer używany od czasu do czasu. Zakres regulacji skoku tory u-turn to 85-130mm. Jak dla mnie patent przydatny o wiele bardziej w fullu niż z sztywniaku. Z mojej strony poleciłbym recona bądź tore z systemem solo air. Będzie lżejszy i możliwy do ustawienia nie zaleznie od wagi ( do pewnych granic ;P ). Wadą będzie konieczność zakupu pompki, której koszt to od ok 70zł.

Gość R3surrection
Napisano

RECON? TFU ;)

weź kup używanego foxa za 1000zł albo duke za 300 fajne amorki.

Napisano

R3surrection, nie każdy może dołożyć...

Jakby miał 1000zł to by mógł dołożyć i kupić SIDa...czy Rebę...

 

HeadDNB aż tak zależy Ci na skoku rzędu 130mm ? W jakiej to ramie ?

Ja swego czasu miałem MX Compa 06', przeszedł nieinwazyjny tuning i wyciągnął się na 119mm, a kiedy trzeba było to puszczałem lekko ciśnienie i mial około 100/105mm. Tu masz fotkę - http://www.pinkbike.com/photo/2035287/

 

Ewentualnie celuj w R7, Skareba albo dobrze utrzymanego Duke'a jak dopuszczasz używany sprzęt do siebie.

Gość R3surrection
Napisano

dlatego napisałem duke jest super amor akurat za 300zł fajna wersja na allegro

Gość R3surrection
Napisano

chodzą też za 600zl ja sam tanio kupiłem nówkę... da się :thumbsup: ale tora to cegła. to znaczy jest ok 318 bo ok 2kg... ale 2.5kg za 600zl? to żart. Sam kupiłem teraz ojcu darta 2 niby 2,5kg ale za 170zł...... a realnie za torę 302 dałbym max 200 w każdym innym razie kupiłbym użwane coś w okolicach 2kg, no chyba że rower jakiś fr to waga ujdzie a mocne toto jest

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ostatecznie kupiłem Torę jednak , chciałem coś bardzo wytrzymałego na lata , żeby w miarę dobrze pracowało .... naczytałem się kupę w necie różnych opinii na temat Suntoura , i wypadkach z nim związanych , tora wydawała mi się najmniej awaryjna... do innego amorka nie chciałem dokładać bo pewnie bym go nie wykorzystał.... jeżdżę w różnych warunkach... ale najczęściej miasto krawężniki i itp czasami żwirownia i bezdroża , ogólnie bardzo nie katuję roweru... Sorry że dopiero teraz odpisuję ale dziękuję wszystkim za cenne uwagi....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...