Skocz do zawartości

[Naprawa Przygotowanie] całego roweru


Pablo1994

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem nowy na forum a więc jeśli jakąś zasadę naruszyłem to z góry przepraszam.

Zacznę od tego że mój rower ma już kilka lat, nie jest to jakiś bardzo stary model ale z ~8 lat.

Na rowerze lubiłem jeździć w różnych warunkach, po lasach po jezdni itp itd.

Obecnie mam problem, rower naprawdę ciężko jest rozpędzić dobrze i nie trzyma prędkośći.

Opony opadają mimo tego że są napompowane jak trzeba to opadają i tutaj nie wiem czy przy wadze ~95 kg waga ciała powinienem inwestować w jakieś lepsze opony czy dętki?

Rower jest dość mocno zabrudzony, tarcze między przerzutkami są bardzo brudne w smarze który samą wodą nie schodzi a ścierką nie sposób dosięgnąć, czy powinienem próbować na własną odpowiedzialność rozkręcać dany rower? 

Ogółem to tylko te problemy że stary brud z którym nie wiem jak się uporać oraz to że opony mi siadają jak siadam i naprawdę ciężko się przez to jeździ. Jeśli ktoś ma coś fajnego do doradzenia to prosił bym bardzo pisać :) Pozdrawiam.

Napisano
czy powinienem próbować na własną odpowiedzialność rozkręcać dany rower? 

 

 

To pytanie akurat do Ciebie. Sam teraz stoję przed gruntowną rekonstrukcją praktycznie wszystkiego poza ramą, jednak stwierdziłem, że powinienem to umieć i choćby mi to zajęło tydzień to zrobię ale sam :P Nie wiem co z tego wyjdzie, bo może się skończyć katastrofą. 

 

Zastanów się czy masz chęci do próbowania, później czas i narzędzia...

 

 

 

 Na rowerze lubiłem jeździć w różnych warunkach, po lasach po jezdni itp itd.

 

 

Z własnego doświadczenia wiem, że zabrudzony rower może odmawiać posłuszeństwa :) Wiem, że zaraz może to wywołać falę oburzenia, ale w takim przypadku użyłem myjki wysokociśnieniowej :P Kierowałem ją tak aby wypłukiwało brud a nie "wciskało" go głębiej.

 

 

 

 

 rower naprawdę ciężko jest rozpędzić dobrze i nie trzyma prędkośći. 
 

 

Miałem podobny problem przy zabrudzonych i zużytych łożyskach piast. Coś nadmiernie oporuje więc szukałbym gdzieś tam. Kumpel miał coś podobnego jak za bardzo dokręcił koło :) Zatrzymywało się po 2 obrotach 

Napisano

Masz dwa wyjścia:

 

1. Robisz samemu, ale licz się z tym że możesz coś popsuć

2. Oddajesz na serwis, ale raz że zapłacisz sporo, a dwa że po takim serwisie pewnie będzie sprawny technicznie ale estetycznie może być różnie. Chyba że zamówisz z gruntownym myciem o ile jest taka możliwość.

 

Jak zabierzesz się samemu to zainwestuj w dobre klucze.

Napisano

Opony firmy opony z tego co  pamiętam jak byłem młodszy to kilka razy mi poszły i zostału zakupione jakieś w Auchanie czy gdzieś.


Ciśnienia opon jeszcze nie sprawdzałem, ponieważ zanim do czego kolwiek zabrałem się wolałem zapytać się osób które mogą znać się na temacie :)

A co do rozbierania roweru to każdy rower można rozebrać i złozyćw 100%? Czy mogą być jakoś gwintowane że coś zerwę i potem nic nie pójdzie?

Napisano

A co do rozbierania roweru to każdy rower można rozebrać i złozyćw 100%? Czy mogą być jakoś gwintowane że coś zerwę i potem nic nie pójdzie?

Jak montowałem pedały pod bloki, mało nie złapałem przy wykręcaniu starych, jednego z pedałów :) mój tata wtedy rozkręcił to w 5 sekund nawet nie przykładajac do tego większej siły, tak że wszystko można zepsuć, zerwać, przekręcić itp :)

 

Rower to raczej pojazd który jest stworzony do wymiany części na inne, lepsze itp. Dlatego nie bój nic :)

 

Na koniec zacytuję Ci mojego mentora :P

"Jak czegoś nie spier***lisz to się nigdy nie nauczysz".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...